• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
9

نشست بررسی اولویت‌های آموزش و پرورش دولت سیزدهم

  • کد خبر : 985
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲
نشست بررسی اولویت‌های آموزش و پرورش دولت سیزدهم
حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت سیزدهم، امروز ۲۳ مرداد ساعت ۱۶ به دعوت سجاد صدیقی، معلم و پژوهشگر تعلیم و تربیت، در لایو اینستاگرامی با ایشان گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا؛ حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت سیزدهم، امروز ۲۳ مرداد ساعت ۱۶ به دعوت سجاد صدیقی، معلم و پژوهشگر تعلیم و تربیت، در لایو اینستاگرامی با ایشان گفتگو کرد.

باغگلی در ابتدا با اشاره به فراهم کردن امکانات برای معلمان گفت:
برای خدمت یک پزشک متخصص در منطقه محروم تمام امکانات بسیج می‌شوند ولی به معلم میگویند برو فلان منطقه محروم و خودت مشکل را حل کن. این امکانات برای معلم را باید فراهم کرد.

حسین باغگلی در پاسخ به سوال مسئله رتبه بندی و افزایش حقوق معلمان گفت:
نباید رتبه‌بندی را فقط محدود به افزایش حقوق کنیم؛ بلکه باید از آن به عنوان یک مسیر برای افزایش کیفیت آموزش استفاده کنیم. شاخص‌های رتبه‌بندی باید به نفع کیفیت بخشی باشد.

وی ادامه داد: تصویب افزایش حقوق معلمان دست مجلس است و تأمین آن از سمت دولت است. این هماهنگی اتفاق بیافتد اجرا خواهد شد و مشکلی وجود ندارد.
ما از جامعه‌ی فرهنگی انتظار داریم درک کند که همه‌چیز دست یک نفر نیست. ما تاجایی که توان داریم برای افزایش حقوق تلاش خواهیم کرد.

او در پاسخ به سوال مکانیزم‌های شما برای کنترل مدارس غیردولتی چیست؟ گفت: جریانی که در حوزه‌ی رتبه‌بندی مطرح شده است را ما باید باسرعت پیگیری کنیم و آنرا محدود به افزایش حقوق ندانیم.

باغگلی درباره راهکار مشکل کمبود معلم گفت:
کمبود ۱۹۷ هزار نفری معلم چیزی نیست که ما امروز بتوانیم حل کنیم. دوستان در مجموعه پیش‌تر این موضوع را با استفاده از راه‌کارهایی همچون سرباز معلم‌ها و استفاده از معلمان بازنشسته حل کرده‌اند و مطمئن باشید کلاسی بدون معلم نخواهد ماند. کما اینکه سال‌های گذشته نیز مشکل کمبود معلم به همین صورت مرتفع شد، اما بدنبال راه حل ریشه ای تر برای حل این موضوع هستیم.

ایشان در پاسخ به سوال بودجه امسال به چه صورت است گفت:
مساله این است که این بودجه‌ی دردست را چگونه خرج می‌کنیم؟ تلاش من روی سیاست‌های بودجه‌ریزی است چراکه نمی‌توان روی بودجه ۷ ماه آینده اعمال نظر چندانی داشت اما تاجای ممکن سعی خود را می‌کنیم. بنده پیشنهاد ایجاد معاونت بهره‌وری اقتصادی در آموزش و پرورش را داده‌ام.

وی ادامه داد: کسری بودجه در آموزش و پرورش نگران کننده نیست قابل حل و مدیریت است. به عنوان فرمانده لازم نیست چالش ها را به بدنه منتقل کنیم.

 اگر ده سال قبل طرح شهاب رو به خوبی اجرا می کردیم وضعیت معلمین و دانش آموزان ما بهتر از الان بود.

سوال بعد این بود که نظر شما در خصوص خصوصی‌سازی آپ چیست و چه برنامه‌ای براش دارید؟
<span;>و ایشان پاسخ داد رویکرد دولت حاضر عدالت و شفافیت است. به همین خاطر ما به طور شفاف

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت سیزدهم، امروز ۲۳ مرداد ساعت ۱۶ به دعوت معلم و پژوهشگر تعلیم و تربیت، در لایو اینستاگرامی با ایشان گفتگو کرد.

