• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

هکر‌های حرفه ای هم نمی توانند فایل‌های آموزش و پرورش را رمز گشایی کنند

  • کد خبر : 4498
  • ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
هکر‌های حرفه ای هم نمی توانند فایل‌های آموزش و پرورش را رمز گشایی کنند
سوالات امتحانی در قالب فایل های مهر و موم شده برای هر استان ارسال می شود. مطمئنا تقلبی در این صورت رخ نمی دهد. فایل ها توسط افراد شایسته رمز نگاری می‌شود. حتی هکر‌های حرفه ای هم نمی توانند فایل‌های آموزش و پرورش را رمز گشایی کنند. اعضای تشکیلات دانش آموزی مطمئن باشند تقلبی دراین زمینه رخ نخواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا و به نقل از پانا،رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست صمیمی با اعضای تشکل‌های دانش آموزی استان خراسان رضوی درپاسخ به نگرانی دانش آموزان در خصوص امکان تقلب در امتحانات نهایی گفت: سوالات امتحانی در قالب فایل های مهر و موم شده برای هر استان ارسال می شود. مطمئنا تقلبی در این صورت رخ نمی دهد. فایل ها توسط افراد شایسته رمز نگاری می‌شود. حتی هکر‌های حرفه ای هم نمی توانند فایل‌های آموزش و پرورش را رمز گشایی کنند. اعضای تشکیلات دانش آموزی مطمئن باشند تقلبی دراین زمینه رخ نخواهد داد.

وی ادامه داد: طبق قانون، ده دقیقه قبل از آنکه فایل برای مدیر مدرسه ارسال شود، مسئولین به مدیر اطلاع می دهند. قبلا انسان های سودجو از مدیر و‌ معاون می خواستند فایل را به آنان نشان دهد، اما الان این اتفاق دیگر نمی افتد، چون مدیرانی معتمد بر مدارس نظارت می کنند. بعضی‌ها از تحصیل نا‌امید و رو به تقلب می آورند. آن هم فقط به خاطر گرفتن یک مدرک کذایی، تقلب بعضی از افرادنا‌امید و دور از درس، تقصیر آموزش و پرورش نیست. وزارت‌خانه نمی تواند اقدام دیگری را برای امتحانات انجام دهد، مگر اینکه الگوسازی شود. اما این موضوع هم روی همه تأثیر نمی گذارد؛ ما که نمی توانیم طرز فکر دانش آموز را تغییر دهیم، پس نباید این موضوعات را تشکل ها از آموزش و پرورش مطالبه کنند.

صحرایی افزود: تقریبا سی سال است که به اصول مهم آزمون‌سازی توجه نمی شود. من توانستم این اصول مهم را در سطح کشور بهصورت قانون در بیاورم و در اولین امتحان سراسری این اصول اجرایی خواهد شد.‌

مقام عالی وزارت آموزش و پرورش خطاب به دانش آموزان ادامه داد: همیشه موفقیت جواب تلاش های بی چون و چرای شماست. سعی کنید با تلاش خود، مسئولین مربوطه را هم خوش حال کنید. جدا کردن اطلاعات سالم و نا‌سالم کار سختی است اما اعضای تشکل‌های دانش آموزی می‌توانند این مسئولیت مهم را در آموزش و پرورش بر عهده بگیرند. ما باید تا حد امکان از اطلاعات نادرست دور باشیم تاتاثیرات مخرب آن به ما نرسد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=4498

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.