• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8
ملاشاهی، نومعلم، در نماز جمعه روز ۱۳ آبان تهران:

ما نوجوانان و جوانان مجدانه خواستار اقدام قاطع در برابر شهدای مظلوم حوادث هستیم

  • کد خبر : 3343
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۴
ما نوجوانان و جوانان مجدانه خواستار اقدام قاطع در برابر شهدای مظلوم حوادث هستیم
امروز ما جوانان و نوجوانان گام دومی انقلاب با تجدید عهدی دوباره با اهداف والای خمینی کبیر(ره) همچون سربازانی راسخ در مسیر تحقق ایران قوی هستیم و مجدانه از قوه قضاییه میخواهیم که اقدام قاطع در برابر شهدای مظلوم حوادث اخیر علی‌الخصوص شهدای حادثه شاهچراغ و شهیدان آرمان علی‌وری، سید حمیدرضا هاشمی، حجت الاسلام سجاد شهرکی و همه شهدای چند هفته اخیر را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، متن سخنرانی محمدرضا ملاشاهی، نومعلم، پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران در روز ۱۳ آبان بدین شرح است: 

بی‌گمان انقلاب اسلامی ایران را اگر از مهم‌ترین رویدادهای تاریخ معاصر ندانیم، باید مهم‌ترین رخداد سدهچهاردهم قمری دانست. پیروزی شگفت این انقلاب بایستی مورد بحث و پژوهش پژوهشگران جهان قرار بگیرد،زیرا برای نخستین‌بار در تاریخ، مردمی ستمدیده با دست‌های خالی و سینه‌های گشوده با سلاح ایمان در برابرحکومت بیدادگر ایستادند و با پایداری و جان‌فشانی خود تمام نیروهای سرکش طاغوتی را در هم شکستند و آنرا به مزبله تاریخ فروافکندند.

‌‌

این رویداد عظیم به نوبه خود نشان داد که سلاح ایمان شکست ناپذیر است و اثبات کرد که اسلام تا چه اندازهبا بنیادها و اصول انقلابی سرنوشت‌ساز ملت‌ها هماهنگی و سازگاری دارد و تا چه اندازه کشورهای اسلامیمی‌توانند این سلاح را بکار گیرند. حال آنکه می‌بینم گونه دیگر ملت‌ها از این روحیه انقلابی الهام گرفته‌اند. انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک الگو تمام مستضعفین دنیا را با زبان و افکار جدیدی در کالبد فرهنگیسیاسی عصر مدرن آشنا ساخت و نمونه جدیدی از تکامل انسان و اجتماع را به جهانیان ارائه داد. این الگو بافطرت و میراث روحی ملت‌ها توافق داشته و همین موضوع دولت‌های مستکبر غربی را به دشمنی با او وا داشتهاست.

تا آنجا که آن استاد دانشگاه اهل ایرلند میگوید به واقع سده‌ای که اسلام حیاتی تازه گرفته و امواج بیداری وحرکت را در گستره دنیای اسلام برانگیخته است سده خمینی نام دارد. سده خمینی سده بیداری ملت‌هاست. انقلاب اسلامی نظم دو قطبی شکل گرفته توسط خودارباب‌پنداران جهان را پس زده و رسالت خود را حمایت ازتمامی مستضعفان عالم می‌داند.

در تمدن مدرن که با شعار توسعه همچون اصلاحات ارضی، مهاجرت گسترده به شهرها، توسعه آموزش وپرورش مدرن، کنترل و هدایت افکار، یاس و از خودبیگانگی اجتماعی گسترش یافته است، انقلاب اسلامی درقرن حاضر این نظم را بر هم زده و طبیعی است که نظام سلطه ماهیت خود را در تقابل با انقلاب اسلامی و درمواجهه با سوالی بزرگ میبیند. سوالی که آنان را واداشته است تا دست به طراحی‌های جدیدی علیه این انقلاباستوار اما نوبنیاد بزند لذا ضروری است که همه دانشجویان، دانش‌آموزان و جوانان استکبارستیز از آن مطلعباشند اساس جدال ما با شرق و غرب بر سر مسئله استقلال بود.

اینکه ملت‌ها خودشان در روندهای حکمرانی تصمیم‌گیر باشند مسئله جدی انقلاب اسلامی بود. نه آنکه کسیچند ده هزار کیلومتر از آنطرف دنیا تمام منابع طبیعی یک ملت را غارت، هویتش را تحقیر و با انقلاب‌هایمخملی و رنگی بر حاکمیت سیاسی آن دخالت کند و یا طرحی جدید برای خاورمیانه طراحی کند و برای توجهجنایات خود آن را به درد زایمان خاورمیانه نو تشبیه کند، این نقطه متمایزکننده سبب این نزاع تاریخی میباشد. زیرا نظام سلطه ماهیتا استثمارگر است. و استقلال ملت ها را بر نمی‌تابد.

