• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

جشنواره ابتکارات مدارس غیردولتی برگزار می‌شود

  • کد خبر : 6545
  • ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰
جشنواره ابتکارات مدارس غیردولتی برگزار می‌شود
رییس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی از برگزاری جشنواره ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس غیردولتی با رویکرد استفاده از ابتکارات و نوآوری‌های این گروه از مدارس و تسری آن به دیگر مدارس کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رستا، احمد محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با حضور در نمایشگاه رسانه‌های ایران در پاسخ به پرسش خبرنگار رستا پیرامون تاثیر مدارس غیردولتی بر قوت و ضعف مدارس دولتی، با اشاره‌ای گذرا به تاریخچه‌ی تاسیس مدارس مردمی و غیردولتی، گفت: مدارس غیردولتی نه به شکلی است که تنها در جهت کمک به مدارس دولتی پیش برود، و نه به صورتی است که با تمام وجود به مدارس دولتی ضربه بزند.

وی با تصریح سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با ممنوعیت برون‌سپاری در آموزش و پرورش، افزود: علاوه بر این‌که خود را ملزم به مدیریت و نظارت بر مدارس غیردولتی می‌دانیم، بر اساس اسناد بالادستی و قانون کسب و کار، به مدیریت و الگوی توسعه‌ی کیفی مدارس غیردولتی اهتمام کافی را خواهیم داشت.

محمودزاده با رد فرضیه‌ی رشد بی‌رویه‌ی تعداد مدارس غیردولتی در دوسال اخیر گفت: توسعه‌ی مدارس غیردولتی را بیشتر بر مدارس متوسطه‌ی دوم و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای متمرکز ساخته‌ایم و این مدل توسعه را منطقی‌تر می‌دانیم؛ چرا که معتقدیم اجرا و حکمرانی در دوره‌ی دبستان، باید به عهده‌ی دولت باشد.

محمودزاده با اشاره به چگونگی استفاده از منابع انسانی در مدارس غیردولتی عنوان کرد: یکی از کارهای اساسی برنامه‌ریزی‌شده، توانمندسازی حدود ۲۱٠هزار نیروی انسانی ما در مدارس غیردولتی است. به همین منظور، با تدارک دیدن یک بسته‌ی ویژه، هم به دست‌مزد و بیمه‌ی ایشان توجهات کافی را معطوف ساخته‌ایم و هم صلاحیت‌های عمومی و حرفه‌ای این‌دست از معلمان را مورد ارزیابی قرار داده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: روند پذیرش و جذب آن تعداد از نیروها که در استخدام آموزش و پرورش نیستید، برخلاف روند سال‌های پیش، در یک فرایند چهارماهه و حساب‌شده صورت می‌پذیرد و علاوه بر این، در جهت غربال ورودی‌های حاضر و سابق، دوره‌ای ۳۶٠ساعته را در نظر گرفته‌ایم تا همه‌ی جنبه‌های مورد نیاز این معلمان را پوشش دهد.

معاون وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد: اگرچه نظارت بر فعالیت‌های پرورشی مدارس غیردولتی، به عهده‌ی معاونت فرهنگی و پرورشی وزارت‌خانه است اما ما هم به دلیل فضای رهاشده در مدارس غیردولتی، ورود مستقیم داشته‌ایم و برنامه‌های خوبی را هم انجام داده‌ایم.

در پایان، محمودزاده با اعلام خبر برگزاری جشنواره‌‌ ابتکارات مدارس غیردولتی خاطرنشان کرد: «نوآوری در مدیریت مدرسه»، «نوآوری در مشارکت و تعاون»، «نوآوری در فرآیندهای آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تربیتی»، «نوآوری در محیط‌های تعلیم و تربیت» و «نوآوری در سطح مبانی نظام تعلیم و تربیت»، پنج محور برگزاری این جشنواره خواهد بود.

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=6545
  • نویسنده : حسین حاجی جودکی
  • منبع : رستا
  • 237 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.