• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
11

پیشنهاد کاهش کسر از حقوق دانشجومعلمان در کمیسیون تلفیق بودجه رد شد

  • کد خبر : 2582
  • ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
پیشنهاد کاهش کسر از حقوق دانشجومعلمان  در کمیسیون تلفیق بودجه رد شد
محمدصادق عبداللهی، عضو مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: پس از تقدیم لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس، کمیسیون آموزش در تلاش برای کاهش کسر از حقوق دانشجومعلمان و افزایش درآمد عمومی این دانشگاه بود. که کمیسیون تلفیق بودجه‌ی مجلس با استناد به اینکه اگر این کسری نباشد بودجه‌ی دانشگاه تامین نخواهد شد و جایگزین کردن این میزان از اعتبار شدنی نیست، پیشنهاد کاهش کسر از حقوق دانشجومعلمان از ۴۵ درصد به ۲۵ درصد را رد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، خبرنگار سرویس اقتصاد آموزش‌و‌پرورش، محمدصادق عبداللهی عضو مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درباره‌ی درباره‌ی کاهش کسر از حقوق دانشجومعلمان در بودجه‌ی ۱۴۰۱ گفت: در بودجه‌ی ۱۴۰۱ بیش از ۶۰ درصد از بودجه اختصاص داده شده به دانشگاه فرهنگیان از طریق درآمد‌های اختصاصی این دانشگاه که همان کسر از حقوق دانشجومعلمان است تامین می‌شود. در قانون بودجه‌ی ۱۴۰۰ این درصد به ۲۵ درصد رسیده بود اما با توجه به اینکه قانون بودجه یکساله است در بودجه‌ی سال آینده درصد اختصاص داده شد تنها در صورت کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجومعلمان تامین خواهد شد.

عبداللهی با بیان اینکه کمیسیون آموزش پیشنهادی را با عنوان کاهش کسر از حقوق دانشجومعلمان به کمسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد، افزود: پس از تقدیم لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی کمیسیون آموزش در تلاش برای کاهش کسر از حقوق دانشجومعلمان و افزایش درآمد عمومی این دانشگاه بود که کمیسیون تلفیق بودجه با استناد به اینکه اگر از دریافتی دانشجومعلمان کسر نگردد بودجه‌ی دانشگاه تامین نخواهد شد و جایگزین کردن این میزان از اعتبار شدنی نیست، این پیشنهاد کمیسیون آموزش را رد کرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه بودجه‌ی سال آینده هم اکنون در مجلس شورای اسلامی در حال تصویب شدن است، گفت: این امکان وجود دارد که در روزهای تصویب بودجه شاهد تغییراتی از جمله کاهش درآمد اختصاصی دانشگاه فرهنگیان باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=2582

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.