• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

شناسایی و پذیرش استعدادهای برتر ملی در دانشگاه فرهنگیان

  • کد خبر : 6541
  • ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴
شناسایی و پذیرش استعدادهای برتر ملی در دانشگاه فرهنگیان
۱۰ درصد ظرفیت جذب در مقطع کارشناسی دانشگاه فرهنگیان به صورت پذیرش بدون آزمون به استعدادهای برتر ملی اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، براساس آیین نامه جذب و پذیرش استعدادهای برتر ملی در حوزه های علمی، پژوهشی، فناوری، فرهنگی، هنری، تربیتی، قرآنی و ورزشی در دانشگاه فرهنگیان ابلاغی سید ابراهیم رئیسی، رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، سالانه حداقل ۱۰ درصد ظرفیت جذب در مقطع کارشناسی به صورت پذیرش بدون آزمون به استعدادهای برتر ملی اختصاص می یابد.

بر این اساس به منظور کیفیت ‌بخشی به نیروی انسانی آموزش ‌وپرورش از طریق ارتقاء سطح ورودی دانشجو- معلمان دانشگاه فرهنگیان و از طریق شناسایی استعدادهای برتر باروش جایگزین پیش‌بینی‌شده در این ‌آیین‌نامه با رعایت انتشار آگهی عمومی، فرآیند جذب و پذیرش دانشجو-معلمان با هماهنگی مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، توسط دانشگاه فرهنگیان انجام می‌پذیرد.

گفتنی است؛ در صورت عدم تحقق جذب حداقل ۱۰ درصدی، به سبب لزوم حفظ کیفیت پذیرفته شدگان، باقی‌مانده ظرفیت از محل داوطلبان آزمون سراسری تکمیل شود.

دانش‌آموزان واجد شرایط ذیل با شرکت در فراخوان، امتیازاتی را طبق دستورالعمل های مربوطه کسب کرده و از مزایای پیش‌بینی‌شده برخوردار خواهند شد.

۱٫ راه‌یافتگان به المپیادهای ملی و دارندگان مدال‌های کشوری المپیادها با تأیید باشگاه دانش‌پژوهان جوان؛

۲٫ برگزیدگان مسابقات رسمی قرآنی، فرهنگی-هنری و ورزشی، در سطوح استانی و کشوری، با تأیید معاونت مربوطه در وزارت یا سازمان رسمی مسئول؛

۳٫ برگزیدگان جشنواره‌ها و رویدادهای رقابتی معتبر بنیاد ملی نخبگان (بخش دانش‌آموزی جشنواره جوان خوارزمی، روبوکاپ آزاد ایران و مانند آن)، جشنواره‌های فنی-مهارتی و المپیاد ملی مهارت و مانند آن، برگزیدگان مسابقات ملی ‌دانش‌آموزی (مانند جشنواره پژوهش¬سراهای دانش‌آموزی و…) و مسابقات رسمی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در سطح ملی، برگزیدگان مسابقات و جشنواره‌های معتبر ملی حوزوی، با تأیید بنیاد ملی نخبگان، سمپاد، معاونت مربوطه در وزارت یا سازمان رسمی مسئول؛

۴٫ حافظان کل یا ۱۰، ۱۵ و ۲۰ جزء قرآن کریم، با تأیید سازمان دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی یا معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد اسلامی؛

۵٫ اعضای مجامع ملی تشکل‌های دانش‌آموزی با تأیید بالاترین مقام تشکل؛

۶٫ برگزیدگان استانی رویداد ملی استعداد معلمی (راه‌یافتگان به مرحله کشوری)؛

۷٫ دارندگان رتبه‌ زیر ۱۰۰۰ کشوری در کنکور (با ضریب تأثیر متفاوت)؛

۸٫ دارا بودن امتیاز معدل ۱۶ در آزمون نهایی (به‌صورت تأثیر ضریب مثبت و منفی).

این آیین‌نامه به مدت دو سال به‌صورت آزمایشی اجرا می شود و سپس با تصمیم ستاد تعلیم و تربیت تثبیت خواهد شد. همچنین در این آیین نامه رئیس دانشگاه فرهنگیان به عنوان (رئیس هیأت جذب و پذیرش) معرفی شده است.

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=6541

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.