• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

محمودزاده، رئیس سازمان مدارس غیردولتی خبر داد: سنجش صلاحیت عمومی معلمان مدارس غیردولتی از طریق گزینش دانشگاه فرهنگیان

  • کد خبر : 3767
  • ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸
محمودزاده، رئیس سازمان مدارس غیردولتی خبر داد: سنجش صلاحیت عمومی معلمان مدارس غیردولتی از طریق گزینش دانشگاه فرهنگیان
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: با دانشگاه فرهنگیان درحال پیگیری تفاهمی هستیم تا هم صلاحیت عمومی معلمان مدارس غیردولتی از طریق گزینش سنجیده شود و این معلمان بتوانند وارد دانشگاه فرهنگیان شوند و با همکاری مؤسسات آموزشی به صلاحیت‌های تخصصی و تربیتی برسند.

به گزارش رستا به نقل از ایلنا احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در مورد اصلاح ساعت کار معلمان مدارس غیردولتی و آخرین تصمیمات مجلس که قرار بود تا دی ماه درمورد این طرح به نتیجه برسد، توضیح داد: ما همچنان در انتظار نوبت صحن هستیم و پیگیری هم می‌کنیم. حتی از ۶۰ نماینده مجلس برای این طرح امضا گرفته‌ایم تا کار تسریع شود. البته طبیعی است و مجلس برنامه‌های متعددی دارد که یکی از آن‌ها برنامه‌های مربوط به آموزش و پرورش است.

محمودزاده در خصوص وضعیت منابع انسانی مدارس غیردولتی نیز اظهار کرد: ما از نظر کمی که کمبود نیرو نداریم و نباید هم داشته باشیم چراکه موسس، موظف است تکلیف مدرسه‌اش را مشخص کند و اگر نیرو نیاز دارد، جذب کند بنابراین هیچ کمبودی نداریم، اما سازوکار ورود معلم به مدارس غیردولتی را باید تغییر بدهیم که این کار را هم می‌کنیم.

او افزود: هرکسی که وارد مدرسه غیردولتی می‌شود هم باید صلاحیت عمومی او با جدیت مورد پیگیری و بررسی قرار بگیرد و هم باید دارای صلاحیت حرفه‌ای کافی باشد و حتی دانش تخصصی و دانش و عمل تربیتی نیز داشته باشد. برای این هدف با دانشگاه فرهنگیان درحال پیگیری تفاهمی هستیم تا صلاحیت عمومی معلمان مدارس غیردولتی از طریق گزینش سنجیده شود و این معلمان بتوانند وارد دانشگاه فرهنگیان شوند و با همکاری مؤسسات آموزشی به صلاحیت‌های تخصصی و تربیتی برسند ضمن اینکه برای ما مهم است که حتی معلم بتواند سوالات اعتقادی دانش آموزان را پاسخ بدهد و شبهات بچه‌ها را در جریان تعلیم و تربیت حل و فصل کند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی ادامه داد: معلمانی که بدون این آموزش‌ها در مدارس ما تدریس می‌کنند از ابن به بعد باید آموزش ببینند و صلاحیت‌های آن‌ها در ابعاد مختلف افزایش یابد. این کاری نو و جدید است که در آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد و با نگاه حکمرانی آموزش و پرورش، احساس کردیم که باید در صلاحیت و مهارت معلمان مدارس غیردولتی بازنگری کنیم. دومین موردی که در حال رسیدگی به آن هستیم مربوط به محتواهای آموزشی است که در مدارس غیردولتی در کنار کتاب‌های درسی به دانش آموزان تدریس می‌شود. ما تصمیم داریم این محتواها نیز بازنگری و بررسی شوند.

محمودزاده با اشاره به مسئولیت این سازمان برای رسیدگی به محتوای کتاب‌های آموزشگاه‌های زبان خارجی نیز گفت: ما فراخوانی برای تولید محتوای کتاب‌های زبان آموزشگاه‌ها خواهیم داشت که در سطح کشور اجرا می‌شود و همسو با فرمایش رهبر انقلاب خواهد بود که از محتوای کتاب‌های درسی انتقاد کردند و ما می‌خواهیم با این فراخوان یک الگویی برای چند تالیفی کردن کتاب‌های زبان آموزشگاه‌ها زبان داشته باشیم که متناسب با آداب و رسوم و فرهنگ خودمان باشد.

او یادآوری کرد: در تاریخ ۲۵ اردیبهشت که روز زبان فارسی است، برنامه ریزی کرده‌ایم که همایشی داشته باشیم و از مقالاتی که در این زمینه تالیف شده است، تقدیر کنیم همچنین محتواهایی که تولید شده، اما تا امروز در روند آموزشی آموزشگاه‌های زبان خارجی استفاده نشده، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و آنچه مورد تایید است، برای آموزش زبان آموزان به کار گرفته شود و ایده‌ها و محتواهای که به تقویت نیاز دارد، تقویت می‌شود و در آخر الگویی برای مؤلفانی ارائه می‌دهیم که برای آموزشگاه‌های زبان کتاب تالیف می‌کنند. هم‌چنین کتاب‌های زبانی که با آداب و رسوم و فرهنگ ما سنخیت ندارند کنار گذاشته می‌شوند.

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=3767

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.