• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

بخوانید از حال و هوای غرفه رستا در دومین روز نمایشگاه رسانه‌های ایران/گلایه خبرنگار رستا از مجلس شورای اسلامی

  • کد خبر : 6503
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
بخوانید از حال و هوای غرفه رستا در دومین روز نمایشگاه رسانه‌های ایران/گلایه خبرنگار رستا از مجلس شورای اسلامی
غرفه‌ی رستا، در دومین روز از نمایشگاه رسانه های ایران علاوه بر میزبانی از علاقه‌مندان و دغدغه‌مندان حوزه‌ی تعلیم و تربیت، میهمانانی از جنس مسئولین آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی نیز داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رستا، حسین حاجی جودکی؛ در آخرین روز از بهمن‌ماه سال ۱۴٠۲، بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، در حالی روز دوم خود را پشت سر گذاشت، که به نسبت روز افتتاحیه، با تب‌وتاب بیش‌تری در جریان بود.

روز دوم نمایشگاه با حضور بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، آقای هاشمی، وزیر ورزش و جوانان؛ کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه و دیگر چهره‌های مشهور سیاسی و رسانه‌ای سپری شد.

در این میان، غرفه‌ی پایگاه خبری-تحلیلی رستا، علاوه بر میزبانی از علاقه‌مندان و دغدغه‌مندان حوزه‌ی تعلیم و تربیت، مهمانان ویژه‌ای نیز داشت.

فرشاد مهدی‌پور، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با حضور در غرفه‌ی پایگاه خبری‌-تحلیلی رستا گفت: یکی از ویژگی‌های متمایز این پایگاه خبری، رویکرد و نگاه معلمانه‌ی این رسانه است.

سپس احمد نادری، نماینده‌ی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز دقایقی را میهمان غرفه‌ی رستا بود.

نادری با اشاره به تصویب قانون نظام رتبه‌بندی معلمان در اواخر سال ۱۴٠٠، این مصوبه را از بهترین قوانین تصویب‌شده و حتی، قابل دفاع‌ترین قانون مجلس یازدهم دانست.

وی افزود: نمایندگان مجلس در کمیسیون آموزش و تحقیقات، به دلیل داشتن سبقه‌ی دانشگاهی، مناسب‌ترین روش برای رتبه‌بندی معلمان را، الگوبرداری از الگوی دانشگاهی مرسوم، دانست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش خبرنگار رستا، پیرامون پررنگ بودن وجهه مدرک‌گرایی و ناکافی بودن نوع ارزیابی کنونی در نظام رتبه‌بندی، خاطرنشان کرد: بی‌گمان هر مصوبه‌ای عاری از نقصان نیست. با علم به ضعف‌های قانون یادشده در وقت طراحی، شیوه‌ی اجرا و ارزیابی آن، امیدواریم که به مرور این کاستی‌ها برطرف شوند.

در پایان گفت‌وگو، خبرنگار رستا با طرح گلایه از ویدئو وهن‌آمیز پخش‌شده در صداوسیما، که توسط مجلس تهیه شد، خواستار پیگیری و برخورد با عوامل تهیه و پخش این کلیپ شد.
نادری نیز ضمن ابراز بی‌اطلاعی از ویدئو یادشده، قول پیگیری و تذکر به سازندگان این اثر را داد.

و اما دیگر میهمان روز دوم غرفه‌ی رستا، علی پارسانیا، مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود.

وی با تقریری منتقدانه از تاریخ اجرا شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در ایران، چند اشکال اساسی را به آن وارد دانست.

وجود نگاه‌های سلیقه‌ای به سند تحول بنیادین، که ماحصل نبود نقشه‌ی راه مشخص و مدون است، عدم توجه به مدرسه، به عنوان اصلی‌ترین نهاد آموزش و پرورش و غفلت شدید از گفتمان‌سازی تحول را از جمله دلایل اجرا شدن ناموفق سند تحول بنیادین عنوان کرد.

پارسانیا با اشاره به نقش چشم‌گیر رسانه در گفتمان‌سازی و پیش‌برد اهداف سند تحول بنیادین، از نقش اساسی آن در رسیدن به نقطه‌ی مطلوب نظام تعلیم و تربیت، یاد کرد.

آخرین میهمان غرفه‌ی رستا در روز دوم نمایشگاه، محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش بود.

زارعی با اشاره به تاثیر مثبت وجود تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری، اذعان داشت: اگرچه دست‌یابی به عدالت آموزشی، ابعاد گوناگونی دارد و به هم‌گرایی نیروهای تعلیم و تربیت نیازمند است، اما بر طبق آمارهای به دست آمده، روی کار آمدن تاثیر قطعی سوابق تحصیلی، توانسته گام‌های مثبتی را در جهت رسیدن به عدالت آموزشی بردارد.

وی افزود: در راستای بهتر برگزار شدن امتحانات نهایی دوازدهم در سال آتی، تمهیداتی در نظر گرفته شده است که امیدواریم بتواند با برطرف کردن نقاط ضعف سال‌های گذشته، کیفیت برگزاری امتحانات را بالاتر ببرد.

علاقه‌مندان به حضور در غرفه‌ی پایگاه خبری-تحلیلی رستا، می‌توانند تا دوم اسفندماه به بخش انتهایی سالن نمایشگاه، ستون ۱۲۱، غرفه‌ی شماره c23 مراجعه نمایند.

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=6503
  • نویسنده : حسین حاجی جودکی
  • منبع : رستاخبر
  • 192 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.