• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
وزیر آموزش و پرورش در آیین معارفه رییس دانشگاه شهید رجایی:

معلم باید پروردگاری کند نه فقط آموزگاری

  • کد خبر : 6548
  • ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۷
معلم باید پروردگاری کند نه فقط آموزگاری
وزیر آموزش و پرورش با تبیین مقتضیات روز دنیا، بر رشد سریع علم اشاره کرد و افزود: دنیای علم اکنون، استفاده مطلوب از هوش مصنوعی می‌کند، باید ۲ دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان و پژوهشکده وزارت آموزش و پرورش در این خصوص برنامه و اقدامات مطلوب داشته باشند؛ چراکه کرونا ثابت کرد معلم نباید فقط منتقل کننده دانش باشد. معلم نه فقط آموزگاری بلکه باید پروردگاری کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا؛ آیین تکریم جمال الدین مهدی نژاد سرپرست دانشگاه شهید رجایی و معارفه علی پورکمالی رئيس این دانشگاه با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

صحرایی در این مراسم با بیان اینکه دانشگاه‌های ماموریت گرا مانند قلب سیستم کار می کنند؛ تصریح کرد: این پرسش مطرح می شود که ویژگی متمایز کننده دانشگاه های فرهنگيان و شهید رجایی از سایر دانشگاه‌ها چیست؟

وی خاطر نشان کرد: ارائه دروس‌دانش عمومی، تخصصی در دانشگاه‌های دیگر هم اجرا می‌شود اما انحصار ارائه دروس مربوط به دانش محتوا معلمی و فنون معلمی( pck) فقط برای دانشگاه‌های تربیت معلم است‌ و تمام اجزای دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی باید محیطی فراهم کنند که دانشجومعلمانشان عالم و معلم شوند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: دانشگاه شهید رجایی ماموریت خود را در محل عملیات و برنامه‌ریزی برای بیش از ۱۰ هزار هنرستان که وظیفه تربیت نیروی ماهر کشور را دارد، بداند و برای تحقق اهداف آموزش و پرورش تلاش کند.

وی وظیفه دانشگاه‌های تربیت معلم را پشتیبانی از آموزش و پرورش برای حرکت در مرزهای دانش دانست و افزود: آموزش‌های نوین پسا کرونا تجربه فوق العاده سخت اما ارزشمند در استفاده از فضای مجازی برای آموزش به ما داد و ما چقدر از این فرصت استفاده کردیم؟ کرونا ثابت کرد معلم نباید فقط منتقل کننده دانش باشد. معلم باید پروردگاری کند نه فقط آموزگاری.

صحرایی در ادامه گفت :حرکت در جهت آموزش صلاحیت حرفه ای معلمی؛ توانمند سازی نیروی انسانی آموزش و پرورش و تقویت هنرستان‌ها و کار علمی در پژوهشسراهای دانش آموزی؛ بازآرایی درونی و بیرونی در جهت تحقق اهداف دانشگاه؛ پیگیری دغدغه‌ها و انتظارات رهبر معظم انقلاب اسلامی از دانشگاه‌های تربیت معلم؛ بروز رساني برنامه درسی مطابق نیاز هنرستان‌ها در دوره پیش رو جدی تر دنبال شود.

وزیر آموزش و پرورش با تبیین مقتضیات روز دنیا، بر رشد سریع علم اشاره کرد و افزود: دنیای علم اکنون، استفاده مطلوب از هوش مصنوعی می‌کند، باید ۲ دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان و پژوهشکده وزارت آموزش و پرورش در این خصوص برنامه و اقدامات مطلوب داشته باشند.

گفتنی است در این مراسم؛ ضمن تقدیر از تلاش ها و اقدامات سرپرست سابق دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی؛ حکم انتصاب علی پورکمالی به عنوان رئیس دانشگاه به وی اهدا شد.

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=6548
  • منبع : مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش
  • 128 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.