• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
9

صاحبِ گورهای دسته جمعی/ بررسی نقش ملکه انگلیس در نسل کشی بومیان کاندایی در مدارس شبانه‌روزی 

  • کد خبر : 3261
  • ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
صاحبِ گورهای دسته جمعی/ بررسی نقش ملکه انگلیس در نسل کشی بومیان کاندایی در مدارس شبانه‌روزی 
«شما هرگز نمی‌توانید جنایت‌هایی که در مدارس شبانه روزی علیه کودکان بومی کانادایی اتفاق افتاد را روایت کنید، شما حرف‌های ما را نمی‌توانید باور کنید!» این را "سا هیل تات" از آخرین بازماندگان مدارس شبانه‌روزی بومیان کانادایی می‌گوید و ادامه می‌دهد؛ «ملکه انگلیس باید عذرخواهی کند!» 

به گزارش سرویس مدارس پایگاه خبری تحلیلی رستا، زهرا سلیمانی؛ «شما هرگز نمی‌توانید جنایت‌هایی که در مدارس شبانه روزی علیه کودکان بومی کانادایی اتفاق افتاد را روایت کنید، شما حرف‌های ما را نمی‌توانید باور کنید!» این را “سا هیل تات” از آخرین بازماندگان مدارس شبانه‌روزی بومیان کانادایی می‌گوید و ادامه می‌دهد؛ «ملکه انگلیس باید عذرخواهی کند!»

ملکه الیزابت، نقطه تاریک جهان در حال تغییر

الیزابت الکساندرا مری وینزر، ملکه‌ای که به تازگی و در سن ۹۶ سالگی خبر مرگش سرخط خبرهای جهان شده است، در سال ۱۹۵۲ بر تخت سلطنت نشست و وارث بریتانیای کبیر شد اما امروز و پس از مرگش صاحبِ عنوان «وارث خونین بشریت» شده است.

در میان لیست تو در توی جنایات ملکه انگلیس در ۷۰ سال سلطنت نقطه‌ای با وجود تاریکی چشمک می‌زند؛ «گورهای دسته جمعی در نزدیکی مدارس شبانه روزی بومیان کانادایی.» کانادا، کشوری در قاره آمریکا که از کشورهای مشترک‌المنافع بریتانیا است و این یعنی رئیس اصلی این کشور شخص سکان‌دار انگلیس است.

 

کودکان بی‌بازگشت مدارس شبانه‌روزی

کودکان بومی در کانادا طی سال‌های ۱۸۴۰ تا ۱۹۹۰ از خانواده‌هایشان جدا شده و به مدارسی خاص که برای آن‌ها در نظر گرفته شده بود، فرستاده می‌شدند. در این مدارس از بچه‌ها خواسته می‌شد، زبان، فرهنگ و حتی نام‌های بومی خود را فراموش کنند. تعداد زیادی از این کودکان هرگز به خانه بازنگشتند، اما چرا؟!

سرنوشت کودکان بی‌بازگشت بومی کانادایی در سال ۲۰۲۱ با کشف ۲۱۵ جسد و گورهای دسته جمعی در نزدیکی یک مدرسه شبانه روزی در کملوپس کلمبیا بیش از پیش روشن شد تا آنجا که نخست وزیر کانادا این جنایت را یک «نسل کشی فرهنگی» عنوان کرد.

 

کلیسای کاتولیک، متهم اصلی کودک‌کشی بومیان کانادایی شناخته شد 

سیاست بر این بود، کلیسا مقصر اصلی کشتار کودکان بومی کانادایی شناخته شود و پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان جهان با یک عذرخواهی آمده بود تا بر پرونده‌ی مخوف و پر رمز ۱۲۰ ساله که خون ۱۲۰هزار کودک در آن جاری بود، مُهر پایان بزند.

هویت کارگردان اصلی گورهای دسته جمعی همچنان در پشت پرده بود و با کشف دو گور دسته جمعی دیگر کلیسای کاتوليک که در آن زمان مسئول مدارس شبانه‌روزی بود به عنوان متهم اصلی شناخته شد. پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان جهان از مردم کانادا عذرخواهی کرد، او در عذرخواهی خود تنها ابراز ناراحتی و تاسف کرد، عذرخواهی که مردم کانادا را خشمگین کرد و باز هم این سرکشی انسان بود که پرده از چهره کارگردان نقش اصلی کشتار کودکان بومی کانادایی در کاخ باکینگهام برداشت.

 

این زن باید عذرخواهی کند! 

کشف دو گور دسته جمعی دیگر با فاصله‌های زمانی کم، سرنوشت ۱۲۰هزار کودک را که در دوران تحصیل در این مدارس مورد تنبیه‌های بدنی، روحی و حتی تجاوز جنسی قرار می‌گرفتند  برای تاریخ کانادا رو کرد.

کانادایی‌ها خواستار عذرخواهی یک زن بودند، آن‌ها می‌دانستند آن نسل‌ کشی گسترده بدون اجازه مستقیم یک زن امکان پذیر نبود، ملکه گورهای دسته جمعی باید عذرخواهی می‌کرد و نقش خود را در این کشتار تاریخی می‌پذیرفت. اما صدای درخواست‌های بین‌المللی برای پیگیری پرونده گورهای دسته جمعی تا پیش از رسیدن به کاخ باکینگهام بلند بود اما نام او خاموشی مطلقی بود که روشنایی هر خواسته‌ای را به شب می‌رساند.

 

تاریخ کانادا چه می‌نویسد؟

مردم کانادا سال گذشته نیز با سرنگون کردن مجسمه الیزابت دوم، خواستار عذرخواهی او از مردم کانادا شدند اما این اتفاق هرگز نیفتاد و ملکه که صاحب و عامل اصلی گورهای دسته جمعی بود حالا سیلی خورده‌ی جنایاتی است که در این دنیا توانسته بود از آن فرار کند.

تاریخ کشور مشترک‌المنافع انگلستان اما زور نوشتن تمام واقعیت را ندارد و احتمالا می‌نویسد؛ پاپ فرانسیس عذرخواهی کرد، ملکه الیزابت نه!

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=3261
  • نویسنده : زهرا سلیمانی
  • منبع : رستانیوز
  • 512 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.