• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها:

آینده آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان است

  • کد خبر : 6346
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
آینده آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان است
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها در آیین معارفه رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اهمیت دانشگاه فرهنگیان گفت: آینده آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رستا، پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه، آیین تکریم سعید غیاثی سرپرست دانشگاه فرهنگیان و معارفه رجبعلی برزویی رئیس جدید این دانشگاه با حضور وزرای آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها و جمعی از مسئولین در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان، برگزار شد.

آینده آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان است
حجت الاسلام و المسلمین رستمی، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها در آیین معارفه رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اهمیت دانشگاه فرهنگیان گفت: آینده آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه خروجی مدارس ما باید دانش آموزانی مومن، با نشاط، وطن دوست و عالم باشد، افزود: این چنین جوانانی به دست معلمانی تربیت می شوند که در تربیت معلم باید پرورش یابند.

ظلم بزرگی در گذشته به مراکز تربیت معلم شده است
وزیر علوم، تحقیقات و فنآوری نیز در آیین معارفه رئیس دانشگاه فرهنگیان به سوابق رئیس جدید دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: ایشان، از دانشمندان رشته ریاضی و از مدیران ویژه وزارت علوم، دانشگاه‌ها و شورای انقلاب فرهنگی می‌باشد و وی می تواند با توجه به سوابق درخشان خود، در جلب مشارکت‌های عمومی برای رشد دانشگاه فرهنگیان بهره گیرد.

وی همچنین در تقدیر و تکریم از سعید غیاثی ندوشن، سرپرست قبلی دانشگاه فرهنگیان گفت: استاد غیاثی سرمایه کشور است و از وجود ایشان استفاده خواهیم کرد. بنده و دکتر صحرایی، وزیر محترم آموزش و پرورش دانش آموخته تربیت معلم و معلم بوده‌ایم و خود را مدیون آموزش و پرورش می‌دانیم.

وزیر علوم در ادامه به بی‌توجهی دولت‌های قبل نسبت به دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: ظلم بزرگی در گذشته به مراکز تربیت معلم شده است. آموزش و پرورش قوی، دانشگاه قوی و جامعه قوی خواهد داشت. همان گونه که پزشکی یک تخصص است، معلمی هم یک تخصص جدی است. یک معلم باید جامع الاطراف و متخصص در چندین زمینه باشد. دانشگاه فرهنگیان، دانشگاهی اولویت و ماموریت محور است و باید به گونه ای رشد پیدا کند که معلم متخصص تربیت کند.

توجه جدی رهبر معظم انقلاب، نشاندهنده اهمیت دانشگاه فرهنگیان است
رجبعلی برزویی، رئیس جدید دانشگاه فرهنگیان نیز گفت: ماموریت های دانشگاه فرهنگیان را از چند سال قبل و در شورای برنامه ریزی تربیت معلم می شناسم. ولی امر مسلمین تاکید ویژه بر این دانشگاه دارند و این مسئولیت بسیار سنگینی برای همه ما ایجاد می کند. اعتقاد و توجه ویژه دولت محترم، وزیر آموزش و پرورش و دبیر و اعضای شورای انقلاب فرهنگی به دانشگاه فرهنگیان بسیار ارزشمند است.

دانشگاه فرهنگیان، نرم افزار تربیتی آموزش و پرورش است

وزیر آموزش و پرورش در آیین معارفه رئیس دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر شکل‌گیری گفتمان تربیت معلم در جامعه، گفت: مسئولیت‌ها امانت های بزرگ هستند، باید به بهترین شکل تحویل دیگری داد. دانشگاه فرهنگیان، نرم افزار تربیتی آموزش و پرورش است و بایستی گفتمان تربیت معلم در جامعه شکل بگیرد.

وی به توجه این دولت در حوزه تربیت معلم اشاره کرد و گفت: تحولاتی در این زمینه در دولت فعلی رقم خورده است که هیچ گاه سابقه نداشته است.

وزیر آموزش و پرورش ایجاد هیات جذب مرکزی مستقل، تشکیل کنکور اختصاصی تربیت معلم، توجه جدی به دانشگاه فرهنگیان در برنامه هفتم توسعه را از جمله اقدامات مهم تربیت معلم در این دولت دانست.

رضامراد صحرایی در ادامه به نگاه جامعه در حوزه معلمی پرداخت و گفت: این باور در کشور ایجاد شده است که معلم خوب هم مسأله اصلی کشور و هم راه حل مسایل و مشکلات کشور است. معلم را باید شناسایی کنیم، معلمان با تست و کنکور شناسایی نمی‌شوند.

این خبر، تکمیل خواهد شد.

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=6346

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.