• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
10

وزیر علوم: متأسفانه معلمی را یک تخصص نمی‌دانیم

  • کد خبر : 1755
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱
وزیر علوم: متأسفانه معلمی را یک تخصص نمی‌دانیم
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: یکی از مشکلات در کشور ما این است که معلمی را یک تخصص نمی‌دانیم؛ در صورتی که معلمی یک تخصص است و بر اساس آموزش حاصل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، به نقل از فارس، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین تجلیل از دانش‌آموزان و هنرجویان پژوهشگر و فناور برگزیده کشور که در تالار فرهنگ برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدای شهدای سلامت، اظهار کرد: امروز، شعار بحث پژوهش و فناوری، مدرسه و دانشگاه است و بنیاد علم و فناوری در مدرسه شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: کشورهایی که آموزش و پرورش را قدر می‌دانند و بر صدر می‌نشانند، در عرصه‌های علمی و بین‌المللی پیشتاز هستند.

زلفی‌گل اضافه کرد: یادمان باشد بهترین نوع سرمایه‌گذاری برای آینده کشور، منابع انسانی است و اگر برنامه‌ریزی منسجم داشته باشیم، آینده کشور را تضمین می‌کنیم.

وی با بیان اینکه باید تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری مسؤولان بر اساس علم، پژوهش و مطالعات ملی و فراملی باشد، گفت: معلمی که با عشق درس می‌دهد و با شیوه آموزش پژوهش محور و پژوهش آموزش محور عمل می‌کند، دانش‌آموزانش در آینده جزو برترین‌ها هستند.

وزیر علوم، تحقیقات با تأکید بر اینکه باید آموزش معلمان و دبیران را جدی بگیریم، ادامه داد :یکی از مشکلات در کشور ما این است که معلمی را یک تخصص نمی‌دانیم در صورتی که معلمی یک تخصص است و بر اساس آموزش حاصل می‌شود.

وی افزود: آموزش پژوهش محور شیوه و روش خاص خود را دارد. پژوهش جهان مدیون ایران و ابن سینا هاست و اگر بخواهیم به افتخارات گذشته بازگردیم به آموزش و پرورش باید توجه کنیم.

زلفی‌گل تصریح کرد: هر وقت معلمان را قدر دانستیم و بر صدر نشاندیم، بدانیم مسیر ما مسیر درستی است. امیدوارم مسؤولان در سیاست‌گذاری به این نکات توجه کنند.

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=1755

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.