• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
10

حمایت رئیسی از باغ‌گلی؛ تیغِ دو لبه!

  • کد خبر : 1012
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
حمایت رئیسی از باغ‌گلی؛ تیغِ دو لبه!
اینطور حس می‌شود که باغگلی با رای اعتماد گرفتن از مجلس، زیر تیغی قرار می‌گیرد که بی‌رحم‌تر از روزهای بالا و پایین کردنِ رزومه او بود، شاید حتی توفیقات او در مسند وزارت آموزش و پرورش با توجه به تضمینی که از او شده بود، چندان دیده نشود!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، زهرا سلیمانی: در روزهایی که خورشید هم با ترس و لرز بر بام بهارستان می‌تابد، آماج هجمه‌ها به سوی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بیش از دیگر وزیران است.

بر کسی پوشیده نیست که باغ‌گلی کار سختی برای گرفتن رای اعتماد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دارد و حتی تاکنون نتوانسته است مقبولیتی در بین اعضای کمیسیون آموزش مجلس کسب کند.

کارنامه این وزیر جوان، پاشنه آشیل او است، کارنامه‌ای که در آن سمت اجرایی در آموزش و پرورش حتی در سطح منطقه‌ای پیدا نمی‌شود او را در برابر این نقد کاملا بی‌دفاع کرده است. از آن‌طرف، عده‌ای معتقد به اصلِ “آرپی‌جی‌زن خوب را هیچ‌وقت طراح عملیات نمی کنند!” هستند و این یعنی لزوما کسی که معلم بوده، مدیر اجرایی خوبی برای آموزش و پرورش نمی‌شود و معلم نبودن باغگلی دلیل محکمی برای وزیر نشدن او نیست.

در روزهای سختی که بر باغ‌گلی می‌گذرد و ایده‌های قبلی او که حالا به بزرگ‌ترین رقیبانش تبدیل شده‌اند، رئیس دولت سیزدهم با حمایت از او با ارسال پیامی به یکی از وزیران اسبق آموزش و پرورش که از نمایندگان مجلس نیز است، خواهان اعتماد به باغ‌گلی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش شد!

شاید اولین نفری که از این حمایت رئیسی خوشحال نشد، شخص حسین باغگلی باشد، او حالا با تضمین رئیس جمهور کاری به مراتب سخت‌تر از هنگامی دارد که یک تنه در تیررس هجمه‌های منتقدان بود!

تیغ دولبه‌ای که باغلگی نخواسته در زیر آن قرار گرفته است، حالا فرصت‌ها و تهدیدها را برای او دور هم جمع کرده است، او می‌داند که حالا به پشتوانه رئیس جمهور شانس بیشتری نسبت به قبل برای حضور در پاستور دارد. اما چیزی که او به آن فکر می‌کند، پذیرش بار مسئولیت و پوشیدن قبای وزارتی است که به گواه بسیاری برای او گشاد نه، بلکه با توجه به کارنامه، زود بود!

حمایت یک رئیس جمهور از وزیر پیشنهادی‌اش کار غیر معقولی نیست اما این حرکت با چند بررسی کوتاه به ضرر کسی تمام می‌شود که مورد حمایت قرار گرفته بود؛ اینطور حس می‌شود که او با رای اعتماد گرفتن از مجلس، زیر تیغی قرار می‌گیرد که بی‌رحم‌تر از روزهای بالا و پایین کردنِ رزومه او بود، شاید حتی توفیقات او در مسند وزارت آموزش و پرورش با توجه به تضمینی که از او شده بود، چندان دیده نشود!

اما از آن طرف باغ‌گلی می‌تواند با غنیمت شمردن این فرصت، خط بطلانی بر همه‌ی کلیشه‌ها بکشد و منتقدانش را به حامیانش تبدیل کند و ورق را به نفع خود برگرداند.

‌‌

‌‌

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=1012
  • نویسنده : زهرا سلیمانی
  • منبع : رستانیوز
  • 1180 بازدید
  • يک دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. حسن باقری همان خبرنگار دور از فضای جنگ بود که بعد ها او را نخبه جنگ خواندند.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.