• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9

طرحی برای استخدام ۲۰۰ هزار معلم غیررسمی

  • کد خبر : 1928
  • ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
طرحی برای استخدام ۲۰۰ هزار معلم غیررسمی
نمایندگان مجلس برای ساماندهی ۲۰۰ هزار معلم غیررسمی طرحی را تهیه کرده‌اند و براین اساس، آموزش و پرورش باید ۶۰ درصد از نیروی مورد نیاز خود را از میان این گروه تأمین کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، به نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس از فعالیت حدود ۲۰۰ هزار نیروی غیررسمی در آموزش و پرورش خبر می‌دهند که برای ساماندهی و استخدام آنها طرح تعیین تکلیف استخدام نیروهای آموزش و پرورش تهیه شده و هم‌اکنون در کمیسیون آموزش و تحقیقات در حال بررسی است.

بر اساس این طرح، آموزش و پرورش مکلف است ظرف ۵ سال نیروهای مورد نیاز خود را با جزئیات احصا کند و سازمان امور استخدامی نیز موظف به فراهم کردن شرایط برای بستر استخدامی این نیروها است.

علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این زمینه گفت: آموزش و پرورش ۲۰۰ هزار نفر نیرو دارد که جذب آنها به صورت دعوت به همکاری بوده است و این افراد در قالب نیروهای برون‌سپار، خرید خدمات آموزشی، آموزشیاران نهضت سوادآموزی و حق‌التدریس‌ها فعالیت می‌کنند. نمایندگان برای ساماندهی آنها تاکنون ۶ طرح ارائه کرده بودند که همه آنها ادغام شد و در نهایت کمیته آموزش و پرورش، طرح هفت ماده‌ای جدیدی را ارائه کرد.

طبق طرح مدنظر نمایندگان مجلس، نیروهای غیررسمی باید در آزمون استخدامی شرکت کنند البته سابقه کاری آنها با ضریب ۱٫۱ در این آزمون سهمیه دارد. همچنین آموزش و پرورش باید ۶۰ درصد از نیروی مورد نیاز خود را از میان این نیروها و ۴۰ درصد را از میان فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها تأمین کند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به این موضوع گفت: وزیر آموزش و پرورش گفته است که «در دولت به دنبال لایحه‌ای برای جذب نیروهای آموزش و پرورش هستیم». اگر دولت لایحه را ارائه دهد، طرح مجلس متوقف می‌شود. در مجلس به شدت دنبال جذب این افراد هستیم تا بخش عمده‌ای از معلمان غیرانتفاعی، نیروهای نهضتی، خرید خدماتی‌ها و … با توجه به سوابق کاری بتوانند جذب آموزش و پرورش شوند.

پیش از این شورای عالی انقلاب فرهنگی، ماده واحده «نحوه جذب منابع انسانی در مشاغل آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش» را در ۶ تبصره مصوب و ابلاغ کرده بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=1928

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.