• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5
وزیر آموزش‌و‌پرورش:

مدرسه کانون تحول است

  • کد خبر : 3177
  • ۰۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷
مدرسه کانون تحول است
یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در دیدار با معلمان در دوره ره‌یاران تحول که در مشهد مقدس درحال برگزاری است با تاکید بر اینکه جوانان نباید از مشکلات پیش‌رو بترسند و باید کار تحولی در مدارس انجام بگیرد گفت: یک معلم می‌شود شهید بهشتی، در قوه قضاییه تحول ایجاد می‌کند، یکی می‌شود شهید تهرانی مقدم که ده‌ها اختراع دارد و دو معلم هم می‌روند در دولت تحول ایجاد می‌کنند و می‌شوند شهید رجایی شهید باهنر.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، در روز شهادت امام سجاد (ع)، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در جمع  ۱۶۰۰ نفری از رهبران تعلیم وتربیت، حضور یافت. وی با تشکر از میزبانان این مراسم که رؤسای اداره کل استان خراسان رضوی، دانشگاهفرهنگیان و بسیج دانشجویی بودند، به بیان اهمیت نوآوری و اکتشاف در عرصه تعلیم و تربیت پرداخت.

نوری افزود: جامعه کنونی در عرصه‌های مختلف مانند معماری، ریاضیات، فلسفه و شعر به قله‌هایی تبدیل شدهاست و سبک‌های ثبت شده‌ای در همه علوم شناخته شده داشته است. زمینه‌ی این مسائل، شناخت امامصادق(ع) می باشد.

  

وی با اشاره به آغاز هفته دولت، به تحولات موجود در قوه قضائیه پرداخت و افزود: نباید فکر کنیم که برای ایجادتحول، همه چیز فراهم و بسترها آماده است؛ تحول سخت است.

نوری اظهار داشت: امام سجاد(ع) فقط در کربلا بیمار بود نه در همه عمر؛ صحیفه سجادیه فقط یک کتابنیست و وجه دیگری نیز دارد، در واقع، آماده‌سازی برای تاسیس یک دانشگاه علمی اسلامی بود که نتیجه آنافرادی مثل جابربن‌حیان، بوعلی سینا، خواجه نصیرالدین طوسی و خوارزمی بود و سبک‌های جدید در تمام علومبوجود آمد؛ زمینه ساز همه این موارد امام صادق(ع) بوده است.

ساحت های ششگانه از صحیفه سجادیه توسط فرامرز محمدی استخراج شده است.

وی ادامه داد: یک معلم می‌شود شهید بهشتی در قوه قضاییه تحول ایجاد می‌کند یکی می‌شود شهید تهرانیمقدم که ده‌ها اختراع دارد. دو معلم هم می‌روند در دولت تحول ایجاد می‌کنند و می‌شوند شهید رجایی شهیدباهنر. این شهدا شجره طیبه‌ای را به وجود آوردند به نام نهاد مقدس علوم‌تربیتی، فکر نکنیم کار سریع انجاممی‌شود، راه بیفتید با آرپی جی می‌زنند و نمی‌گذارند تحول ایجاد کنید.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این ترس را به وجود آورده بود که حتی می ترسیدند حقوق ها را نتوانندبپردارند. جوان‌ها اقدام کنند که تحول ایجاد شود، رتبه بندی و افزایش حقوق‌ها هم در حال انجام است،نقص‌هایی دارد اما در حال انجام است. روش جدید بعد از آسیب‌شناسی روش درستی است. در این روش شمااکثرا جوان هستید و از مدرسه انتخاب شده‌اید، مدرسه کانون تحول است.

وی افزود: دو کار انجام شده‌ است اول شبکه در حال درست شدن است، ساختارهای وظیفه‌ای، خزانه‌ای ومنسوخ شده‌اند و ساختارهای شبکه‌ای جایگزین شده‌اند. شما نسل ۴ هستید. هر کس یک شبکه است و باید آنرا بگستراند. این بستر محول ایجاد تحول بنیادین است. این مسئله که مهم‌ترین مسئله ماست، باید انجام شود. دوستان ما خیلی سریع و با کسب نظر از تمام نخبگان در حال فعالیت هستند.

نوری در ادامه افزود: دومین نکته ایجاد زنجیره تامین برای ایجاد زنجیره ارزشی است. اگر ما دانشگاهفرهنگیان را نداشته باشیم موفق نمی‌شویم. سازمان پژوهش تا نظام ارزشیابی نباشد موفق نمی‌شویم. اینزنجیره باید کامل شود، معلم پروش داده شود و دانش‌آموز تربیت شود.

نوری خاطرنشان کرد: روی مردمی‌سازی در تمام ارکان کار کنید، مردم را بی هیچ قضاوتی پای کار بیاورید،محدودیت ایجاد نکنید و نیروهای بسیجی را هم پای کار بیاورید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=3177

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.