‌‌

لذا به همین جهت است که ۱۳ ابان برای ملت ایران نقطه عطفی در مبارزه با استکبار جهانی می‌باشد. اگر ملتغیور ایران تا پیش از واقعه تسخیر لانه جاسوسی در شوم بودن اهداف آمریکا شک داشتند بعد از این واقعه بههمه فهماندند که مسئله صرفا برکناری رژیم پهلوی نبود بلکه اعتراض و مبارزه با نظم موجودی بود که توسطنظام سلطه ایجاد و آزادگی ملت را نابود کرده بود. حال استقلال‌خواهی ما امروز یک حرف احساسی نیست بلکهریشه در این اعتقاد دارد که نظام سلطه ذاتا تروریستی است و موجودیتش را از قتل و غارت و استعمار دیگرکشورها میگیرد.

ملت ایران کودتای ۲۸ مرداد را فراموش نمیکند. قرارداد کاپیتولاسیون، کشته شدن ۹ میلیون ایرانی بر اثرقحطی در جنگ جهانی، تحریم دارویی بیماران خاص، ۸ سال جنگ تحمیلی، سرنگونی هواپیمای مسافربریایرباس در آسمان خلیج فارس و شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم س‌لیمانی همگی داغ‌هایی است که با دستانکثیف همین دول اسکباری بر سینه ملت ایران حک شده است و آنان را به مسیری که در آن پانهاده‌اند استوارترمیکند.

اما اکنون نسل جوان ایران باید بداند که طراحی آمریکا در منطقه اینبار در امتداد پروژه‌های جهانی مانند سند۲۰۳۰ و ۲۰۵۰ و پروژه‌های منطقه‌ای مانند آی لپ و alone wolfs می‌گذرد. نظام سلطه اینبار با یک جنگترکیبی می‌خواهد قدرت تحلیل جوانان و نوجوانان را از کار بیاندازد و آنکاری را که در لبنان و عراق وافغانستان با محوریت دانش‌آموزان و دانشجویان انجام داد، در ایران پیاده‌سازی کند. برای پیاده سازی طرحایران ویران، امپراتوری رسانه‌ای را شکل داده و دراین میدان جنگ نابرابر، حتی از نام کودکانی همچون ارتین وآرشام هراس داشته و دست به فیلتر آنان میزند.

‌‌

حال نمی‌داند که قدرت نرم انقلاب اسلامی از همان ابتدا نوجوانان و جوانان على‌الخصوص دانش‌آموزان ودانشجویانی بوده‌اند که آگاهانه پای در رکاب امام گذاشتند و آنانند که گام دوم انقلاب را ساخته و شکل‌دهندهنظم نوین دنیا و زمینه‌ساز حضور حضرت حجت خواهند بود. شاهد این ادعا تقدیم ۳۶ هزار دانش‌آموز و ۴هزار شهید دانشجو برای حفظ دین و تمامیت این خاک و حضور افتخار آفرین آنان در عصر جدید است. حضوری که الهام‌بخش است برای جوانان عراق و لبنان و سوریه و یمن و افغانستان و پاکستان.

در این میان برای تحقق ایران قوی حتما باید سازوکارهای حکمرانی، مردمی شده و برای حل چالش‌های داخلیو زخم‌های کهنه عاجلانه اقدام کرد. آن ملتی که در ستایشش پیر جماران فرمود از ملت حجاز در عهد رسول اللههم بالاتر است، مستحق عدالت و عزت و سربلندی میباشد. امروز والاترین آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی تحققایران قوی است.

امروز ما جوانان و نوجوانان گام دومی انقلاب با تجدید عهدی دوباره با اهداف والای خمینی کبیر(ره) همچونسربازانی راسخ در مسیر تحقق ایران قوی هستیم و مجدانه از قوه قضاییه می‌خواهیم که اقدام قاطع در برابرشهدای مظلوم حوادث اخیر علی‌الخصوص شهدای حادثه شاهچراغ و شهیدان آرمان علی‌وری، سید حمیدرضاهاشمی، حجت الاسلام سجاد شهرکی و همه شهدای چند هفته اخیر را در دستور کار قرار دهد.

والسلام علیکم و رحمه و برکاته.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=3343

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.