• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
8

ابلاغ شیوه‌نامه نقل‌ و انتقال فرهنگیان/ثبت‌نام از ۵ خردادماه

  • کد خبر : 7273
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰
ابلاغ شیوه‌نامه نقل‌ و انتقال فرهنگیان/ثبت‌نام از ۵ خردادماه
شیوه‌نامه نقل و انتقال نیروهای رسمی و پیمانی متقاضی انتقال موقت و دائم برون استانی وزارت آموزش و پرورش برای سال تحصیلی 1404-1403 ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، در این بخشنامه آمده است: به منظور افزایش بهره وری و ساماندهی نیروی انسانی افزایش رضایت شغلی و تسهیل شرایط خدمت فرهنگیان محترم، شیوه نامه نقل و انتقال نیروهای رسمی و پیمانی متقاضی انتقال دائم و موقت برون استانی با تأکید بر مدیریت کمبود و بهبود تر از نیروی انسانی و سایر ضوابط و مقررات مربوط برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ به پیوست ارسال می‌شود.

مقتضی است نسبت به اطلاع رسانی سریع این شیوه نامه به همکاران آموزشی و اداری شاغل در ادارات، مناطق نواحی و زیر مجموعه اداره کل استان و همچنین از طریق رسانه‌های استانی اقدام لازم را معمول فرمائید.

الف) تعاريف:
انتقال دائم برون استانی جابه جایی و تغییر همیشگی محل خدمت از مناطق نواحی و شهرستان‌های یک استان به مناطق نواحی و شهرستان‌های سایر استانها در قالب ضوابط و مقررات

انتقال موقت برون استانی جابه جایی و تغییر یکساله محل خدمت از مناطق نواحی و شهرستان‌های یک استان به مناطق، نواحی و شهرستانهای سایر استانها به منظور رفع مشکل کارکنان در قالب ضوابط و مقررات

متعهد خدمت افرادی که به موجب قوانین و مقررات و بسند تعهد خدمت رسمی تنظیمی در دفترخانه اسناد متعهد میشوند در منطقه تعیین شده خدمت نمایندپ

تراز نیروی انسانی وضعیت ،نیاز شدت آن و عدم نیاز به تفکیک اداره گروه رشته جنسیت رسمی

ب) کلیات
فرآیند نقل و انتقال برون استانی
فرآیند نقل و انتقال برون استانی با توجه به فهرست فضلی امتیاز تأیید شده متقاضیان و بر اساس جداول تر از نیروی انسانی ادارات به تفکیک (/داره/ گروه /رشته/جنسیت) و با رعایت دستورالعمل توسعه سنواتی ساماندهی نیروی انسانی مطابق جدول زمانبندی پیوست اجرا می‌شود.

فرآیند نقل و انتقال درون استانی برای حفظ و بهبود توازن نیروی انسانی با رعایت مقتضیات منطقه و استان انتقالات درون استانی با هماهنگی حداکثری با مفاد این بخشنامه و سامانه مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری به اداره کل آموزش و پرورش استان تفویض می‌شود.

ج) ضوابط و مقررات ثبت درخواست انتقال

(۱) انتقال دائم دارا بودن حداقل (۵) سال سنوات خدمت تجربی مشروط به رعایت تراز نیروی انسانی منطقه/استان

تبصره: همکارانی که در سال تحصیلی جاری در وضعیت انتقال موقت هستند با دارا بودن شرایط انتقال دائم (حداقل ۵ سال سنوات تجربی در صورت درخواست خود در سامانه بدون اعلام نظر مبدأ و مقصد محل خدمت به صورت سیستمی وضعیت انتقال آنها تبدیل به دائم خواهد شد و در صورتی که شرایط انتقال دائم را نداشته باشد. کمتر از ۵ تال سنوات (تجربی با درخواست خود در ،سامانه انتقال موقت آنها به صورت تمدید خواهد شد.

(۲) انتقال موقت دارا بودن حداقل (۲) سال سنوات خدمت تجربی مشروط به رعایت تراز نیروی انسانی منطقه

(۳)منظور از محاسبه سابقه خدمت تجربی خدمت تمام وقت آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش، تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ میباشد.

(۴) مدت سوابق خدمت بصورت حق التدریس نهضت سوادآموزی ماموریت به سایر دستگاهها، تحصیل در مراکز تربیت معلم تربیت دبیر خدمت نظام وظیفه قرارداد کار معین و غیره جزو سابقه خدمت تجربی برای انتقال محسوب نمی شود.

