• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
معاون پرورشی و فرهنگی در تفاهم‌نامه طرح شهید صدر‌زاده:

کانون و اردوگاه به تجهیزات ورزشی مجهز می‌شود/ محیط‌های پرورشی باید یک محیط شاد و پرنشاط برای دانش‌آموزان باشند

  • کد خبر : 6736
  • ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
کانون و اردوگاه به تجهیزات ورزشی مجهز می‌شود/ محیط‌های پرورشی باید یک محیط شاد و پرنشاط برای دانش‌آموزان باشند
آیین انعقاد تفاهم‌نامه طرح شهید صدر‌زاده با حضور معاون پرورشی و فرهنگی و معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ظهر امروز در محل معاونت پرورشی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین پورثانی در آیین انعقاد تفاهم‌نامه طرح شهید صدر‌زاده با محوریت اردوگاه‌های فرهنگی تربیتی سراسر کشور برگزار شد، اظهارکرد: پیاده‌سازی سند تحول بنیادین یکی از ماموریت‌های اصلی ما است. این سند، دانش‌آموز را تمام‌ساحتی می‌داند نه تک‌ساحتی، لذا در همین راستا در تلاشیم اقداماتی جهت پیاده‌سازی سند انجام دهیم.

معاون پرورشی و فرهنگی به موضوع بسترهای رشد دانش‌آموز اشاره کرد و گفت: اعتقاد داریم که زنگ ورزش یکی از بهترین ظرفیت‌ها برای رشد دانش‌‌آموزان است. معاونت‌های پرورشی و تربیت‌بدنی دو مقوله جدا از هم نیستند لذا زنگ ورزش یکی از بهترین بسترها برای رشد دانش‌آموز است. لذا اگر ما کانون، مربی تربیتی‌بدنی و پرورشی داریم باید به بهترین شکل برای رشد دانش‌آموز تلاش کنند و استفاده شوند.

وی اضافه کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می‌گوید کار تربیتی را از جایی شروع کنید که دانش‌آموز علاقه دارد و به جایی ختم شود که مربی برنامه‌ریزی کرده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: شروع این اتفاق از آزمون جذب مربی پرورشی و تربیت‌بدنی از ۱۴ اردیبهشت خواهد بود. مربیان پرورشی، تربیت‌بدنی، مشاوره و مراقب سلامت جذب خواهند شد و همه این شئون به هم ارتباط دارند. اگر دانش‌‌آموزی به مربی اعتماد نکند، زمینه رشد و پرورش آن فرد را نمی‌توانیم فراهم کنیم.

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین پورثانی، اکنون ۱۱۸۲ کانون فرهنگی تربیتی، شامل ۲۱ کانون ملی و همچنین ۳۴۶ اردوگاه داریم که ۶۴ اردوگاه استانی، ۴ مورد ملی و بقیه منطقه‌ای هستند. در کانون‌ها ۲۲ انجمن وجود دارد که یکی از آن‌ها انجمن ورزشی است. محیط کانون باید محل تخلیه شور و نشاط و هیجان دانش‌‌آموزان باشد. اکنون ۱۱ کافه دخترانه در ۱۱ کانون راه‌اندازی شده است.

وی گفت: در قالب این طرح، ۴۰ کانون و اردوگاه به وسایل و بازی‌های هیجانی مجهز می‌شوند. کاری که امروز با همکاری دکتر ستاری‌فرد به صورت مشارکتی شروع می‌کنیم، مدل هم‌افزایی است. باید اردوگاه محلی برای تربیت‌بدنی باشد و تربیت‌بدنی باعث رشد تربیتی دانش‌آموزان شود.

حجت‌الاسلام پورثانی با بیان اینکه امیدواریم تا پایان سال این همکاری به ۲۰۰ مجموعه ارتقا پیدا کند، گفت: همه محیط‌های پرورشی باید یک محیط شاد و پرنشاط برای دانش‌آموزان باشد.

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=6736
  • منبع : مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش
  • 204 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.