• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6
خنیفر:

پرورش فرزندانی سالم با تربیت دانشجومعلمانی خاشع، نمازگزار و قاری قرآن محقق می‌شود

  • کد خبر : 2624
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
پرورش فرزندانی سالم با تربیت دانشجومعلمانی خاشع، نمازگزار و قاری قرآن محقق می‌شود
حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان در آیین افتتاحیه طرح پویش و جشنواره نماز خوب اظهار داشت: تربیت دانشجومعلمانی خاشع، نمازگزار و قاری قرآن موجب پرورش فرزندانی سالم در این کشور و مرز بوم خواهد بود. دانشجویی که نسبت به مناسک دینی و نماز کوشا باشد، فردا دانش‌آموزان شایسته پرورش خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، حسین خنیفر در آیین افتتاحیه طرح پویش و جشنواره نماز خوب با اشاره به برکات و تاثیرات نماز در زندگی انسان ها، گفت:  اساس نماز اطاعت است.

وی با بیان اینکه نماز تنها فریضه ای است که تا هنگام مرگ هیچگاه  از گردن انسان ساقط نمی شود، افزود:  نماز مورد قبول حضرت حق می تواند پوششی بر گناهان  باشد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به ارزش و اهمیت نماز بویژه نماز اول وقت در روایات و زندگی ائمه اطهار(علیهم السلام)، دستور به نماز در روایات را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد:  امام حسین (ع) آخرین نماز خود را نیز اول وقت خواند،  ایشان در اوج بحران ها و طغیان ها  آخرین وصیتشان به حضرت زینب (س)  این بود که “مرا در نافله شب خود فراموش نکن”.

وی در ادامه به بیان ویژگی های نماز خوب پرداخت و تصریح کرد: اولین ویژگی نماز که به آن توصیه شده  اخلاص در نماز و نیز خضوع و خشوع است.

خنیفر، با اشاره به تاثیر روانشناختی نماز اول وقت در زندگی ازجمله ایجاد نظم و آرامش، اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) همواره نماز اول وقت را اولویت قرار داده و چیزی را بر آن ترجیح نمی دادند

وی ادای نماز به جماعت در مسجد را از نشانگان نماز خوب خواند و ضمن تشویق بر حضور در مناسک و نماز جماعت، افزود:  مسجد و نماز جماعت یکی ازمکان های استجابت دعا است.

این مقام مسئول، نشاط در نماز و پرهیز از کسلی در ادای آن، بر مداومت بر نماز از کودکی تاکید کرد و گفت: همچنین نماز باید با تعقیبات باشد، روایت است پس از پایان نماز، درهای آسمان گشوده می شود، شایسته است در پایان دقایقی را به ذکر و تسبیحات بپردازیم.

وی با بیان اینکه تربیت دانشجومعلمانی خاشع، نمازگزار و قاری قرآن موجب پرورش فرزندانی سالم در این کشور و مرز بوم خواهد بود، تصریح کرد: دانشجویی که نسبت به مناسک دینی و نماز کوشا باشد، فردا دانش آموزان شایسته ای پرورش خواهد داد.

رئیس دانشگاه، با اشاره به اهمیت نماز و مناسک معنوی در پایان تاکید کرد: هرچه به بحث معنوی و مناسکی در نظام تربیت معلم قوی و غنی پرداخته شود، نسل های آینده نیز  همانگونه تربیت می شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=2624

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.