• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
4
رئیس سازمان بازرسی کل کشور

هزینه در آموزش و پرورش، سرمایه‌گذاری است

  • کد خبر : 5660
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
هزینه در آموزش و پرورش، سرمایه‌گذاری است
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: تا زمانی که ما آموزش و پرورش را به عنوان یک نهاد هزینه‌‌ای درنظر بگیریم، اشتباه کرده‌ایم. چراکه هر هزینه‌ای را صرف آموزش و پرورش کنیم، درحقیقت سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، عارفه حبیبی؛ رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در پردیس نسیبه تهران اظهار کرد:

من امروز افتخار دارم در جمع شما معلمین آینده این کشور هستم. معلمی شغل انبیا است؛ زیرا یکی از اهداف ارسال رسل، معلمی و انسان سازیست. کار معلمی فقط انتقال معلومات و مهارت ها نیست بلکه تربیت نسل آینده است. نقشی که معلم در تربیت دانش آموز دارد از نقش پدر و مادرنشان بیشتر است.

زمانی یک معلم می‌تواند خوب تدریس کند که خودش خوب آموزش دیده باشد. در دانشگاه فرهنگیان با کمبود فضاهای فیزیکی، ورزشی، تفریحی، آزمایشگاهی و همچنین کمبود امکانات و تجهیزات در پردیس‌های این دانشگاه مواجه هستیم؛ همچنین با عدم تحول در سرفصل‌های درسی و تکراری بودن آن، وجود ضعف در کارورزی‌های دانشجومعلمان و کمبود اعضای هیئت علمی متخصص فرهنگیان روبه‌رو هستیم که پیگیری آن‌ها را به دانشجومعلمان نوید می‌دهیم.

دانشگاه فرهنگیان بایستی مدرسه وابسته به خودش را برای کارورزی دانشجومعلمان داشته باشد. آموزش تئوری برای تعلیم معلمان کافی نیست.

ما نباید به دانشگاه فرهنگیان به مثابه کارفرما و پیمان‌کار نگاه کنیم؛ اگر این روش را درپیش بگیریم به انحراف رفته‌ایم. تا زمانی که ما آموزش و پرورش را به عنوان یک نهاد هزینه‌ای درنظر بگیریم، اشتباه کرده‌ایم. چراکه هر هزینه‌ای را صرف آموزش و پرورش کنیم، درحقیقت سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=5660

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.