• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
11

وضعیت قرمز کارنامه سبزها

  • کد خبر : 811
  • ۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴
وضعیت قرمز کارنامه سبزها
بر اساس آخرین آمار، تعداد قابل توجهی ردیف شغلی خالی باقی‌مانده از آزمون استخدامی سال ۱۳۹۹ وجود دارد که بخشی از این ردیف‌های شغلی خالی را می‌توان به افراد دارای کارنامه سبز آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعطا کرد.

به گزارش سرویس معلمان پایگاه خبری تحلیلی رستا، فاطمه حاج‌حسنی، استخدامی آموزش و پرورش به عنوان یکی از مهم‌ترین روش‌های جذب نیرو در این سازمان، چند سالی است که راهی برای اشتغال افراد بسیاری به شغل شریف معلمی است.

بر اساس آخرین آمار، تعداد قابل توجهی ردیف شغلی خالی باقی‌مانده از آزمون استخدامی سال ۱۳۹۹ وجود دارد که بخشی از این ردیف‌های شغلی خالی را می‌توان به افراد دارای کارنامه سبز آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعطا کرد.
دارندگان کارنامه سبز به افرادی گفته می‌شود که در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش پذیرفته شده‌اند و صلاحیت علمی خود را برای حرفه معلمی ثابت کرده‌اند؛ اما به دلیل ظرفیت محدود در مصاحبه رد شده‌اند.

 

برگزاری آزمون
آزمون استخدامی سال گذشته با سه مرتبه تعویق در تاریخ ۱۱ دی‌ماه برگزار شد. در این آزمون بیش از نیم میلیون نفر شرکت کردند و تقریبا ۵۰ هزار نفر دارای کارنامه سبز شدند و تاکنون ٩٧٠٠ ردیف استخدامی برای سال ١٣٩٩ خالی مانده است.

 

علل اعطا و قرار دادن داوطلبان در زيرمجموعه کارنامه سبزها
عوامل مختلفی همچون قانون‌شکنی در فرایند بومی‌گزینی توسط برخی شرکت‌کنندگان و همچنین اجرا نشدن دو ماده ١٠ و ٢۴ از دستورالعمل نحوه برگزاري امتحان عمومي و تخصصي براي استخدام افراد در دستگاه‌هاي اجرايي، این آزمون را از روال عادی خود خارج کرد. درحالیکه می‌بایست مطابق با دستورالعمل اجرایی دستگاه‌های اجرایی، دو ماده ۱۰ و ۲۴ یعنی به ترتیب حق انتخاب سه ردیف شغل محل و حفظ اعتبار قانونی کارنامه سبزها به مدت دوسال در زمینه استخدام، در آزمون لحاظ شود، اما این اتفاق نیفتاد.
همچنین سازمان سنجش قبل از اعتبارسنجی لازم از سمت کسانی که در پرسشنامه ثبت نام اعلام به بومی بودن خود کرده بودند، امتیاز لازم را برای آن‌ افراد درنظر گرفتند؛ و بعد حتی با اثبات غیربومی بودن، این داوطلبان از گردونه رقابت خارج نشدند.

 

