• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
13

کمبود ۲۰ هزار معلم در هنرستان‌‌ها

  • کد خبر : 2052
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
کمبود ۲۰ هزار معلم در هنرستان‌‌ها
رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از کمبود ۲۰ هزار معلم در هنرستان‌ها خبر داد و گفت: برای سال آینده ۱۰ هزار دانشجو را در دانشگاه جذب خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، به نقل از تسنیم، حمیدرضا عظمتی رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، درباره روند پذیرش دانشجو در این دانشگاه اظهار کرد: امسال ظرفیت دوره ۴ ساله را افزایش دادیم و میزان پذیرش از ۶۰۰ دانشجو به ۱۰۰۰ نفر رسید.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه دوره ۴ ساله افزایش ظرفیت داشت، در دوره یک‌ساله ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه هم جذب دانشجویان افزایش یافت و به این ترتیب ۵ هزار نفر در دانشگاه مشغول تحصیل هستند تا از اول مهرماه ۱۴۰۱ در مدارس فعالیت خود را آغاز کنند.

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در پاسخ به این پرسش که تا چند سال آتی امکان رفع کمبود معلم از طریق این دانشگاه امکان‌پذیر است؟ گفت: طبق آمارها ۲۰ هزار هنرآموز کمبود داریم که این تعداد با احتساب ۵ هزار نیروی اداری که در کلاس درس حضور ندارند و ۵ هزار دانشجو که در دانشگاه تحصیل می‌کنند، ۱۰ هزار نفر باقی می‌ماند که می‌توانیم از طریق ظرفیت ماده ۲۸ پذیرش داشته باشیم.

عظمتی اضافه کرد: این امکان در دانشگاه وجود دارد که نیاز به پذیرش ۱۰ هزار مهارت‌آموز در سال ۱۴۰۱ مرتفع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه البته در کنار این رفع نیاز، توسعه مراکز فنی وحرفه‌ای و هنرستان‌ها به قوت خود باقی است، بیان کرد: البته در موضوع پذیرش و جذب دانشجو از طریق دوره یک‌ساله و ۴ ساله در ۵ سال گذشته دانشگاه ۲۰ هزار نفر را وارد حوزه فنی و حرفه‌ای کرده است که به طور متوسطه جذب سالانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ دانشجو می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=2052

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.