• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
وزیر آموزش و پرورش:

ورود نیروهای جوان به دانشگاه فرهنگیان الزامی است

  • کد خبر : 1947
  • ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
وزیر آموزش و پرورش گفت: دانشگاه‌ فرهنگیان باید به صورت نظام یافته به دانشگاهی «مسئولیت محور» برای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی تبدیل شود و اگر به این مرحله رسیدیم، تحول بنیادین هم به دنبال آن اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، به نقل از ایسنا، یوسف نوری، در دیدار و نشست صمیمی با دانشجویان و اساتید منتخب دانشگاه فرهنگیان استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: دانشگاه‌ها به چهار گروه «آموزش محور»، «پژوهش محور»، «کارآفرین» و «مسئولیت محور» تقسیم می‌شوند که بیشتر دانشگاه‌های ما آموزش محور هستند.

وی افزود: با اعلام نهضت نرم افزاری و جنبش علمی از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) دانشگاه‌های ما وارد بخش دوم شدند و در این زمینه نیز درخشیدند اما دانشگاه‌هایی که به مرحله سوم یعنی کارآفرینی رسیدند، خیلی کم بودند.

نوری با بیان این که مرحله چهارم، ایفای مسئولیت اجتماعی است، گفت: بخشی از این مرحله به صورت خودجوش توسط دانشجویان انجام می‌شود اما دانشگاه‌های ما باید به صورت نظام یافته به مرحله چهارم برسند.

وی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری نیز از دانشگاه فرهنگیان و افسران سپاه پیشرفت همین انتظار را دارند و اگر دانشگاه فرهنگیان به مرحله ایفای مسئولیت اجتماعی برسد، تحول بنیادین هم به دنبال آن اتفاق خواهد افتاد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که همانطور که امام صادق(ع) دانشگاهی درست کردند که عالمان بزرگی در رشته‌های مختلف از آن بیرون آمدند، ما نیز در دانشگاه فرهنگیان باید به دنبال تربیت عالمان و اندیشمندان بزرگی باشیم که فرزندان این جامعه را به خوبی تربیت کنند.

نوری تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان باید در زمینه آموزش‌های حضوری و مجازی پژوهش‌های علمی و کاربردی انجام دهند.

وی تأکید کرد: با یک دید آینده پژوهانه، باید دانشگاه فرهنگیان را گسترش دهیم و طرح توسعه دانشگاه فرهنگیان را از بعد زیرساختی کمی، فیزیکی و غیرفیزیکی، تدوین و اجرا کنیم.

نوری ادامه داد: ورود نیروهای جوان به دانشگاه فرهنگیان الزامی است و تمام کسانی که سنوات آنان تکمیل شده، باید از ستاد خارج شوند تا چابکی و جوانی جایگزین آنان شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی خطاب به دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه فرهنگیان استان گفت:  برای توسعه کمی و کیفی دانشگاه در استان، منتظر مرکز نمانید و سعی کنید با استفاده از ظرفیت‌های داخلی مشکلات خود را حل کنید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=1947

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.