• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
10

دانشگاه فرهنگيان برای دومین سال در نمایشگاه بین المللی کتاب حاضر شد/ رونمایی از ۱۰ کتاب جدید

  • کد خبر : 7248
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۶
دانشگاه فرهنگيان برای دومین سال در نمایشگاه بین المللی کتاب حاضر شد/ رونمایی از ۱۰ کتاب جدید
عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان گفت: امسال برای دومین سال پیاپی غرفه‌ی دانشگاه فرهنگیان با ١١٧ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب حاضر شد که شامل ٣١ عنوان کتاب تربیت معلم، تعدادی اسناد و ٧٠ عنوان کتاب آموزشی و غیرآموزشی بود. همچنین امسال از ۱۰ کتاب جدید رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، حنانه توکلی‌زاده؛ دانشگاه فرهنگیان برای دومین سال پیاپی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور پیدا کرد و آثار علمی و اسناد تاریخی مکتوب خود را در معرض فروش گذاشت. طی برگزاری نمایشگاه کتاب، حدود ١٠ عنوان کتاب در غرفه‌ی دانشگاه فرهنگیان رونمایی شد.

محمدرضا پاشایی، هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان، مدیر نشر و تولید علم بومی و مسئول غرفه در گفت‌وگو با رستا گفت:امسال برای دومین سال پیاپی غرفه‌ی دانشگاه فرهنگیان با ١١٧ عنوان کتاب در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب حاضر شد که شامل ۳۱ عنوان کتاب تربیت معلم، تعدادی اسناد و حدود ٧٠ عنوان کتاب آموزشی و غیرآموزشی بود.
وی ادامه داد: بازدیدکنندگان حداقل از ١۵ استان بودند؛ در روزهای پایانی هفته بالغ بر ٣٠٠٠ نفر وارد غرفه‌ ما شدند و شاهد استقبال خوبی بودیم.

رونمایی از ١٠ کتاب در غرفه دانشگاه فرهنگیان

پاشایی اظهار کرد: امسال با وجود اينكه ١٥ عنوان كتاب در این ۶ ماه اخیر به چاپ رسید، تنها ١٠ عنوان از کتاب هارا به علت دسترسی به نويسنده و امكان حضورشان رونمايي كرديم. غرفه دانشگاه فرهنگیان فروش خوبی در نمایشگاه حضوری و مجازی داشت که بعضی کتاب‌ها با اتمام موجودی مواجه شد و کتاب‌ها با تخفيف ٢٥ درصدی در معرض فروش قرار گرفت.

منابع درسی جدیدی برای دانشگاه فرهنگیان در دست تدوین است

هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان گفت: در حال حاضر تمرکزمان بر کتاب های درسی و آموزشی است. برنامه‌ی سال آینده این است که بیش از ٩٠ درصد ظرفیت خودمان را صرفا برای تولید منابع درسی بگذاریم و در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است و همکاری هایی با دانشگاه امام صادق، موسسه امام خمینی (ره)، مرکز پژوهشگاه حوزه و دانشگاه داشتیم و همچنین کتاب هایی را قرارداد بستیم که درحال نگارش هستند.

وی تاکید کرد: در زمینه کتاب‌های درسی ویژه دانشگاه فرهنگیان نیز حدود ٧٠ گروه از اعضای علمی دانشگاه فرهنگیان، در حال تهیه و تدوین هستند. امیدواریم این کتاب‌های جدید تا اوايل سال ١٤٠۴ منتشر شوند.

مسئول غرفه دانشگاه فرهنگیان در پایان گفت: از دیگر اقدامات ویژه‌سازی کتاب‌‌هاست. در نظر داریم با دكتر سيف همكاری داشته باشيم تا كتاب روانشناسی خود را مطابق با سرفصل های مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان ویژه‌سازی کنند. همچنین شناسايی سرفصل‌های مرتبط با دانشگاه‌های تربیت معلم ازدیگر اقدامات است که کتاب‌های کشورهای دیگر را که درخصوص آموزش ریاضی، فیزیک و… نوشته شده است، شناسایی کنیم. این شناسایی توسط متخصصان این حوزه صورت می‌گیرد؛ کتاب‌ها توسط اعضای هيئت علمی در بازه زمانی مشخصی ترجمه می شود و به عنوان بخشی از تامين منابع درسی دانشگاه فرهنگیان به حساب می‌آید.

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=7248
  • نویسنده : حنانه توکلی‌زاده
  • منبع : رستاخبر
  • 362 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.