• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
طغیانی، نماینده مجلس:

ماده ۲۸ حذف شدنی نیست

  • کد خبر : 3620
  • ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵
ماده ۲۸ حذف شدنی نیست
مهدی طغیانی، نماینده مجلس در حمایت از معلمان ماده ۲۸ گفت: باید همه مشمولان ماده ۲۸ در قالب یک تفاهنامه و یا هر روشی که وزارت آموزش و پرورش درنظر دارد، همچنان فعالیت کنند. معلمان استخدامی طبق ماده ۲۸، کسانی هستند که چندین سال زحمت کشیدند و فرزندان کشور در کلاس آن‌ها درس خوانده‌اند.

مهدی طغیانی، نماینده مجلس گفت: باید همه مشمولان ماده ۲۸ در قالب یک تفاهنامه و یا هر روشی که وزارت آموزش و پرورش درنظر دارد، همچنان فعالیت کنند. معلمان استخدامی طبق ماده ۲۸، کسانی هستند که چندین سال زحمت کشیدند و فرزندان کشور در کلاس آن‌ها درس خوانده‌اند.

ماده ۲۸ آموزش و پرورش بستر مناسبی است برای افرادی که در آرزوی شغل معلمی هستند. طبق اساسنامه دانشگاه فرهنگیان این امکان ایجاد شده است تا وزارت آموزش و پرورش بتواند علاوه بر نیرو‌هایی که در دانشگاه فرهنگیان تحصیل نموده‌اند و تعهد خدمت دارند، از بین دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها‌، موسسات عالی و حوزه‌های علمیه نیز اقدام به جذب نیرو به شرط گذراندن دوره‌های مهارت‌آموزی نماید.

در این قانون جذب نیرو از تحصیل‌کرد‌گان دیگر دانشگاه‌ها و از طریق آزمون استخدامی است که آن هم شانس قبولی در آن یک در هزار است. به تازگی نوری؛ وزیر آموزش و پرورش خبر از حذف این قانون و استخدام تنها از دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان داد. البته او اعلام کرده برای حل مشکل نیروی انسانی آموزش و پرورش در کوتاه‌مدت از روش «۳-۱» استفاده می‌کند به این معنا که استخدام به صورت دو مدرکی انجام می‌شود؛ یعنی دانشجو باید سه سال در دانشگاه‌های دیگر و یک سال در دانشگاه فرهنگیان درس بخواند.

طغیانی ادامه داد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بهتر است همه نیروهای آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان مدیریت شوند. این دسته از افراد حتی اگر بخواهند درقالب آزمون جذب شوند نیز مجددا استخدام براساس ماده ۲۸ خواهد بود؛ چرا که این ماده نیز بر سنجش و انتخاب معلمان از طریق آزمون استخدامی تاکید دارد.

طغیانی در حمایت از این معلمان عنوان کرد: اگر آموزش و پرورش می‌خواهد آزمونی بگیرد باید آن را هرچه سریعتر برگزار کند و قبول‌شدگان را جایگزین این دسته از معلمان کند. در مرحله بعد نیز باید از طریق دانشگاه فرهنگیان دوره‌هایی مانند همان آموزش‌های ضمن خدمتی که برای معلمان دیگر برگزار می‌شده، بگذارند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=3620

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.