تحصن‌ها و تجمعات
سرکار خانم میرزایی، نماینده کارنامه سبزهای تهران، طی مصاحبه‌ای با رستا اظهار داشتند که ما اولین تجمعات خود را از ۲۸ فروردین‌ماه ١۴٠٠ مقابل مجلس آغاز کردیم و تاکنون تجمعات و تحصن‌های زیادی در استان‌های مختلف داشته‌ایم، همچنین تجمع و تحصنی نیز به مدت ٩ شبانه روز در مقابل وزارتخانه صورت گرفته است. ما طی این ٩٠ روز مطالبه بر حقِ خود، حمايت‌های کتبی و شفاهی زیادی من جمله ٧٠ نامه از طرف نمایندگان محترم مجلس به مسئولین مربوطه دریافت کردیم.
حال با توجه به اینکه سازمان آموزش و پرورش ظرفیت‌های باقیمانده سال ١٣٩٩ را خالی نگه داشته و افراد کارنامه سبز صلاحیت علمی لازم و مراحل پزشکی را نیز طی کرده‌اند و با مشکلاتی مثل محدودیت سن شرکت در آزمون مواجه هستند، جهت جلوگیری از سوء استفاده اخلال‌گران امنیتی و معاند نظام ، به تحصن و تجمعات خود پایان داده و مدت ٢٠ روزه‌ای را به مسئولین داده‌اند تا تعیین و تکلیف شوند.
همچنین در این زمینه محمد وحیدی، نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصريح کرد: جذب کارنامه سبزها نیاز به قانون یا بخشنامه جدید ندارند و آموزش و پرورش می‌تواند بر اساس نیاز خود با اولویت مناطق محروم بر اساس جنسیت و رشته، پذیرفته‌شدگان را دعوت به مصاحبه و در صورت قبولی جذب کند.
همچنين این افراد طرحی را مبنی بر چگونگي جذب افراد کارنامه سبز به وزارت ارائه داده‌اند که پذیرفته شده و به گفته خودشان مسئولین ذی‌ربط نیز به دنبال راه‌های جذب عملی و قانونی هستند.

ما نيز امیدواریم تا در این زمینه تدبیری هوشمندانه برگزیده شود تا این افراد به حق مسلم خود برسند.

 

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=811
  • نویسنده : فاطمه حاج‌حسنی
  • منبع : رستانیوز
  • 2415 بازدید
  • 11 دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 11در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 11
  1. خدایا یعنی میشه یکی باشه که صدای کارنامه سبزها رو بشنوه؟؟؟؟ یعنی میشه ماهم به آرزوهای دلمون برسیم؟؟ یا امام رضا نذر کردیم اگه قبول شدیم همه یکجا بیایم محضرتان و از نزدیک باهاتون درد و دل کنیم انسالله که هر چه زودتر اون روز برامون میسر میشه💚💚💚💚💚💚💚

  2. لطفا به داد جوانان باانگیزه و متخصص کارنامه سبزها ی ماده ۲۸ سال ۹۹ که شایستگی خود را به اثبات رسانده اند و به دلیل نبودن ظرفیت با وجود نیاز شدید آموزش و پرورش قبول نهایی نشده اند برسید

  3. انشالله حق پیروز است و کارنامه سبزها به حق مسلم خود خواهند رسید و عدالت اجرا میشود.

  4. استخدام حق کارنامه سبز است که نمره علمی رو آورده و صلاحیت علمی دارد .

  5. # استخدام کارنامه سبز های ۹۹ استخدام نخبگان این مرز و بوم هست…. مسئولین ما را دریابید

  6. استخدام حق قانونی کارنامه‌سبزهای ۹۹ که لایق‌ترین و باسوادترین گروه هستند.
    به امید موفقیت…

  7. سلام انشاالله جور شه ما کارنامه سبزهای ۹۹رو استخدام کنند.که واقعا بخاطر محدودیت ظرفیت فقط موندیم.

  8. استخدام حق قانونی کارنامه سبزای ۹۹💚

  9. کمبود نیرو باید با جذب کارنامه سبزها جبران بشه. کارنامه سبزها همگی با رتبه و رزومه ی عالی منتظر خبر خوب از سمت وزارت هستند.

  10. دوستان من کارنامه سبز ۹۸ هستم
    وکارنامه سبز ۹۸ دو سال اعتبار داره
    لطفا در مورد استخدام کارنامه سبزها فقط به فکر ۹۹ نباشین
    این ما بودیم ک اول اعتراض کردیم

  11. سلام سازمان سنجش چه طوری کار میکنند کسی که شناسنامه اش متولد اون شهره محل اخذ لیسانس همون شهر بعد باید دوباره می رفتی می‌زدی من بومی هستم آخر این نزدی دلیل میشه نمره ات کم بشه و در مرحله مصاحبه رد بشوی ظلم روشن که در حقم شد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.