• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
11
سخنگوی شورای نگهبان:

یا مجلس به لایحه بازگردد یا دولت بار مالی اضافه شده به لایحه را بپذیرد

  • کد خبر : 2155
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
یا مجلس به لایحه بازگردد یا دولت بار مالی اضافه شده به لایحه را بپذیرد
هادی طحان‌نظیف: راهکار این است که یا مجلس به لایحه بازگردد یا دولت بار مالی اضافه شده به لایحه را بپذیرد. اگر این مصوبه شفاف و دقیق نباشد رضایت کسی را در مقام عمل در پی نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، هادی طحان‌نظیف در نشست خبری شورای نگهبان در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری خانه ملت مبنی براینکه سخنگوی دولت اعلام کرده بار مالی لایحه رتبه‌بندی معلمان از سوی دولت پذیرفته شده است لذا آیاشورای نگهبان نامه‌ای در این خصوص دریافت کرده یا خیر، گفت: دولت لایحه خودش را قبول دارد و نشانه ایناست که آن را پس نگرفته است، مجلس نیز تصویب کننده این لایحه است.

سخنگوی شورای نگهبان اظهار کرد: این موضوع در اسناد مختلف مثل سند تحول آموزش و پرورش، قانونبرنامه ششم، قانون بودجه و حتی بودجه سال ۱۴۰۱ نسبت به آن پیش‌بینی شده است لذا این تکلیف قانونیاست.

‌‌ وی ادامه داد: ما نیز در شورای نگهبان با دو دسته ایراد مواجه هستیم یکی بار مالی و یکی دیگر غیر مالی، دراین راستا فرهنگیان نیز نسبت به آن مواردی را مطرح می‌کنند.

وی ادامه داد: در خصوص نامه باید اذعان کرد دولت در حد لایحه خودش بار مالی را قبول کرده لذا نامه دیگریدریافت نکرده‌ایم؛ ما نیز نسبت به لایحه مشکل نداریم و ما نسبت به مواردی که در مجلس به لایحه اضافه شدهبحث مالی را مطرح کردیم.

طحان نظیف تصریح کرد: راهکار این است که یا مجلس به لایحه بازگردد یا دولت بار مالی اضافه شده بهلایحه را بپذیرد. اگر این مصوبه شفاف و دقیق نباشد رضایت کسی را در مقام عمل در پی نخواهد داشت.

‌‌ وی گفت: در این خصوص همکاری خود را با مجلس و دولت انجام خواهیم داد لذا جلسات مختلفی نیز برگزارشده است؛ به طور ویژه با نمایندگان و مقامات دولتی صحبت کرده ام و امیدوارم نسبت به ابهامات واشکالاتی، دولت و مجلس به تفاهم مشترکی برسند که هر چه زودتر شاهد تصویب این قانون باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=2155

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.