• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6
دبیرکل جمعیت فرهنگیان جوان:

نبود پیوست رسانه‌ای برای بازگشایی مدارس جامعه را نگران کرده است/ آموزش حضوری در دانشگاه فرهنگیان بسیار جزئی و نمایشی است

  • کد خبر : 2718
  • ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
نبود پیوست رسانه‌ای برای بازگشایی مدارس جامعه را نگران کرده است/ آموزش حضوری در دانشگاه فرهنگیان بسیار جزئی و نمایشی است
علی فلاحتکار، دبیرکل جمعیت فرهنگیان جوان در جلسه دیدار رئیس‌جمهور با جمعی از اقشار مختلف استان البرز گفت: فکری به حال دانشگاه فرهنگیان کنید‌. مگر تربیت معلم مجازی ممکن است؟ چرا با وجود دستور شما اغلب آموزش‌ها در مهمترین دانشگاه کشور هنوز مجازی است؟ بازگشایی‌ها بسیار جزئی و نمایشی بوده است و لازم است شما به عنوان رئیس هیات امنا ورود کنید. آقای دکتر تا کی قرار است مسببان وضع موجود، در مدیریت این دانشگاه باقی بمانند. مدیریت ضعیفی که تیشه به ریشه دانشگاه زده و مشکلات جبران‌ناپذیری را بر این دانشگاه تمدن‌ساز تحمیل کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، علی فلاحتکار، دبیرکل جمعیت فرهنگیان جوان مقابل رئیس‌جمهور بیان کرد:جناب آقای رییس جمهور، سلام علیکم. در ابتدای عرائضم از تصمیم انقلابی شما برای بازگشایی مدارس تشکر می‌کنم. مدت بسیاری بود درد میلیون‌ها دانش‌آموز محروم از تحصیل را می‌شنیدیم و از فداشدن آینده ایرانمان نگران بودیم.

اما آقای دکتر رئیسی نگرانی‌ها همچنان باقی است، مشکلات متعدد تحصیلی، اجتماعی و فرهنگی دانش‌آموزان و فرزندان ایران را تهدید می‌کند که نیازمند توجه و عزم جدی است‌. نبود هیچ پیوست رسانه‌ای برای بازگشایی مدارس همچنان خانواده‌ها و جامعه بزرگ فرهنگیان را نگران نگه داشته و از همه این‌ها مهمتر نبود الگوی مشخصی برای پساکروناست.

متاسفانه سهل‌انگاری و اهمال‌کاری در مدیران سابق نظام تربیتی موجب شد تا طلایی‌ترین فرصت که به واسطه کرونا در کشور ایجاد شده بود به هدر برود چرا که اثری از نگاه تحولی و تغییر در رویکرد نظام آموزشی در پروژه‌های اجرایی تعلیم و تربیت نه تنها دیده نشد بلکه طرح‌های فرسوده را با طرح‌های جدید تجمیع کرده و انباشتی از فعالیت‌های بیهوده را بر سر معلم آوار کرده‌اند.

و اما معلم، رهبری حکیم انقلاب معلم را پایه‌ریز تمدن و افسر سپاه پیشرفت کشور خطاب می‌کند، اما امروز بحران، بحران هویت معلم است. هویت معلم در این سال‌ها به شدت آسیب دیده و حیثیت معلم دستمایه اغراض انتخاباتی آقایان شده است. مگر نه این است که نسل آینده باید عزتمند و آزادی‌خواه و ظلم‌ستیز و خلاق باشد؟ گزاره غلط اینجاست که فقط عصبانیت معلم را به معیشت گره بزنیم، آقای رئیسی عزت معلم خدشه‌دار شده! چگونه عزت و هویت معلم را نابود کرده‌ایم و از او دانش آموز تمدن‌ساز می‌خواهیم؟ خطاب این بخش از عرائضم همه دستگاه‌هاست، از خود وزارت آموزش و پرورش گرفته تا رؤسای دولت‌ها و نهادهای حاکمیتی چون صداوسیما تا خود مجلس شورای اسلامی که متاسفانه نقشش در خدشه‌دار کردن هویت معلم کم نبوده است.

