• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0
حق وردی در تشریح نشست کمیسیون آموزش مجلس:

اختصاص اعتبار برای پرداخت سرانه مدارس و حق التدریس معلمان ضرورت دارد

  • کد خبر : 6886
  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۰۵
اختصاص اعتبار برای پرداخت سرانه مدارس و حق التدریس معلمان ضرورت دارد
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به حضور وزیر آموزش و پرورش و مسئولان سازمان برنامه و بودجه در جلسه کمیسیون برای بررسی بودجه 1403، عنوان کرد: اختصاص ردیف اعتباری برای پرداخت سرانه مدارس، مطالبات حق التدریس‌ها و اختصاص مزایای قانون رتبه بندی به بازنشستگان نیمه دوم 1400 ضرورت دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، حسین حق وردی در تشریح نشست روز دوشنبه ۲۷ فرودین کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به حضور رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش و معاونان وی و همچنین مسئولان سازمان برنامه و بودجه، اظهار کرد: با تغییر بررسی بودجه کل کشور در مجلس، جداول و فهرست ها به صورت جداگانه در مجلس بررسی می‌شود.

نماینده مردم شهریار، ملارد و شهرقدس در مجلس افزود: مهم ترین بحث در حوزه آموزش و پرورش این است که باید مطالبات همکاران آموزش و پرورش پرداخت و برای این مهم ردیف بودجه دیده شود.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین موضوعاتی که باید مورد توجه قرار گیرد، پرداخت سرانه مدارس به ویژه سرانه هنرستان ها و کار و دانش است. از سوی دیگر باید برای نیروهای بازنشسته نیمه دوم سال ۱۴۰۰ که مشمول رتبه بندی نشده اند، تأمین بودجه شود.

حق وردی یادآور شد: بر اساس قانون این گروه از معلمان بازنشسته مشمول قانون می‎‌شوند، اما افزایش حقوق ناشی از رتبه بندی معلمان برای آنان اعمال نشده است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: طبق وزیر آموزش و پرورش نباید هیچ بازنشسته ای که مشمول قانون بوده از مزایای رتبه بندی معلمان بی بهره باشد./

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=6886

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.