• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8
مولوی، نایب‌رئیس کمیسیون آموزش:

مدارس نباید به صورت کلی تعطیل شوند

  • کد خبر : 2116
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
مدارس نباید به صورت کلی تعطیل شوند
 وزیر آموزش و پرورش گفت در آخرین جلسه در هیات دولت که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد اعلام شد تعطیلی مدارس باید به صورت منطقه‌ای باشد اما در مکان‌های پرخطر مدارس تعطیل شود؛ نباید به طور کلی مدرسه را تعطیل کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، به نقل از پانا، وزیر آموزش و پرورش در آخرین جلسه در هیات دولت که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد اعلام شد تعطیلی مدارس باید به صورت منطقه‌ای باشد اما در مکان‌های پرخطر مدارس تعطیل شود؛ نباید به طور کلی مدرسه را تعطیل کرد.

یوسف نوری در آیین افتتاح برنامه‌ها و فعالیت‌های انجمن اولیا و مربیان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: رویکرد انجمن اولیا و مربیان در قبل از انقلاب ۴ رویکرد بود؛ نقش اولیا در قبل از انقلاب نقش تشکیلاتی بود اما رویکرد این انجمن پس از انقلاب این بود که حضرت امام (ره) مردم را توده نمی‌دانستند بلکه مردم را موثر می‌دانستند.

وی افزود: انجمن اولیا و مربیان با همین زمینه شکل گرفت اما بعد از مدتی الگوی آن تغییر کرد؛ پس از جنگ رویکرد آموزشی حاکم شد تا خانواده‌ها از سوی افرادی توانمند شوند این امر رویکرد توانمندسازی اولیا بود.

نوری بیان کرد: در سند تحول بنیادین، ارکان فرآیند تربیت ۴ اصل است؛ خانواده یکی از این اصول و به عنوان مهم ترین نقش است. برنامه درسی اهمیت بالایی دارد محتوا، ارزشیابی و تمام موضوعات را تعیین می‌‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه خانواده نقش بی بدیل و معلم نقش مهمی در شکوفایی سرمایه‌های انسانی دارند ادامه داد: هر اولیا برای آموزش و پرورش یک آورده دارد و اولیا باید مشارکت کامل داشته باشند.

وی با اشاره به راهکار ۳_۴ سند تحول بنیادین اضافه کرد: تقویت بنیان خانواده راهکاری موثر برای افزایش نقش بی بدیل آنان است.

نوری ادامه داد: به اولیا به عنوان یک سرمایه باید دیده و از این سرمایه به صورت مطلوب استفاده شود. رگه‌های تشریفاتی باید به رگه‌های سند تحول بنیادین تبدیل شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در ۳۶ کشور مدارس خارج از کشور وجود دارد در کشورها هیچ مدرسه ای تعطیل نیست رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید وجود داشته باشد. ۲ سال تعطیلی مدارس آسیب زیانباری از بعد آموزشی، تربیتی و پژوهشی داشته است.

وی گفت: درصد واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در ایران از سایر کشورها بیشتر است. مطالعات سازمان بهداشت جهانی می‌گوید برای رفاه حال اجتماعی، باید مدارس باز باشد ما نیز نمی‌خواهیم سلامت دانش‌آموزان آسیب ببیند.

نوری ادامه داد: در آخرین جلسه در هیات دولت که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد اعلام شد تعطیلی مدارس باید به صورت منطقه ای باشد اما در مکان‌های پرخطر مدارس تعطیل شود؛ نباید به طور کلی مدرسه را تعطیل کرد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد نباید مردم با شایعات و تصمیمات اشتباه در این خصوص سرگردان شوند.

گفتنی است در این آیین از ۲۲ عنوان کتاب در بخش اولیا و مربیان رونمایی شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=2116

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.