• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7

مخالفت با افزایش سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان

  • کد خبر : 3206
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
مخالفت با افزایش سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان
رضامراد صحرایی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: افزایش سن به ۲۶ سال و بالاتر از آن، کار شایسته‌ای نیست و حتما نیاز به بررسی‌های دقیق از منظرهای مختلف تعلیم و تربیت دارد. همچنین متخصصان تعلیم و تربیت مخالف این موضوع هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، به نقل از فارس،رضا مراد صحرایی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در خصوص درخواست تعدادی از داوطلبان استخدام در آموزش و پرورش مبنی بر افزایش سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان، اظهار کرد: متخصصان تعلیم و تربیت مخالف این موضوع هستند. ما هم تابع نظر کارشناسی هستیم.

وی ادامه داد: سقف سنی برای تربیت معلم ۲۲ سال بوده است و بنده شخصا به عنوان یک معلم و کارشناس در این موضوع، بهترین سن را ۲۲ سال و پایین‌تر می‌دانم چون باید فرد تربیت شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: کار کارشناسی کافی برای افزایش ۲۲ سال به ۲۴ سال نشده است و اگر کار کارشناسی شود چه بسا این عدد برگردد.

وی توضیح داد: ۹۵ درصد پذیرفته‌شدگان در دانشگاه فرهنگیان بین ۱۸ سال تا ۲۰ و ۲۱ ساله هستند. نمی‌توانیم برای ۵ درصد، این تراز کشوری را بشکنیم.

صحرایی افزود: بسیاری از کسانی که ۲۴ ساله هستند و سال گذشته تعدادشان حدوداً ۳۴۰ نفر بوده است، یک لیسانس دارند و دوباره کنکور دادند تا وارد آموزش و پرورش شوند و این افزایش سن یعنی ایجاد فرصت برای کسانی که قبلا یک لیسانس گرفتند و وقتی وارد کلاس می‌شوند، تراز علمی و سطح همگن دانشجویان داخل کلاس را از بین می‌برند.

وی تصریح کرد: افزایش سن به ۲۶ سال و بالاتر از آن، از نظر بنده به عنوان کارشناس، کار شایسته‌ای نیست و حتما نیاز به بررسی‌های دقیق از منظرهای مختلف تعلیم و تربیت دارد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در واکنش به این جمله که داوطلبان عنوان می‌کردند سقف سنی درباره ماده ۲۸ بالاست، گفت: آزمون‌های استخدامی شیوه مناسبی برای جذب معلم نیستند. نباید شیوه نامناسب جذب فعلی، ما را به کار نامناسب دیگری وا دارد.

وی ادامه داد: پذیرفته شده آزمون ماده ۲۸ نباید فورا سر کلاس برود ولی می رود چون نیاز آموزش و پرورش، در زمان خودش تأمین نشده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=3206

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.