• امروز : شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 2 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
0
سجاد صدیقی:

فردای مدرسه‌ها و کلاس‌های درس، فریاد روایت‌های آینده است

  • کد خبر : 8096
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱
فردای مدرسه‌ها و کلاس‌های درس، فریاد روایت‌های آینده است
صدیقی:کلاسمان کلاس مبارزه با اسرائیل، ظلم و بی عدالتی شود. دوما دوستانی را بیابیم که دلسوز و انقلابی هستند تا به میدان بیایند و جریان خوبی از روایت‌ها شکل دهیم.برای آینده باید محکم بایستیم. اگر باور عاشورایی را در دل بچه‌ها کاشتیم، آن زمان است که فرقی ندارد کجای معرکه‌ایم! بچه‌ ۱۳ ساله‌ای در میدان جنگ برای دشمن رجز می‌خواند و شهید می‌شود؛ فردا را متفاوت از امروز ببینیم. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، سجاد صدیقی مسئول سازمان بسیج فرهنگیان در گفت و گوی مجازی با معلمان ضمن عرض تسلیت شهادت مجاهدانی ک یک سال عاشقانه جنگیدند تا اعتلای کلمه اسلام را داشته‌ باشند و در رأس همه‌ آن‌ها سید مقاومت شهید حسن نصرالله ادامه داد:

 گرچه مسلک مجاهدین و مبارزین غیر از این نیست و انتظاری جز این نبود که بزرگمردی مانند سیدحسن نصرالله به غیر از شهادت بخواهد از دنیا برود.باور داریم اگر بنا باشد اتفاقی در جبهه‌ حق رقم خورد، باید با همین مصداق و سلوک در این مسیر حضور داشته باشیم و به تعبیری باید جان و مال را در راه اسلام هزینه کنیم. عملیات پیروزمندانه و غرور آفرینی که مجموعه‌ هوا فضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام دادند را تبریک می‌گویم و خداقوت عرض می‌کنم.
امروز روزی‌ است که همه‌ ما باید مسئولیت پذیرتر باشیم و بیان رهبری عزیز پس از شهادت حاج قاسم را به یاد آوریم که فرمودند: “سوخت حقیقی موشک‌هایی که پایگاه آمریکایی را زیر و رو کرد، فریاد انتقام شما بود.” از این رو یادآوری می‌کنم؛ همه ما دقت داشته باشیم که اگر اتفاقی بیفتد و ما انتظار داشته باشیم که مجاهدین در صف اول بایستند و عاشقانه، عالمانه و عامدانه بجنگند؛ طبیعتا باید انتظار بعدی به من و شما برگردد که در این عقبه‌ جبهه، برای این‌که مجاهدان با خیال راحت عملیات کنند و بجنگند، کار کنیم‌. نمی‌توان انتظار داشت ک عده‌ای در جلوی جبهه بجنگند و ما با خیال راحت در پشت آن بنشینیم.

وی با تشریح آنچه که از یک‌سال گذشته تا کنون در غزه رخ می‌دهد گفت: رشادت‌های عجیبی که نیروهای حماس و جهاد اسلامی در غزه رقم زدند، چیزی به غیر از پشتوانه‌ مردم مجاهد و مقاوم و مبارز غزه نبود. در حالی‌که غزه را زیر و رو کردند؛ رژیم صهیونیستی عاجز نتوانست ۱۰۰ اسیر را از دست این گروه آزاد کند. این‌چیزی که دشمن در تعریف و هیمنه‌ ترس ایجاد می‌کند، برای این است که بتواند قدری از دردهای خود را بکاهد؛ اما چیزی که شاهد آن هستیم، ضعف و اضمحلالی‌ است که از درون، رژیم صهیونیستی را از هم فرومی‌پوشاند. بر خلاف آن‌چه که رسانه می‌گوید، امروز دست برتر با جبهه‌ حق است؛ طبیعی است که در این نبرد حزب‌الله هم شهید می‌دهد، لکن مهم این است که زد و خوردها چگونه معنا می‌شوند؟ 

صدیقی افزود: امروز رژیم صهیونیستی تقریبا از جنوب و شمال در فشار عجیب و فروپاشی قرار گرفته و اگر لحظه‌ای ایالات متحده دست از حمایت خود بردارد، نابود خواهدشد؛ برخلاف روایت‌های رسانه، روایت دست برتر قطعا با حماس، جهاد اسلامی و حزب‌الله است. ان شاءالله که به فضل الهی فتح الفتوح برتری رقم بخورد و صحنه‌ جنگ برگردد‌.قاعده و سنت الهی این است که رسیدن به هدف‌های عالی نیازمند خون مظلوم است. همه‌ ماجرا این است که کیفیت خون صحنه نبرد را عوض می‌کند‌؛ وقتی کیفیت خون اباعبدالله باشد، صحنه‌ تاریخ عوض می‌شود، وقتی کیفیت خون رهرو مکتب اباعبدالله باشد، معادله‌ منطقه را ان‌شالله با فروپاشی رژیم صهیونیستی عوض خواهدکرد.

