• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
10

ماجرای تجمع معلمان در دیوان اداری کشور از متن تا زاویه/ کسری حقوق مردادماه به حساب فرهنگیان واریز می‌شود

  • کد خبر : 1088
  • ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۳
ماجرای تجمع معلمان در دیوان اداری کشور از متن تا زاویه/ کسری حقوق مردادماه به حساب فرهنگیان واریز می‌شود
مرداد به پایان رسید اما برای معلمان همچنان پرونده دومین ماه تابستان داغِ داغ است؛ از فوق العاده ویژه‌ای که پرداخت نشد تا کسری 200 هزارتومانی که به یک تجمع اعتراضی منجر شد، اعتراضی که برخی از معلمان ماهیت آن را تایید و برخی تکذیب کردند!

به گزارش سرویس معلمان پایگاه خبری تحلیلی رستا، فاطمه حاج حسنی، زهرا سلیمانی، فیش حقوقی مردادماه ۱۴۰۰ معلمان از جنجالی‌ترین ورق‌های کاغذی بود که معلمان در دست گرفتند و معلوم نیست این فیش سرگردان کی انقضایش به پایان برسد!
تجمع اعتراضی معلمان مقابل دیوان اداری کشور در سایه اظهارنظرهای متناقض مسئولان دولت و مجلس شورای اسلامی در خصوص معیشت معلمان، برگزار شد.

‌‌‌

‌‌
یک بام و دو هوای دولت و مجلس در حقوق مرادماه معلمان
بامِ خانه یک پیرزن اگر سال‌ها پیش یک وَرش تابستان و یک وَرش زمستان بود حالا حقوق معلمان مانند بامی‌ست که در یک طرفش مجلس و طرف دیگرش دولت است و هر کدام یک نوع اظهار نظر می‌کنند، اظهارنظرهایی که دقیقا برعکس یکدیگرند!
مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت سیزدهم، در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، با اعلام اینکه همسان‌سازی حقوق معلمان برخلاف قانون بوده است، این امر را موجب ایجاد تورم در کشور عنوان کرد و همین کافی بود که زمزمه عدم اجرای رتبه‌بندی و فوق‌العاده ویژه معلمان از آن برنامه به بهارستان برسد، علیرضا شهبازی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با قانونی دانستن همسان‌سازی حقوق معلمان گفت که بودجه این همسان‌سازی از طریق فروش سهام و دارایی‌ها تامین می‌شود؛ ولی متاسفانه اعتبارات پیش‌بینی شده، محقق نشد که با یک هماهنگی میان دولت و مجلس این مشکل حل می‌شود. این اظهارنظرهای متفاوت که یکی می‌گوید و دیگری نقض می‌کند، از اتفاق‌هایی است که این روزها بر آسمان معیشت معلمان می‌تابد.

‌‌

‌‌
ماجرای کسری ۲۰۰ هزار تومانی از زبان معلم‌ها
همگان می‌دانیم که با توجه به دریافتی معلمان، بالا و پایین شدن دریافتی آن‌ها هر چند اگر ۲۰۰ هزارتومان باشد اثرش را بر زندگی این قشر خواهد گذاشت، به سراغ تعدادی از این معلمان رفته‌ایم تا اینبار از زبان آن‌ها این مسئله را جویا شویم.
امید فلاح، معلم متوسطه دوم یکی از مدرسه‌های تهران در گفتگو با رستا گفت: بدون هیچ دلیل و وجود بندی مبنی بر چرایی کسری، مبلغ ۲۵۰ هزار تومان از حقوق مردادماه من و همکارانم کسر شده است، از اعتراضاتی که برخی از همکاران انجام داده‌اند، خبر ندارم.
یک معلم دیگر از شهرستان زرند استان کرمان در گفتگو با رستا اظهار داشت هیچ مبلغی از حقوق مردادماه او کسر نشده است و حکم او افزایشی ۴۵۰ هزار تومانی داشته است، همچنین اضافه کرد که این افزایش حقوق بلافاصله برگشت خورده است و پیگیری‌هایی را انجام داده است و قرار شد با حقوق شهریورماه این افزایش حقوق به حساب او بازگردد.

‌‌

‌ ‌‌
چرا از برخی معلمان، مبلغی کم و از عده‌ای کم نشد؟
دریافتی تقریبا یکسان همیشگی معلمان در دومین ماه تابستان نقض شد؛ اما واقعا چرا از عده‌ای کسر و از عده‌ای کسر نشد؟ با یک پرس و جوی ساده متوجه شده‌ایم که اغلب فرهنگیانی که با کسری ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزارتومانی مواجه شده بودند، معلمان استان تهران بودند و با یک عینک دقیق‌تر و با اعلام رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش به این مهم پی برده‌ایم که حکم معلمانی که با کاهش روبه رو شد، بر اساس اِشل تیرماه زده شده بود و در واقع حکم مردادماه آن ها حکم تیر بود!

‌‌

‌‌
کسری حقوق مردادماه به حساب فرهنگیان واریز می‌شود
ناصر سلیمان‌زاده، رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش، در پاسخ به چرایی کسر از حقوق مردادماه معلمان، ضمن تاکید برعدم کسری سراسری از معلمان اظهار داشت: “به زودی این کسری به حساب فرهنگیان واریز می‌شود و در روزهای آینده از این وجه از حقوق پرماجرا معلمان رفع ابهام خواهد کرد.
خبرگزاری رستا، برای پیگیری و رفع ابهام از این کسری و نتیجه نهایی آن، خواهان توضیحات بیشتری از سوی رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش بود که ایشان پاسخگو نبودند.

‌‌

‌‌  
همیشه یک غیر آموزش و پرورشی، حکم تیر به معلمان می‌دهد!
روزهای پایانی تابستان به اندوه خزان برای معلمان تبدیل شد، اما شاید اگر مسئولان اعم از مجلس و دولت به جای اظهارنظرهای متناقض اجازه می‌دادند فرهنگیان به یک مرجع که همان معاونت برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری آموزش و پرورش است گوش می‌سپردند این تجمع و این فریاد ” معلم داد، بزن حقت رو فریاد بزن” سر داده نمی‌شد!
متاسفانه مسئولان چه مجلسی و چه سایر نهادهای دولتی (به جز آموزش و پرورش) اغلب با عدم شناخت و آگاهی کامل از بیخ و بُن اتفاق‌هایی که بر معلمان می‌گذرد با شعارها و نامه‌های خود جو را کاملا متشنج می‌کنند؛ مثل همین چند روز پیش، قطعا اگر معلمان می‌دانستند یک اشتباه در احکام این کسری را رقم زده است و به زودی این مبلغ به حساب آن‌ها واریز می‌شود، فریاد حق‌خواهی سر نمی‌دادند چرا که حق ضایع شده‌ای را نمی‌دیدند…!

‌‌‌

‌‌

‌‌

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=1088
  • نویسنده : زهرا سلیمانی، فاطمه حاج‌حسنی
  • منبع : رستانیوز
  • 838 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.