• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
3
مدیرکل پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش خبر داد؛

تداوم فرآیند ثبت‌نام کلاس اولیها تا ۳۱ مرداد/ ثبت‌نام هفتم و دهمی‌ها بعد از اعلام نتایج امتحانی

  • کد خبر : 7105
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۲
تداوم فرآیند ثبت‌نام کلاس اولیها تا ۳۱ مرداد/ ثبت‌نام هفتم و دهمی‌ها بعد از اعلام نتایج امتحانی
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش ضمن بیان اینکه ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از فردا آغاز می‌شود گفت که این فرآیند تا ۳۱ مرداد ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، سید مجتبی هاشمی در نشست با اصحاب رسانه افزود: جمعیت پایه کشور در حوزه ابتدایی در حال تثبیت است و حتی کمتر می‌شود. بنابراین ما در حوزه ظرفیت سازی برای ثبت‌نام هیچ مشکلی نداریم.

هاشمی با بیان اینکه فردا ثبت‌نام کلاس اولی ها آغاز می‌شود ادامه داد: این فرآیند تا ۳۱ مرداد ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ثبت نام الکترونیکی یک امکان برای ارائه خدمات بهتر به خانواده‌ها است عنوان کرد: میان‌پایه‌ها نیازی به مراجعه حضوری ندارند. ثبت‌نام پایه‌های هفتم و دهم پس از اعلام نمرات دانش‌آموزان در پایه ششم و نهم آغاز خواهد شد.

هاشمی با اشاره به اینکه شعار ثبت‌نام امسال ثبت‌نام مطلوب و عدالت‌محوری است گفت: تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا هیچ دانش‌آموزی از چرخه تحصیل بازنماند.

رییس ستاد پروژه مهر ادامه داد: در دولت سیزدهم همه فعالیت‌ها باید براساس عدالت و رضایت مردم باشد بنابراین اصل حرمت و تکریم خانواده در فرآیند ثبت‌نام باید مورد توجه باشد. همچنین ثبت‌نام نباید پیچیده باشد که به عنوان گره فکری خانواده در آید و تسهیلاتی در این راستا را مد نظر داریم.

هاشمی عنوان کرد: شفاف سازی در ثبت‌نام موضوع مهمی است که باید مورد توجه باشد، شفاف سازی می‌تواند به پرسش‌های خانواده پاسخ دهد.

وی افزود: برای هدایت درست این فرآیند در ابتدا ضوابط را اعلام و ابلاغ کردیم، سپس برای داشتن نظام مناسب تسهیل‌گر در مناطق آموزش و پرورش را گذاشتیم که امسال این کار را دنبال می‌کنند در واقع هرکس در این فرآیند ثبت‌نام یه مشکل برخورد می‌تواند به منطقه مراجعه کند.

رییس ستاد پروژه مهر یادآور شد: نظارت‌های میدانی در فرآیند ثبت نام صورت می‌گیرد، سال گذشته ۸۶ هزار بازدید میدانی به منظور رفع موانع در این فرآیند صورت گرفته است. کل عملیات ثبت‌نام به صورت آماری مدنظر است.

هاشمی خاطر نشان کرد: تلاش بر این بوده که کاری مدیریتی انجام دهیم که همکاران تا ۳۱ مرداد به درستی اقدامات لازم را مدنظر قرار دهند.

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=7105

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.