• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
12

یک بازنشسته مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان شد/ دور زدن دو اصل قانونی در انتصاب حمیدی نژاد

  • کد خبر : 2786
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
یک بازنشسته مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان شد/ دور زدن دو اصل قانونی در انتصاب حمیدی نژاد
مسعود حمیدی نژاد، مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان خوزستان با دور زدن دو اصل قانونی "ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان" و "بخشنامه‌ی تعارض منافع مدیران اجرایی"، مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان شد.
  1. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، سرویس اقتصاد آموزش و پرورش، زهرا سلیمانی: استان خوزستان بایک‌ میلیونو ۱۰۰ هزار دانش آموز و ۶۶ هزار معلم‌، یکی از بزرگترین پایگاه‌های وزارت آموزش و پرورش درکشور است و گسترده‌ترین دستگاه اجرایی دولت در این استان به شمار می‌آید.

گمانه‌های تغییر در مدیریت آموزش و پرورش استان خوزستان با روی کار آمدن دولت سیزدهم از همان ابتداشنیده می‌شد و کورش مودت، مدیرکل وقت آموزش و پرورش نیز در روزهایی که می‌دانست چیزی به پایان مسئولیتش نمانده؛ با تکیه بر مصوبه مجلس و قانون مدارس غیرانتفاعی ادامه کار خود در آموزش و پرورش را ،در وقت‌های اضافه به حیاط مدارس غیردولتی انداخت. معرفی مسعود حمیدی نژاد و سپس انتصاب او به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان از سفر یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش به این استان شروعشد، اتفاقی که می توان آن را پرحاشیه‌ترین انتصاب در میان مدیرکل‌های آموزش و پرورش استان‌ها دانست.‌

 

قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در انتصاب مدیرکل جدید خوزستان گم شد

مسعود حمیدی نژاد، با بیش از ۳۸ سال سابقه، کارمند بازنشسته وزارت آموزش و پرورش است. این گزاره‌یچند کلمه‌ای از یک انتصاب سراسر سازمان یافته خبر می‌دهد، کمی آنطرف‌تر برخورد با قانون ممنوعیت بهکارگیری بازنشستگان از یک انتصاب کاملا غیرقانونی پرده برمی دارد. « قانون ممنوعیت به کارگیریبازنشستگان » در راستای اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، به شرحزیر است:

ماده واحدهاز تاریخ ابلاغ این قانون، به کارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات مربوطه بازنشسته یابازخرید شده یا بشوند ،در دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۷ / ۱۳۸۶ و کلیه دستگاه‌هایی که به نحوی از انحا از بودجه عمومی کل کشور استفاده می‌کنند، ممنوع می‌باشد.

مطابق بند ۵ بخشنامه آموزش و پرورش در مورد بازنشستگی سال ۱۳۹۹ نیز ادامه خدمت کارکنان شاغل درمشاغل اداری که مطابق بند الف ماده ۱۰۳ قانون خدمات کشوری واجد شرایط بازنشستگی می‌شوند، مجوزیندارد.

اخبار رسیده به « رستا» حاکی از آن است که مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان خوزستان نیز با ۳۸ سالسابقه، مشمول این قانون است که گویا در این انتصاب گم شده است.

پرونده تعارض منافع حمیدی نژاد با یک نامه بسته شد

 

وزارت آموزش و پرورش در تاریخ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹، بخشنامه مدیریت تعارض منافع را به تمام واحدهای تابعاین وزارتخانه ابلاغ کرد؛ بند نخست بخشنامه مدیریت تعارض منافع به توقف صدور مجوز مدارس و مراکزآموزشی و پرورشی غیردولتی برای مدیران وزارت آموزش و پرورش و بستگان آن‌ها اختصاص داشت.

سفر یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش به استان خوزستان ، مقدمه‌ی شنیده شدن نام حمیدی نژاد به عنوانمدیرکل آموزش و پرورش این استان بود. مسعود حمیدی نژاد که مدیر مدرسه‌ی غیردولتی بصیرت در منطقه‌یپادادشهر اهواز بود، با اطلاع از ممنوعیت داشتن مدرسه غیردولتی برای مدیران اجرایی در نیمه سال تحصیلی۱۴۰۰ با ارسال نامه‌ای به مدیرکل آموزش و پرورش وقت استان خوزستان، خواهان توقف فعالیت این مدرسهشد. اتفاقی که کوروش مودت و معاون وزیر آموزش و پرورش نیز با آن مخالفت کردند؛ چرا که اواسط سالتحصیلی بود و برای دانش آموزانی که در این مدرسه مشغول به تحصیل بودند چه اتفاقی می‌افتاد؟

آن نامه‌ی حمیدی نژاد کار خود را به مطلوب‌ترین حالت ممکن انجام داد و او از بند تعارض منافع خود رارهانید، موضوعی که هم‌ با قانون‌ تاسیس مدارس غیردولتی مصوبه مجلس شورای اسلامی و‌آیین‌نامه اجراییآن و‌ همبا پاسخ معاون‌ وزیر در جواب استفساریه اداره کل آموزش و‌پرورش خوزستان که در زیر مشاهده میکنید، مغایرت داشت.

مخالفت هایی که بن بست را ملاقات کردند

مخالفت استاندار خوزستان با سکانداری مسعود حمیدی نژاد در آموزش و پرورش این استان به یکی ازسنگ‌های بزرگ در راه مسئولیت حمیدی نژاد تبدیل شد ؛ با تلاش‌هایی که انجام شد، انتصابی کاملاغیرقانونی بالاتر از قدرت‌های استانی شکل گرفت. در این راه با فشار بر وزیر آموزش وپرورش و‌ اداره کلاستان خوزستان عده‌ای خواستار برگزاری جلسه اضطراری شورای نظارت استان و‌ موافقت با درخواستایشانمبنی بر توقف فعالیت مدرسه غیرانتفاعی ایشان دراواسط سال تحصیلی و‌ رفع مشکل تعارض منافع وبازنشستگی بودند که در نهایت انجام شد و مخالفت‌ها برای انتصاب او راه به جایی نبرد.

جنبش‌های دانشجویی استان خوزستان از وجود احزاب و پدرخوانده‌های قدرتمند در این انتصاب به «رستا» خبر داده اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=2786
  • نویسنده : زهرا سلیمانی
  • منبع : رستانیوز
  • 2637 بازدید
  • يک دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. یه باندباز که به اسم انقلابی بودن هر کاری می‌کنه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.