جناب آقای رییس‌جمهور، رهبر معظم انقلاب آموزش و پرورش را بیت‌الغزل مسائل پس از انقلاب می‌دانند. اما متأسفانه در قریب به سه دهه گذشته نظام تعلیم و تربیت تحت شعاع سیاست‌بازی‌های غلط سیاستمداران قرار گرفته است. سیاست‌بازی‌هایی که متاسفانه در دولت شما نیز اتفاق افتاده است. علی‌رغم تغییرات مثبت و حضور جوانان مومن انقلابی در ستاد وزارت‌خانه، میانگین سنی مدیران در ادارات کل بسیار بیشتر از میانگین سنی در دولت قبل است و آموزش و پرورش در معادلات سیاسی استان‌ها به معامله گذاشته شد و از آن بدتر دستوری است که اخیرا صادر شده تا مدیران کل سابق به هر نحوی در مدیریت سازمان‌ها به‌کارگیری شوند.

آقای رئیس‌جمهور، متاسفانه بخش آموزش و پرورش سند تحول دولت مردمی، بر خلاف نگاه اسلام به تربیت و سیاست‌های کلان رهبر انقلاب، با نگاه کالایی‌سازی امر تربیت از پروژه شکست خورده غربی، پته‌ای شدن تعلیم و تربیت و اختصاص کپن به خانواده‌ها رونمایی کرده است. پروژه‌ای که با بازی در زمین خصوصی‌سازی آموزش و پرورش، ادامه مسیر دولت قبل در فروش معلم و مدرسه را در پیش گرفته است و با شعار عدالت، عدالت تربیتی را ذبح می‌کند.

اگر همه‌جا خصوصی‌سازی مطلوب باشد در نظام رسمی تعلیم و تربیت خصوصی‌سازی و مدارس به اصطلاح غیرانتفاعی سم مهلک‌ است. مدارسی که بیش از ۲ میلیون دانش‌آموز را با کمترین نظارت‌های محتوایی تحت پوشش تربیتی خود دارند، الگوی غلطی از مدارس که مدرسه فرزندان مسئولین را از مدرسه فرزندان مردم جدا می‌کند و قطعا یکی از دلایل نبود عزم جدی برای اصلاح نظام آموزشی همین است، مدیران کشور درد و مشکلات مدرسه دولتی را نمی‌فهمند و حتی اگر فهمی از آن داشته باشند چون فرزند خودشان با این مشکلات دست و پنجه نرم نمی‌کند عزمی برای حل آن ندارند.

متاسفانه کمبود شدید معلم در کشور و سیاست‌های غلط در این حوزه منجر به جذب‌های برف انباری معلم شده است که با وجود تذکر رهبری عزیز این مسیر غلط پایان نیافته و هنوز ادامه دارد.

آقای رییسی فکری به حال دانشگاه فرهنگیان کنید‌. مگر تربیت معلم مجازی ممکن است؟ چرا با وجود دستور شما اغلب آموزش‌ها در مهمترین دانشگاه کشور هنوز مجازی است؟ بازگشایی‌ها بسیار جزئی و نمایشی بوده است و لازم است شما به عنوان رئیس هیات امنا ورود کنید. آقای دکتر تا کی قرار است مسببان وضع موجود، در مدیریت این دانشگاه باقی بمانند. مدیریت ضعیفی که تیشه به ریشه دانشگاه زده و مشکلات جبران‌ناپذیری را بر این دانشگاه تمدن‌ساز تحمیل کرده است.

در پایان با درخواست نگاه جدی‌تر به نظام تعلیم و تربیت، از حمایت شما از تصویب رتبه‌بندی معلمان تشکر کرده ولی هنوز امیدمان به شعار دولت مردمی در پرداخت عادلانه حقوق و مزایاست. مسئله‌ای که خواسته همه کارکنان دولت است. دلیلی ندارد که کسی بخاطر حضور در وزارت‌خانه‌ای خاص مثل وزارت نفت ۱۵_۲۰ برابر کف حقوق کارکنان دولت دریافتی داشته باشد. به قول عزیزی نفت که مال پدر کسی نیست. نفت برای همه مردم است. نباید از تهمت‌ها ترسید، مسئله اصلاح نظام پرداخت یکی از گام‌های مهم دولت در تحقق عدالت است.

آقای رئیسی این بار در نباید به پاشنه گذشته بچرخد و آش همان آش باشد و کاسه همان کاسه.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=2718

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.