(۵) در صورت انتخاب ورود به یکی از مناطق تابعه ادارات کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران و سیستان و بلوچستان به غیر از مرکز ،استان فرم امتیازات متقاضی با ضریب ۱/۲ (یک و دو دهم) بررسی می شود.

خروج از مناطق تابعه استانهای دارای مازاد نیرو با ضریب ۱/۲ یک و دو دهم محاسبه میشود.

با عنایت به این که فرآیند جابه جایی کارکنان توسط سامانه پردازش میشود هرگونه مکاتبه با موضوع درخواست جابه جایی ممنوع است و ترتیب اثر داده نخواهد شد. نظارت بر فرآیند نقل و انتقالات بر عهده مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری به عنوان بالاترین مرجع تأیید و رسیدگی است.

د) اقدامات مربوط به متقاضیان

(۱) ثبت اطلاعات و تکمیل فرم امتیازبندی در بازه زمانی جدول پیوست بر اساس راهنمای تعبیه شده در سامانه my.medu.ir

. تبصره پذیرش درخواستهای خارج از سامانه و یا پس از مهلت تعیین شده امکان پذیر نخواهد بود.

(۲) بارگذاری مدارک و مستندات در سامانه بر اساس جدول زمان بندی

. تبصره: در صورت اعلام اداره کل استان ،مبداء متقاضی آمادگی ارائه اصل مستندات را داشته باشد. افراد منتقل شده (انتقال موقت سال قبل نیز در صورت درخواست تبدیل به انتقال دائم و یا تمدید انتقال موقت مکلف به ثبت نام در سامانه هستند.

هـ) موارد اولویت انتقال

مشمولین موارد ذیل مشروط به رعایت تراز نیروی انسانی (عدم نیاز در مبدا و عدم ایجاد مازاد نیرو در مقصد) و با داشتن حداقل سنوات خدمت تجربی مقرر در ماده ۱ و ۲ بند «ج» این، بخشنامه در اولویت انتقال میباشند:

(۱) همکار فرهنگی که خود همسر یا فرزند وی به بیماری حاد و صعب العلاج مبتلا بوده در صورت ارائه تأییدیه شورای پزشکی مبنی بر اینکه قادر به ادامه خدمت در آن منطقه نباشد.
(۲) زوجین فرهنگی متقاضی انتقال به محل خدمت همسر
(۳) فرهنگیانی که همر آنان شاغل در واحدهای زیر مجموعه ستاد کل نیروهای مسلح بوده و طبق امریه دستگاه ۲۰ مربوطه بدون درخواست خود منتقل شده باشند بر اساس فهرست ارسالی ستاد کل نیروهای مسلح
(۴) همکاران دارای حداقل ۳۰ سال سابقه خدمت مشروط به حداقل (۲) سال استمرار خدمت
(۵) بانوان فرهنگی دارای سه فرزند زیر ۱۲ سال ملاک محاسبه سن فرزندان تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ است
(۶) پدر، مادر، همسر و فرزند شهید
(۷)جانبازان بالای ۲۵ درصد
(۸) همسر و فرزند جانباز ۵۰ درصد به بالا
. تبصره موافقت با درخواست انتقال همسر جانباز در صورت تغییر دائم محل اشتغال جانباز در همان سال با ارائه مدارک معتبر و تأییدیه از مراجع ذی صلاح به استناد ماده ۱۷ آیین نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون تسهیلات استخدامی و جانبازان بلامانع است.

