به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، یادداشتی از مهدی حاجی محمدی، مدیر روابط عمومی و امور بینالملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، فعال و پژوهشگر رسانه. به بهانهی ۲۷ اردیبهشت، روز ارتباطات و روابط عمومی.
اکنون بشریت در برههای از تاریخ واقع شده که ارتباطات و پیچیدگیهای روابط عمومی بسیار حساس و دارای اهمیت گردیده است. و این درحالی است که جوامع به سرعت در حال حرکت به سمت زیست رسانهای هستند.
مولفههای شناخت و انگارههای ذهنی افراد از محیط و انسان تغییر پیدا کرده است تا جایی که تک تک نمادها و معیارهای صامت و مصوت ذهنساز شدهاند.
قطع به یقین باید پذیرفت که الگوی ارتباطات در آینده نه چندان دور، دستخوش تغییرات گستردهتر و تحولات عمیقتری خواهد شد و امروز مدیران روابط عمومی و ارتباطات باید برای ایجاد زیرساختهای لازم آن دوران بیاندیشند و قدم بردارند.
اقتضائات شرایط جدید در تخاطب رسانهای نیازمند انسان رسانههایی است که طول و عرض و عمق میدان را دقیق فهم کند و با رویکردی آیندهنگرانه برنامهریزی کند تا بتواند مدیریت رسانهای در حوزه تخصصی خود را به نحواحسن ترتیب دهد.
شاید به جرأت میتوان گفت مهمترین مولفه آمادگی برای این تحول تغییر تعریف مفهوم رسانه و ارتباطات در اذهان است. امروز ما باید بپذیریم که رسانهها تبدیل به قدرت حکمرانی شدهاند، دوران «اداره روابط عمومی» به سر آمده است و در حال تبدیل به «مرکز مدیریت رسانه» میباشد.
جای خرسندی است که برخی نهادها پیشرو در این عرصه شدند و امیدواریم دستگاههای دولتی نیز این اصل را پذیرفته و با تغییر نگرش به اهمیت مدیریت رسانهها در تعامل و ارتباطات سازمانی و هدایت و اقناع افکار عمومی پی ببرند.
بیمناسبت نیست از فرصت روز ارتباطات و روابط عمومی استفاده کنم و ضمن تبریک این روز به همکاران ساعی و تلاشگر خودم، توفیق آغاز تغییر و تحول در مفهوم روابط عمومی را برای اصحاب اطلاعرسانی از خداوند مسئلت نمایم.
انتهای پیام/