وی با به تصویر کشیدن وجوب ورود به صحنه‌ی نبرد و برطرف کردن شبهات دانش آموزان هم‌نسل گفت: امروز ما حق نداریم مجاهدان خود را در یمن، عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و ایران را تنها بگذاریم. امروز خط روایت شکوه و اقتدار، دست برتری است که باید بتواند کودکان و نوجوانان و جوانان مارا پیشروتر و عزتمندتر از گذشته وارد میدان کند. امروز باید نوع دیگری روایت کنیم؛ حقِ نشستن با خیال راحت را نداریم، درباره‌ وعده صادق ۱ حقیقتا کم گذاشتیم. وعده‌ی صادق ۱ صحنه‌ رویارویی با رژیم صهیونیستی نبود؛ بلکه صحنه رویارویی با تمام ابر قدرت‌های دنیا بود؛ ما حتی در آن عملیات تمام توان خود را به‌کار نبردیم و این در‌حالی بود که آمریکا، فرانسه، انگلیس، عربستان و اردن به یاری رژیم صهیونسیتی آمده بودند؛ ما اقتدار را آنطور که باید نفهمیدیم و روایت نکردیم.
ما معلمان باید خط روایت برتر را در تک تک کلاس‌ها و تک تک مدرسه‌ها برای پیروزی نهایی آماده کنیم. باید ذهن و فکر و اندیشه و اراده‌ بچه‌های نسل جدید را برای نبرد آخر الزمانی آماده کنیم، حق نداریم کوتاه بیاییم. باید با تمام قوا وارد میدان شویم، با دانش‌آموزان خود حرف بزنیم و آنان را برای آینده‌ای پرامید آماده کنیم؛ یادمان باشد آینده از آن ماست.
بعد از عاشورا صحنه‌ نبرد برای حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) بود. صحنه نبرد بعدی در زمان کنونی نیز بر عهده ماست؛ صحنه‌ روایت‌هایی که باید بتواند غلبه حداکثری داشته باشد و سوخت موشک‌های آخرالزمانی را تکمیل کند. امروز تکلیف ماست که فرزندان نسل خود را برای آن زمان آماده کنیم. امر رهبری عزیز خیلی واضح است؛ امروز بازپس‌گیری قدس، حکم قطعی و تکلیف شرعی است.

وی متذکر شد: ممکن است تصور کنیم که اسرائیل هم می‌زند؛ جنگ است! ما برای نبرد زندگی می‌کنیم، نه عافیت طلبی؛ نمی‌شود دسته‌های عزاداری برای اباعبدالله برپا کنیم؛ اما به سلوک او عشق نورزیم. بله در این عرصه‌ نبرد و مجاهدت ممکن است سیدحسن نصرالله و عباس نیلفروشان هم شهید شوند.

صدیقی اظهار کرد: صحنه‌ نبرد، صحنه‌ نبرد من و شماست؛ آنچه که وعده داده شده بود، انجام شد. از فردای این اتفاق، من و شماییم؛ لذا خواهش دارم که:اولا کلاسمان کلاس مبارزه با اسرائیل، ظلم و بی عدالتی شود. دوما دوستانی را بیابیم که دلسوز و انقلابی هستند تا به میدان بیایند و جریان خوبی از روایت‌ها شکل دهیم.برای آینده باید محکم بایستیم. اگر باور عاشورایی را در دل بچه‌ها کاشتیم، آن زمان است که فرقی ندارد کجای معرکه‌ایم! بچه‌ ۱۳ ساله‌ای در میدان جنگ برای دشمن رجز می‌خواند و شهید می‌شود؛ فردا را متفاوت از امروز ببینیم. 

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان با ذکر اهمیت انتشار گسترده‌ی روایت‌ معلمان در بستر رسانه گفت: رسانه شوید و قوت قلب تولید کنید، نشان دهید که سر کلاس چه می‌کنید، خلق ایده‌های خود را منتشر کنید، در کانال و گروه و صفحه‌های خود بفرستید و یک‌دیگر را رصد کنید. برخی ایده‌ها می‌تواند ایده خوبی برای تکثیر باشد، می‌تواند قوت قلب باشد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=8096

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.