• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

نوروز مدرسه باز است/ جهاد تربیتی معلمان در مدارس

  • کد خبر : 6757
  • ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵
نوروز مدرسه باز است/ جهاد تربیتی معلمان در مدارس
مسئول گروه جهادی شهید شهرانی گفت: در ایام نوروز امسال با توجه به همزمانی با ماه مبارک رمضان حدود ۴۰ معلم در مدارس برای ۴۰۰ نفر از دانش‌آموزان در اطراف روستاهای شهرکرد، به امور تربیتی پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، پوریا حشمتی، مسئول گروه جهادی شهید شهرانی استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با رستا گفت: گروه جهادی شهید شهرانی متشکل از معلمان و دانشجومعلمان است که در هشت سال گذشته در عرصه آموزش و تربیت فعالیت دارد. این گروه جهادی در سال دو نوبت اردو جهادی برگزاری می‌کند؛ یکی در ایام نوروز و یکی دیگر در ایام تابستان و در هر نوبت حدود چهل معلم و دانشجو معلم شرکت می‌کنند.

وی افزود: در ایام نوروز امسال با توجه به همزمانی با ایام ماه مبارک رمضان سعی شد این اردو در اطراف شهر شهرکرد و در روستای مرغملک و شهر سودجان برگزار شود و در مدارس کارهای تربیتی انجام شد که حدود ۴۰۰ دانش‌آموز از خدمات ۴۰ معلم جهادی در چهار روز بهره‌مند شدند.

مسئول گروه جهادی شهید شهرانی تاکید کرد: حضور یک معلم در اردوهای جهادی می‌تواند ضمن تزکیه نفس برای یک معلم و احساس آرامشی که به واسطه خدمت به افراد بی بضاعت و کم بر خوردار در او به وجود می‌آید، تعاملات اجتماعی خود را نیز افزایش دهد و باعث تغییر نگاه جامعه نسبت به معلم و پررنگ‌تر شدن نقشش شود.

حشمتی ادامه داد: تکلیف اصلی معلم بسیجی نقش آفرینی در تمدن سازی است و تحول نقطه شروع آن است، ما اعتقاد داریم تحول شکل نمی‌گیرد مگر با فعل و کار جهادی و این اردوها تمرینی‌است برای بالا بردن روحیه جهادی است‌.

وی گفت: مشکل دانش‌آموزان محروم و غیرمحروم کشور در حال حاضر فقط آموزش نیست و توجه به تربیت از جمله مهمترین مباحثی است که متأسفانه تاکنون آن طور که باید به آن توجه نشده است.

حشمتی ادامه داد: هدف از برگزاری اردوهای جهادی در وهله اول، تربیتِ معلم تراز انقلاب اسلامی است، معلمی دغدغه‌مند، فداکار و ایثارگر که به دنبال تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش کشور است.

وی خاطر نشان کرد: طی این اردو ضمن برقراری کلاس‌های آموزشی برای کودکان و دانش‌آموزان، برنامه‌های فرهنگی و مشاوره‌ای خوبی برای اهالی روستا و خانواده‌ها در حوزه تربیت فرزند، احکام شرعی و سبک زندگی اسلامی و توحیدی نیز برگزار شد.

مسئول گروه جهادی شهید شهرانی بیان کرد: نقش معلم در جامعه یک نقش پیامبرگونه، هدایتگری، روشنگری و انسان‌سازی است و خود معلمان باید در جهت احیای این نقش تلاش کنند و حضور در اجتماع و خدمت به مردم می‌تواند در این امر موثر باشد.

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=6757

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.