• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

وضعیت آموزش حضوری مدارس استثنائی

  • کد خبر : 2715
  • ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۰:۳۸
وضعیت آموزش حضوری مدارس استثنائی
حمید طریفی حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بیان کرد: میانگین تعداد دانش‌آموزان در مدارس استثنایی حدود ۴۸ نفر و در کلاس‌های درس حدود ۶ نفر است، لذا مدارس استثنایی استانداردهای فیزیکی لازم را برای آموزش‌های حضوری دارند.با توجه به شرایط دانش‌آموزان استثنایی، دستورالعمل دیگری برای آموزش‌های حضوری دانش‌آموزان استثنایی تدوین و به استان‌ها ابلاغ شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، حمید طریفی حسینی یکی از شاخص‌های توسعه عدالت آموزشی را پوشش تحصیلی دانش‌آموزان استثنایی دانست و گفت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی هفت گروه از دانش‌آموزان استثنایی شامل دانش‌آموزان کم‌توان‌ذهنی، با آسیب بینایی، با آسیب شنوایی، جسمی‌ حرکتی، مشکلات رفتاری و اتیسم، چند معلولیتی و مشکلات ویژه یادگیری را تحت پوشش تعلیم و تربیت قرار داده است.

وی با بیان اینکه سازمان آموزش و پرورش استثنایی به ۱۳۸ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه خدمات آموزشی و توان‌بخشی ارائه می دهد، گفت: از این تعداد ۳۸ هزار دانش‌آموز با مشکلات ویژه یادگیری و تعداد ۲۰ هزار دانش‌آموز استثنایی با هوش بهر عادی به‌ صورت تلفیقی فراگیر در مدارس عادی و در کنار سایر همسالان خود در حال تحصیل هستند و این خدمات را دریافت می کنند.

وی افزود: هم چنین تعداد ۶۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش این سازمان، دانش‌آموزان کم‌توان‌ذهنی هستند، که یک نظام آموزشی خاص برای این گروه از دانش‌آموزان از پیش از دبستان تا دیپلم طراحی و تدوین شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه به چگونگی آموزش‌های حضوری در مدارس استثنایی پرداخت و گفت: میانگین تعداد دانش‌آموزان در مدارس استثنایی حدود ۴۸ نفر و در کلاس‌های درس حدود ۶ نفر است، لذا مدارس استثنایی استانداردهای فیزیکی لازم را برای آموزش‌های حضوری دارند.

وی افزود: با توجه به ماهیت عملی و کاربردی آموزش‌ها و هم چنین دریافت خدمات توان‌بخشی، آموزش‌های حضوری برای دانش‌آموزان استثنایی ضرورت و اهمیت بیشتری دارد.

طریفی حسینی با تاکید بر اجرای دستورالعمل حضوری شدن مدارس توسط وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به شرایط دانش‌آموزان استثنایی، دستورالعمل دیگری برای آموزش‌های حضوری دانش‌آموزان استثنایی تدوین و به استان‌ها ابلاغ شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در خصوص واکسیناسیون معلمان و دانش‌آموزان استثنایی گفت: ۹۵ درصد معلمان و ۹۰ درصد دانش‌آموزان بالای ۱۲ سال دو دوز واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به ضرورت سرویس ایاب و ذهاب برای دانش‌آموزان استثنایی، گفت: تمهیدات لازم برای سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان صورت گرفته است و با کمک اعتبارات دولتی، خیرین و والدین این هزینه ها تامین خواهد شد.

وی در پایان گفت: دستورالعمل حضوری شدن مدارس شبانه‌روزی با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هم چنین معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به زودی تدوین و ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=2715

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.