• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

قطع اتصال؛ اینترنت‌های همراه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۱:۳۰ در محدوده‌های برگزاری کنکور قطع می‌شود

  • کد خبر : 3781
  • ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
قطع اتصال؛ اینترنت‌های همراه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۱:۳۰ در محدوده‌های برگزاری کنکور قطع  می‌شود
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تداوم آموزش غیرحضوری مدارس در شماری از استان‌های کشور گفت: درخواستم از مسئولان به ویژه استانداران این است که غیرحضوری شدن مدارس، آخرین راهکار برای حل مسائل و مشکلاتمان باشد؛ چه برای آلودگی هوا، چه سرما و یا سایر موضوعات.

به گزارش رستا به نقل از ایسنا، محمدمهدی کاظمی باحضور در شبکه اول سیما درباره جبران عقب ماندگی‌های ناشی از تعطیلی مدارس و آموزش غیرحضوری گفت: ۲۶ ماه آموزش غیرحضوری به علت کرونا داشتیم. پیش از دوره کرونا و در دوره پساکرونا نتایج ناشی از تعطیلی مدارس به دلایل مختلف را بررسی کرده بودیم و تبعات آن را می‌دانستیم.

وی افزود: متاسفانه در دوران کرونا افت تحصیلی در دانش‌آموزان همه دنیا مشهود بود. در فروردین که به آموزش حضوری برگشتیم ارزشیابی و تحلیل‌های ما نشان می‌داد که وضعیت حساس و نامناسب است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای جبران این افت انجام و در تابستان دوره‌ای تحت عنوان تثبیت و تعمیق یادگیری به اجرا درآمد اظهار کرد: این دوره اجرا و بخشی از این افت یادگیری جبران شد، اما قطعا این شرایط با ما خواهد بود. دانش آموزی که دوسال اول ورود خود به دبیرستان را در سیستم غیرحضوری درس خوانده طبیعتا این افت در سال‌های آتی نیز همراه دانش‌آموز باقی می‌ماند.

کاظمی ادامه داد: باید از ظرفیت نوبت بعدازظهر مدارس و روزهای پنجشنبه و دیگر روش‌ها برای جبران افت یادگیری استفاده کنیم اما در اینجا درخواستم از مسئولین به ویژه استانداران این است که غیرحضوری شدن مدارس، آخرین راهکار برای حل مسائل و مشکلات مان باشد؛ چه برای آلودگی هوا چه سرما و یا سایر موضوعات.

وی تاکید کرد که رشد اجتماعی در کنار رشد علمی دانش‌آموزان یک مسئله بسیار مهم در نظام تعلیم و تربیت است که جبران آن نیز به راحتی اتفاق نمی‌افتد. ما زمان کمی داریم و طبق قانون مجلس شورای اسلامی زمان آموزش قطعی مدارس از اول مهر تا اول خرداد تعیین شده است. بنابراین اولویت اول این است که بحث تعطیلی و غیرحضوری شدن مدارس را نداشته باشیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: برای جبران این موضوع برنامه‌هایی چون تعمیق یادگیری که در تابستان اجرا کرده بودیم را با محوریت مدرسه و برنامه‌ریزی توسط شورای مدرسه خواهیم داشت تا زمینه جبران افت تحصیلی را فراهم کنیم.

کاظمی به برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ در روزهای ۲۹ و ۳۰ دی ماه گفت: همیشه نقدهایی به کنکور وارد بوده و معتقدیم به نظام آموزشی جهت دهنده است و موجب شده بود دانش‌آموزان به سمت محفوظات و تست‌زنی سوق پیدا کنند که اختلالاتی در امر آموزش ایجاد کرده بود.

وی افزود: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند کمک کند یادگیری عمیق‌تر شود و به شکل بهتری به مفاهیم بپردازیم. تاثیر سوابق تحصیلی در حال حاضر ۴۰ درصد است و تا سه سال آینده به ۶۰ درصد خواهد رسید. امیدواریم همه دست اندرکاران که می‌توانند پشتیبان آموزش و پرورش باشند کمک کنند تا در اجرای این مصوبه به نحو احسن عمل کنیم

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=3781

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.