• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4
زارعی در سومین جلسه ستاد عالی آزمون های وزارت آموزش و پرورش:

نظرسنجی از مدیران مدارس و دانش آموزان به منظور طراحی برنامه آزمون های نهایی

  • کد خبر : 6107
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵
نظرسنجی از مدیران مدارس و دانش آموزان به منظور طراحی برنامه آزمون های نهایی
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با اشاره به نظرسنجی پیرامون زمان برگزاری آزمون های نهایی، افزود: به منظور طراحی مطلوب برنامه برگزاری آزمون های نهایی، از مدیران مدارس و دانش آموزان نظرسنجی پیرامون زمان برگزاری آزمون های نهایی انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا و به نقل ازمرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در سومین جلسه ستاد عالی آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش، گفت: جلسات این ستاد به صورت منظم در وزارت آموزش و پرورش با حضور اعضای کارگروه‌های تخصصی و همچنین به صورت متناظر در استان‌ها به منظور رسیدگی به مسائل این حوزه برگزار می‌گردد.

وی در ادامه افزود: به منظور جلب مشارکت و همکاری دستگاه‌ها و نهادهای کشور، مصوبه ای در هیئت دولت در راستای برگزاری مطلوب آزمون های وزارت آموزش و پرورش انجام شده است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با اشاره به پیگیری مصوبات ستاد عالی آزمون‌ها، تصریح نمود: مصوبات این ستاد در شوراهای آموزش و پرورش هر استان و مسائل مربوط به امنیت برگزاری آزمون‌ها نیز در شورای تامین استان‌ها پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به آماده سازی بسته آموزشی ویژه دبیران دوره متوسطه، اظهار داشت: به منظور آشنایی دبیران گرامی دوره دوم متوسطه نظری با شیوه طراحی آزمون های نهایی پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم یک بسته آموزشی توسط دبیرخانه‌های تخصصی دروس تهیه و توسطه گروه‌های آموزشی در هر استان در اختیار دبیران و دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

زارعی با اشاره به برگزاری آزمون های شبه نهایی، گفت: به منظور آشنایی دانش آموزان با شیوه طراحی سوالات آزمون‌های نهایی، آزمون های شبه نهایی با همکاری دبیرخانه‌های تخصصی دروس معاونت آموزش متوسطه در سطح کشور برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: البته آزمون های شبه نهایی تاثیری در آزمون های نهایی برای دانش آموزان نخواهد داشت بلکه به عنوان یک پیش درآمد برای آمادگی بیشتر دانش آموزان تدارک دیده شده است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با اشاره به نظرسنجی پیرامون زمان برگزاری آزمون‌های نهایی، افزود: به منظور طراحی مطلوب برنامه برگزاری آزمون‌های نهایی، از مدیران مدارس و دانش آموزان نظرسنجی پیرامون زمان برگزاری آزمون‌های نهایی انجام خواهد شد.

وی در ادامه، گفت: پیشنهاد شده است که برنامه برگزاری آزمون‌های نهایی پایه دوزادهم در یک روز و آزمون‌های نهایی پایه‌های دهم و یازدهم با ساعت متفاوت در روز دیگر برگزار گردد.

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=6107

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.