باغگلی در ابتدا با اشاره به فراهم کردن امکانات برای معلمان گفت:
برای خدمت  یک پزشک  متخصص در منطقه محروم تمام امکانات بسیج می‌شوند ولی به معلم میگویند برو فلان منطقه محروم  و خودت مشکل را حل کن
این امکانات برای معلم را باید فراهم کرد

حسین باغگلی در پاسخ به سوال مسئله رتبه بندی و افزایش حقوق معلمان گفت:
نباید رتبه بندی را فقط محدود به افزایش حقوق کنیم؛ بلکه باید از آن به عنوان یک مسیر برای افزایش کیفیت آموزش استفاده کنیم. شاخص های رتبه بندی باید به نفع کیفیت بخشی باشد.

وی ادامه داد: اصل تصویب در مجلس است و تأمین آن از سمت دولت است. این هماهنگی اتفاق بیافتد اجرا خواهد شد و مشکلی وجود ندارد.
ما از جامعه‌ی فرهنگی انتظار داریم درک کند که همه‌چیز دست یک نفر نیست. ما تاجایی که توان داریم برای افزایش حقوق تلاش خواهیم کرد.
او در پاسخ به سوال مکانیزم‌های شما برای کنترل مدارس غیردولتی چیست؟گفت: جریانی که در حوزه‌ی رتبه‌بندی مطرح شده است را ما باید باسرعت پیگیری کنیم و آنرا محدود به افزایش حقوق ندانیم.

باغگلی درباره راهکار مشکل کمبود معلم گفت:
کمبود ۱۹۷ هزار نفری معلم چیزی نیست که ما امروز بتوانیم حل کنیم. دوستان در مجموعه پیش‌تر این موضوع را با استفاده از راه‌کارهایی همچون سرباز معلم‌ها و استفاده از معلمان بازنشسته حل کرده‌اند و مطمئن باشید کلاسی بدون معلم نخواهد ماند. کما اینکه سال‌های گذشته نیز مشکل کمبود معلم به همین صورت مرتفع شد، اما بدنبال راه حل ریشه ای تر برای حل این موضوع هستیم.

ایشان در پاسخ به سوال بودجه امسال به چه صورت است گفت:
مساله این است که این بودجه‌ی دردست را چگونه خرج می‌کنیم؟
تلاش من روی سیاست‌های بودجه‌ریزی است چراکه نمی‌توان روی بودجه ۷ ماه آینده اعمال نظر چندانی داشت اما تاجای ممکن سعی خود را می‌کنیم. بنده پیشنهاد ایجاد معاونت بهره وری اقتصادی در آموزش و پرورش را داده ام.

وی ادامه داد: کسری بودجه در آموزش و پرورش نگران کننده نیست قابل حل و مدیریت است
به عنوان فرمانده لازم نیست چالش ها را به بدنه منتقل کنیم.
و اگر ده سال قبل طرح شهاب رو به خوبی اجرا می کردیم وضعیت معلمین و دانش آموزان ما بهتر از الان بود.

سوال بعد این بود که نظر شما در خصوص خصوصی‌سازی آپ چیست و چه برنامه‌ای براش دارید؟ باغگلی در پاسخ گفت رویکرد دولت حاضر عدالت و شفافیت است. به همین خاطر ما به طور شفاف و قاطع این موضوع را پیگیری می‌کنیم. ما پیشنهادمان این است که بخش قابل توجهی از مدارس غیردولتی‌های ما رویکرد سودآوری و پول‌سازی ندارند. بیشتر نگاه عام‌المنفعه و وقفی دارند. لذا می‌شود بعضی از این مدارس را توجیه کرد چراکه این مدارس در چرخه‌ی تولید پول نیست جایی ندارند.
وی گفت: سیستم جاری حال و حاضر آموزش و پرورش شبه خصوصی است اینکه به آموزش و پرورش بودجه‌ای داده بشود و بگوییم مدیریت کن، آموزش و پرورش عمومی نمی‌گویند.


آموزش و پرورش ما مظلوم است و سال هاست با کمترین امکانات خدمات ارائه می دهد و همواره مورد نقد است. وقت آن رسیده که قیام کنیم و از دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌های مختلف مطالبه کنیم که سهم شما در موضوع تعلیم و تربیت چیست؟

باعگلی در‌ پایان افزود: از طرفی می‌گویند فرهنگیان شما را نمی‌شناسند و از طرفی دیگر می‌گویند از شما متنفرند چجور افرادی که من را نمی‌شناسند از من متنفرند معلوم است این جریانات از یک کانال خاص نشات می‌گیرند.

‌‌

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=985

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.