• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
1
رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با رستا:

شهید آیت‌الله رئیسی، دانشگاه فرهنگیان را مهم‌ترین و اثرگذارترین دانشگاه کشور می‌دانست

  • کد خبر : 7278
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۶
شهید آیت‌الله رئیسی، دانشگاه فرهنگیان را مهم‌ترین و اثرگذارترین دانشگاه کشور می‌دانست
از حضور جدی رئیس‌جمهور در جلسات هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان تا اختصاص وقت مضاعف برای حل مشکلات این دانشگاه، نشان‌دهنده دغدغه و اهتمام شهید آیت‌الله رئیسی نسبت به دانشگاه فرهنگیان بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، سرویس تربیت معلم، حنانه توکلی‌زاده؛ رجب‌علی برزویی، رئیس دانشگاه فرهنگیان، ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت شهادت‌گونه‌ رئیس جمهور، آیت‌الله رئیسی، در رابطه با حمایت‌های وی از دانشگاه فرهنگیان، اذعان داشت:

از سال ۱۳۹۱ که مقارن با تاسیس دانشگاه فرهنگیان بود، شخص رئیس جمهور در جایگاه ریاست هیئت امنای این دانشگاه قرار داشت؛ اما تا سال ۱۴۰۱ هیچ‌یک از رؤسای جمهور محترم در این جلسات حضور نداشتند.

وی افزود: پس از ده‌ سال از تاسیس دانشگاه و برای نخستین بار، هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان با حضور شخص رئیس‌جمهور تشکیل شد و بیش از پنج مصوبه‌ بسیار مهم، اعم از بحث‌های ساختاری، جذب دکتر معلمان، ظرفیت‌های جذب هیئت علمی و… به تصویب رسید. که هر کدام از این موارد، ظرفیت ایجاد تحول را در دانشگاه فراهم می‌آوردند.


آیت الله رئیسی باور داشت، فرهنگیان مهمترین دانشگاه کشور است

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: سال گذشته به مناسبت روز گرامی‌داشت معلم، در دانشگاه فرهنگیان حضورداشتند و موارد بسیار مهمی را اشاره کردند. بنده چندین بار در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی شاهد تمرکز و توجه وافر ایشان به موضوع دانشگاه فرهنگیان بودم، به‌ویژه در زمانی که بحث «سند تحول بنیادین» مطرح می‌شد.

وی ادامه داد: آیت الله رئیسی باور داشتند دانشگاه فرهنگیان یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین دانشگاه‌های کشور است و یقین داشتند که آینده‌ نظام جمهوری اسلامی ایران، در گرو عملکرد صحیح و درست دانشگاه فرهنگیان است.

رئیسی عزیز، خستگی نمی شناخت

برزویی گفت: یکم اردیبهشت امسال هم، در سخنرانی انجام گرفته در وزارت کشور، نسبت به دانشگاه فرهنگیان تاکید بسیاری داشتند. بعد از جلسه خدمتشان رسیدم و تعدادی از مشکلات و دغدغه‌های دانشگاه را به ایشان اطلاع دادم؛ به جهت اهمیت این مسئله، بلافاصله در همان روز، از ساعت دوازده ظهر تا ساعت سه و ربع بعدازظهر، تمامی برنامه‌هایشان را لغو کردند و تعدادی از وزرا و معاونین رئیس جمهور را دعوت کردند تا به مسائل دانشگاه رسیدگی شود. بحث فضای فیزیکی دانشگاه، جذب هیئت علمی و مواردی از این قبیل را رسیدگی کردند و دستورات بسیار مهمی دادند و در همان جلسه، املاک زیادی از بعضی از دستگاه‌ها، که در حوزه‌ی آموزش عالی بود، در اختیار ما قرار دادند.

وی افزود: آیت‌الله رئیسی تاکید بسیار زیادی بر جذب اعضای هیئت علمی چندساحته داشتند، با اهتمام بر این نکته که باید متفاوت از دیگر دانشگاه‌ها باشند.

زنده نگه داشتن یاد شهید، در گرو اهتمام به فرهنگیان است

رئیس دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد: آیت‌الله رئیسی، نادر رئیس جمهوری است که اهتمام زیادی به بحث دانشگاه فرهنگیان داشت. فقدان ایشان خسرانی برای دانشگاه است. الحمدالله با توجه به اینکه وزیر محترم آموزش و پرورش هم توجه بسیاری به دانشگاه دارند، ان‌شاءالله خلأ حضور شهید جمهور، احساس نشود.

وی اظهار کرد: اگر بخواهيم یاد این شهید را زنده نگه داریم، باید انتظاراتی که رئيس جمهور از دانشگاه فرهنگیان داشتند، كه اين انتظارات، تماما برگرفته از منویات رهبر معظم انقلاب بوده است را برآورده کنیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان اشاره داشت: آيت الله رئیسی در آن جلسه‌ یاد شده اذعان داشتند که چون مقام معظم رهبری، نسبت به دانشگاه فرهنگیان نگاه بسیار ویژه‌ای دارند و تمام صحبت‌های مورد نیاز در رابطه با این دانشگاه را بیان کرده‌اند، کافی است که خط منویات ایشان را ادامه بدهیم. بنابراین برای زنده نگه داشتن یاد آیت الله رئیسی و برای شادی روحشان، وظیفه‌ی ما به مراتب سنگین‌تر است.

طی دو سال آینده، دانشگاه فرهنگیان به بالاترین جایگاه مورد انتظار خواهد رسید

برزویی گفت: ان‌شاءالله بتوانیم دانشگاه فرهنگیان را به سرحد انتظاری که در اندیشه‌ رهبر نظام و اين شهيد گرامی وجود دارد، برسانیم و یقین دارم که به لطف خداوند و تلاش همه‌ همکارانم، به ویژه وزیر محترم آموزش و پرورش، طی دو سال آینده، این دانشگاه در بالاترین و بهترین جایگاهی که همه انتظار دارند، قرار خواهد گرفت و از مهم‌ترین و اثرگذارترین دانشگاه‌های این کشور خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: تمام تلاش ما در این جهت خواهد بود که به دلیل اهمیت و جایگاهی که این دانشگاه دارد و اثری که می‌تواند در آینده‌ی این سرزمین داشته باشد، به زودی هر عضو هیئت علمی، هر کارمند و هر دانشجویی، آرزو کند که در این دانشگاه حضور پیدا کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=7278
  • نویسنده : حنانه توکلی زاده
  • منبع : رستا
  • 613 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.