• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
9

کسر از حقوق دانشجومعلمان در بودجه‌ی ۱۴۰۱ به ۲۰درصد برمی‌گردد

  • کد خبر : 1896
  • ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲
کسر از حقوق دانشجومعلمان در بودجه‌ی ۱۴۰۱ به ۲۰درصد برمی‌گردد
محمدصادق عبداللهی: در لایحه‌ی بودجه‌ی ۱۴۰۱ میزان کسر از حقوق دانشجومعلمان ۴۵ درصد آورده شده است، اما کمیسیون آموزش پیشنهاد کاهش این کسری را داده است.

محمد صادق عبداللهی عضو مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصاد آموزش و پرورش رستا؛ در تبصره‌های لایحه بودجه‌ی ۱۴۰۱، کسر از حقوق دانشجومعلمان ۴۵ درصد است و از بودجه‌ی دو هزار و ۷۰۰ میلیاردی که به دانشگاه فرهنگیان اختصاص داده شده است، هزار و ۷۰۰ میلیارد آن از حقوق دانشجومعلمان تامین می‌شود.

عبداللهی با بیان اینکه در بودجه‌ی سال گذشته نیز میزان کسر از حقوق دانشجومعلمان ۴۵ درصد بوده است، افزود: در مجلس شورای اسلامی این کسری اصلاح و کسر از حقوق دانشجومعلمان به ۲۰ درصد رسید اما به دلیل اینکه اعتبار قانون بودجه یک سال است، در لایحه‌ی امسال نیز کسر از حقوق دانشجومعلمان به ۴۵ درصد بازگشته است و به احتمال زیاد به ۲۰ درصد سال قبل بر می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه در پیشنهادهای کمیسیون آموزش نیز کاهش کسر از حقوق دانشجومعلمان از ۴۵ درصد به ۲۰ درصد به نمایندگان مجلس ارائه شده است، گفت: کاهش کسری از حقوق دانشجومعلمان مستلزم این است که منابع مالی که در بودجه تخصیص داده شده است، تامین شود. چون هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان عدد بزرگی است و این باید از جای دیگری تامین شود و باید پذیرفت که بار مالی برای دولت دارد.

محمدصادق عبداللهی در پایان با تاکید بر اینکه در اصل ماجرا یعنی کسر از حقوق دانشجومعلمان، بحث جدی وجود دارد، خاطر نشان کرد؛ این کسر از حقوق ۲۰درصدی شامل همه‌ی دانشجومعلمان، چه آن‌ها که از امکانات رفاهی استفاده می‌کنند و چه آن‌ها که از امکانات استفاده نمی‌کنند را شامل می‌شود. که این خود یک بی عدالتی است و نشان می‌دهد، تبصره کسر از حقوق دانشجومعلمان خود داری اشکالات زیادی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=1896

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.