و) موارد منع انتقال

(۱) انتقال برون استانی دانشجویان متعهد خدمت در طول مدت تحصیل ممنوع است لکن صرفا در نقل و انتقال درون استانی مشروط به رعایت تراز نیروی انسانی امکان انتقال آنها با موافقت مبدأ و مقصد میسر خواهد بود.
(۲) انتقال نیروهای قراردادی انجام کار معین ممنوع است.
(۳) به استناد تبصره ۴ تصویب نامه شماره ۸۳۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد نحوه جذب منابع انسانی در مشاغل آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش مورخ ۱۳۹۹/۰۹/۰۸ درخواست خروج نیرو از بوم به منزله قطع رابطه استخدامی و ابقای ردیف برای بوم خواهد بود؛ لذا کارکنان جذب شده از طریق این مصوبه خروج از بوم را ندارند و مسئولیت عواقب حقوقی آن بر عهده شخص متقاضی است.
. تبصره ۱: بند فوق مشمول متقاضیان انتقال و مأموریت بین دستگاهی نیز میباشد.
. تبصره ۲ در خصوص نقل و انتقال درون استانی بر اساس بخشنامه مصوبه کارگروه توسعه مدیریت استان عمل خواهد شد.
(۴) انتقال دائم یا موقت متعهدین خدمت موضوع ماده ۳ قانون متعهدین خدمت به دانشگاههای وابسته یا غیر وابسته و همچنین سازمانها ،مراکز موسسات وابسته دارای ماهیت حقوقی مستقل یا غیر دولتی موسسات یا سازمان های دارای آیین نامه با ظرفیت قانونی استخدامی خاص هیئت امنایی بودن و نیز سایر دستگاههای اجرایی و … نهادها و مدارس وابسته به آنان قبل از ایفای کامل تعهد یا تعیین تکلیف آن پرداخت خسارت با داشتن کارت پایان (خدمت ممنوع میباشد و مشمول موارد اولویت انتقال نمیشوند

. تبصره داشتن تعهد خدمتی موضوع ماده ۳ قانون متعهدین خدمت برای مستخ درخواست انتقال درون سازمانی آموزش و پرورش نمی شود.

ز) ملاحظات

(۱) در صورت احراز عدم شرایط و استحقاق افراد منتقل شده با متخلفین برابر مقررات برخورد خواهد شد.

۲) تحقق انتقال منوط به رعایت تر از نیروی انسانی (عدم نیاز در مبدأ وجود نیاز و عدم ایجاد مازاد نیرو در مقصد) است.

۳)در خصوص همسران نظامی صرفاً به درخواست افراد معرفی شده در لیست واحد ستاد کل نیروهای مسلح ترتیب اثر داده خواهد شد. لازم به ذکر است این بند فقط بازه زمانی نقل و انتقالات معتبر بوده و بررسی درخواست مشمولین این گروه از متقاضیان بعد از پایان مهلت انتقالات به منظور جلوگیری از ایجاد اختلال در ساماندهی نیروی انسانی و تعلیم و تربیت دانش آموزان امکان پذیر نیست.

(۴) انتقال نیروهای آموزشی به واحدهای اداری صرفاً تا قبل از شروع سال تحصیلی امکان پذیر خواهد بود.

(۵) عدم مراجعه افراد انتقال یافته به محلهای تعیین شده پس از اعلام نتیجه غیبت تلقی میشود؛ لذا لازم است. مبادی خدمتی از به کارگیری آنان خودداری نموده و ادارات آموزش و پرورش مقصد نیز مراتب غیبت را به هیأت تخلفات اداری کارکنان اعلام نمایند.

۶)انصراف از انتقال دائم پس از تأیید نهایی ممنوع است و ترتیب اثر داده نخواهد شد.

۷)ادارات شهرستانها و مناطق ،مقصد مکلفاند یک ماه قبل از پایان دوره انتقال موقت افراد منتقل شده سال قبل، نسبت به اطلاع رسانی به آنان اقدام و در پایان دوره انتقال حکم پایان مأموریت فرد را صادر نمایند. ادارات شهرستانها و مناطق مبدأ نیز موظف اند پس از پایان تاریخ انتقال نسبت به پیگیری و تعیین وضعیت خدمتی افراد اقدام نمایند. بدیهی است عدم اقدام به موقع به منزله ترک فعل و اهمال در انجام وظایف قانونی تلقی می شود.

(۸) مسئولیت اطلاع رسانی نظارت بر حسن اجرا و پاسخگویی مناسب به متقاضیان انتقال برون و درون استانی با مدیرکل آموزش و پرورش استانها است. مقتضی است تمهیدات لازم را به نحوی فراهم نمایند تا از مراجعه متقاضیان به واحدهای ستادی خودداری شود مکاتبه و ارائه درخواست خارج از سامانه مربوطه با مراجعه حضوری متقاضیان به وزارتخانه و مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری در رابطه با انتقال ممنوع بوده و در نتایج ارزیابی عملکرد استانها لحاظ خواهد شد.

۹ به منظور بررسی عملکرد اداره کل آموزش و پرورش برنامه اعزام بازرسان حوزه ستادی جهت بازدید میدانی متعاقباً ارسال خواهد شد.

شیوه‌نامه نقل و انتقال نیروهای رسمی و پیمانی متقاضی انتقال موقت و دائم برون استانی وزارت آموزش و پرورش برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ را اینجا دریافت نمایند.

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=7273

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.