• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
6
معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش در گفتگو با رستا:

مهم‌ترین کار مجلس یازدهم تصویب رتبه‌بندی بود/انجام مقدمات رتبه‌بندی نومعلمان تا پایان سال

  • کد خبر : 6512
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
مهم‌ترین کار مجلس یازدهم تصویب رتبه‌بندی بود/انجام مقدمات رتبه‌بندی نومعلمان تا پایان سال
احمدی لاشکی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار رستا: بهترین کار مجلس یازدهم در این حوزه، تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان بود که معلمان سال‌ها به انتظار نهایی‌شدن آن بودند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، قاسم احمدی لاشکی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در نمایشگاه رسانه‌های ایران در غرفه پایگاه خبری تحلیلی رستا در پاسخ به خبرنگار رستا در رابطه با عملکرد مجلس یازدهم در حیطه‌ی آموزش و پرورش، با اشاره به عملکرد چشم‌گیر مجلس کنونی در خصوص مسائل این وزارت‌خانه، گفت:

مجلس به صورت کلی در حوزه آموزش و پرورش عملکرد خوبی داشته است، بهترین کار مجلس یازدهم در این حوزه، تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان بود که معلمان سال‌ها به انتظار نهایی‌شدن آن بودند.

احمدی لاشکی با اشاره به تلاش‌های کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری، در راستای به ثمر نشاندن اهداف آموزش و پرورش افزود: این کمیسیون در صدد به وجود آوردن زنجیره‌ی آموزشی بود و تا حدودی هم موفق ظاهر شد. برای مثال راه‌اندازی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در این دوره، با هدف ساماندهی دوره‌های پیش‌دبستانی و ماقبل آن، در کنار دبستان انجام گرفت. همچنین در حوزه‌های دیگر، مثل اصلاح قانون سال ۱۳۹۵ مدارس و مراکز غیردولتی نیز قدم‌های مثبتی برداشته شده است.

احمدی لاشکی اضافه کرد: در برنامه‌ی هفتم توسعه، نگاه ویژه‌ای به حوزه‌ی آموزش و پرورش معطوف شده که در هیچ دوره‌ای سابقه نداشت. چنان‌که در ماده‌های ۸۸ تا ۹۲ قانون برنامه‌ی هفتم، به حوزه‌ی آموزش و پرورش، به طور ویژه پرداخته شده است. کار اساسی مدنظر در این چشم‌انداز، ساماندهی نیروی انسانی در این وزارت‌خانه است.

وی با اشاره به دشواری اجرای طرح رتبه‌بندی، در خصوص عدم رتبه‌بندی نومعلمان ورودی سال ۹۸ دانشگاه فرهنگیان گفت: کار رتبه‌بندی معلمان حداقل سه الی چهار سال زمان می‌برد ولی ما در کمتر از یک سال رتبه‌ها را زدیم. در این رابطه کار بسیار سختی را در پیش داریم. اولویت را به ورودی‌های ۹۸ دانشگاه فرهنگیان داده‌ایم. اما امیدواریم که تا پایان سال جاری کارهای مقدماتی آن انجام بگیرد و نومعلمان عزیز ما به حق قانونی خود برسند.

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=6512

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.