• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4

روایت مدرسه ایران

  • کد خبر : 6492
  • ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱
روایت مدرسه ایران
غرفه رستا در اولین روز از نمایشگاه رسانه‌های ایران میزبان سجاد صدیقی، مسئول بسیج فرهنگیان با موضوع روایت مدرسه ایران بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رستا، حسین حاجی جودکی؛ امروز، یکشنبه، مورخ ۲۹ بهمن‌ماه سال ۱۴٠۲، بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در مصلی امام خمینی(ره) آغاز به کار کرد.

نمایشگاه رسانه‌های ایران که با وقفه‌ای شش‌ساله از سر گرفته شد، با حضور پررنگ رسانه‌های مختلف و چهره‌های مشهور همراه بود.

پایگاه خبری-تحلیلی رستا، به عنوان رسانه‌ی تخصصی تعلیم و تربیت ایران، در این رویداد حاضر شد.

در روز نخست نمایشگاه، غرفه‌ی رستا میزبان سجاد صدیقی، مشاور وزیر و مسئول بسیج فرهنگیان بود. صدیقی در این گفت‌وگو که با عنوان «روایت مدرسه ایران» شکل گرفت، به تقریری منتقدانه از تاریخ تربیت رسمی و عمومی ایران در روزگار معاصر پرداخت‌.

وی با اشاره به چگونگی شکل‌گیری نظام‌های تربیت رسمی و عمومی در اروپا و آمریکا، ساختارهای تربیتی برآمده در آن‌جا را، پاسخی به پرسش تاریخی و نیاز حقیقی جامعه‌ی غربی دانست و افزود: به دلیل اینکه روی کار آمدن نظام‌های تربیت رسمی و عمومی در ایران، اساسا بدون توجه به اندیشه‌ی تاریخی و هویتی بومی ما بوده است، هیچ‌گاه نتوانستیم آن‌طور که باید و شاید به نیازهای هویتی و تاریخی خویش پاسخ دهیم.

صدیقی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین راهبرد ما در جهت کارآمد ساختن آموزش و پرورش در ایران، رسیدن به پرسش‌های بنیادین و تاریخی، در راستای کشف پاسخ به نیازهای بوم ایرانی-اسلامی و همگرایی تمامی نیروهای تعلیم و تربیت، به صورت خاص، و تمامی آحاد جامعه، به صورت عام، می‌باشد.

وی در پایان ضمن لزوم وجود یک رسانه از بدنه‌ی معلمان تاکید کرد: رمز و راز حیات این رسانه یعنی رستا، در دوری از نگاه سطحی به نظام مسائل تربیت رسمی و عمومی و فراهم آوردن چشم‌اندازی حقیقی، با نگاهی به همان پرسش تاریخی و حرکت به سوی آن افق والاست.

علاقه‌مندان به حضور در غرفه‌ی پایگاه خبری-تحلیلی رستا، می‌توانند تا دوم اسفندماه به بخش انتهایی سالن نمایشگاه، ستون ۱۲۱ غرفه شماره c23 مراجعه نمایند.

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=6492

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.