• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 9 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
3

در دانشگاه‌ها تحلیل سیاسی به دانشجو آموزش داده نمی‌شود

  • کد خبر : 5665
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
در دانشگاه‌ها تحلیل سیاسی به دانشجو آموزش داده نمی‌شود
در طول ۱۲ سال مدرسه و در دانشگاه به جز رشته های خاص هیچ کتابی جهت آموزش مسائل سیاسی و تحلیل مسائل کشور ارائه نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، شهلا بروکی میلان،عضو فعال معاونت سیاست ورزی پردیس علامه طباطبایی ارومیه:
طبق بیانات مقام معظم رهبری در ۱۶ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ ، نگاه جریان ضد انقلاب به دانشگاه این است که آنها می‌خواهند دانشگاه های ما پس مانده های ‌دانش غربی را فراگیرند و دستشان از تولید علم کوتاه باشد .
مورد دوم اینکه هدف انقلاب این است که جوان وقتی از دانشگاه فارغ التحصیل میشود متدین تر از وقتی باشد که وارد دانشگاه شده اما هدف ضد انقلاب دین زدایی از دانشگاه است .
آیا واقعا دانشگاه های ما علومی را ارائه می‌دهند که مطابق اصول عمیق دینی و اسلامی است یا بدنه علوم ما نیز همان علوم غربی است که فقط در ظاهر آراسته به اصول اسلامی شده است ؟!
و اینکه آیا دانشگاه های ما زمینه را برای تولید علم توسط دانشجو فراهم کرده اند یا فقط با حفظ کردن مطالب و کتاب‌ها از دانشجو یک دانشجوی مصرف کننده ساخته اند که صرفا بخش عظیمی از مطالب را فراگرفته است .

همچنین رهبری در تاریخ ۲۵ مهر ماه ۱۳۸۵ اشاره کردند که سیاست گری و برخوردار شدن از قدرت فهم و تحلیل سیاسی نیاز مبرم دانشجویان و دانشگاه‌هاست.اما سوال اینجاست چگونه می‌شود که یه دانشجوی سیاسی در دانشگاه پروراند؟آیا واحد درسی خاصی برای دانشجویان رشته های مختلف جهت آموزش مسائل سیاسی و سواد سیاسی وجود دارد ؟دانشگاه ها چه تدابیری برای تقویت روحیه سیاست گری در دانشجویان انجام داده اند؟

نه در طول ۱۲ سال مدرسه و نه در دانشگاه ( جز رشته های خاص ) هیچ کتابی جهت آموزش مسائل سیاسی و تحلیل مسائل کشور ارائه نمی‌شود.
موضوع بعدی اینکه دانشگاه ها و اساتید دانشگاهی و مسئولین تا چه اندازه از فعالیت های سیاسی دانشجویان استقبال می‌کنند ؟
اتفاقاتی که سال پیش در کشور اتفاق افتاد به وضوح نشان داد که بخشی از دانشجویان هیچ گونه سواد سیاسی ندارند و با یک فتنه کوچک به راحتی فریب دشمنان را می‌خورند و این یک فاجعه برای کشور است.در آن ایام دانشگاه ها به جز تلاش در آرام کردن جو دانشگاه چه تدبیر دیگری اندیشیدند؟آیا چند جلسه حضور آقای جهرمی سخنگوی دولت در دانشگاه ها توانست مثمر ثمر واقع شود یا فقط کوتاه مدت آتش خشم دانشجویان را فروکش کرد؟چرا مسئله سال پیش عبرتی برای دانشگاه ها نشد که در زمینه افزایش قدرت فهم سیاسی دانشجویان قدمی بردارند؟

امید است مسئولین محترم تدابیر اساسی برای تربیت سیاسی دانش آموزان و دانشجویان بیندیشند؛ باشد که دیگر هیچ گاه شاهد همراهی دانشجویان و دانشگاه ها با نقشه های دشمنان نباشیم.
در نهایت خداوند لعنت کند مسئولی را و استاد دانشگاهی را و هر کسی را که نمی‌خواهد دانشگاه های ما فعالیت سیاسی داشته باشند و دین و سیاست و علم را از هم جدا می‌دانند .

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=5665

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.