• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 7 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
9

تشریح وضعیت کلاس‌گذاری سازمان نهضت سوادآموزی در سال ۱۴۰۰

  • کد خبر : 1539
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
تشریح وضعیت کلاس‌گذاری سازمان نهضت سوادآموزی در سال ۱۴۰۰
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی، شاپور محمدزاده رئیس این سازمان عملکرد سازمان را از لحاظ تحت پوشش قراردادن سوادآموزان در کل کشور در سال 1400 تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا و به نقل از پانا، محمدزاده، معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت تعداد ابلاغی سال جاری برای کل کشور جهت تحت پوشش قرار دادن دوره سوادآموزی ایرانی و اتباع خارجی ۳۵۸۶۸۲ نفر است که از این تعداد ۳۲۸۶۸۲ نفر برای تحت پوشش گرفتن هم‌وطنان و ۳۰۰۰۰ نفر هم برای آموزش اتباع خارجی در نظر گرفته شده است.

محمدزاده عنوان کرد: براساس آمارهای اولیه و ثبت شده در سامانه سوادآموزی تا امروز تعداد ۱۵۶۸۶۰ نفر در کلاس‌های سوادآموزی ثبت نام شده و در حال آموزش هستند که از این رقم تعداد ۱۴۴۶۱۷ نفر سوادآموزان ایرانی و ۱۲۲۴۳ نفر سوادآموزان اتباع خارجی بوده است.

محمدزاده ادامه داد: از مجموع سوادآموزان ابلاغ شده به استان‌ها تا کنون از هر ۱۰۰ نفر حدود ۴۴ نفر محقق شده است و امیدواریم که تا پایان کلاس‌گذاری این تعداد به ۱۰۰ درصد برسد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به گروه سنی سوادآموزان ثبت نام شده گفت: بالغ بر ۵ هزار نفر از این سوادآموزان ثبت نام شده در گروه سنی زیر ۱۹ سال بوده و ۲۰ تا ۲۹ سال ۱۶۳۹۶ نفر، ۳۰ تا ۳۹ سال ۷۰۷۲۴ نفر، ۴۰ تا ۴۹ سال ۶۱۶۰۹ نفر و ۵۰ سال و بالاتر ۲۸۴۹ نفر هستند.

محمدزاده در راستای توجه به اقشار آسیب‌پذیر جامعه گفت: تمامی تلاش ما این است که عدالت آموزشی را از لحاظ موقعیت جغرافیایی و جنسیت رعایت کنیم به طوریکه از مجموع سوادآموزان ثبت نام شده، تعداد ۱۳۷۳۸۹ نفر زنان و ۱۹۴۷۱ نفر مردان را شامل می شود و تعداد ۸۲۴۱۳ نفر مربوط به مناطق شهری و ۷۴۴۴۷ نفر نیز مربوط به مناطق روستایی است.

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در مقایسه عملکرد استان‌ها نسبت به حجم ابلاغی افزود: تا امروز استان‌های آذربایجان شرقی با ۸۳/۱ درصد، کرمانشاه با ۷۸/۲ درصد، اردبیل با ۷۸/۱ درصد، آذربایجان غربی با ۷۱/۸ درصد و ایلام با ۷۱/۶ درصد بیشترین فراوانی جذب حجم ابلاغی را داشته‌اند.

وی همچنین اشاره به استان‌هایی که کمترین جذب را داشته‌اند کرد و گفت: استان‌های همدان با ۱۰/۵درصد، سیستان و بلوچستان با ۱۴/۲ درصد، البرز با ۱۷/۶ درصد و خراسان شمالی با ۱۸/۸ درصد و شهرستان‌های استان تهران با ۲۰/۴ درصد کمترین میزان تحت پوشش جذب را تا کنون داشته‌اند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=1539

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.