• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6
به گزارش رستا، سامانلو در نشست با رئیس‌جمهور:

اجازه ندهید دانشگاه فرهنگیان بیش از این به قهقرا برود

  • کد خبر : 2817
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
اجازه ندهید دانشگاه فرهنگیان بیش از این به قهقرا برود
نمیتوان انتظار داشت شورای عالی آموزش و پرورش بعنوان نهاد سیاستگذار در این عرصه، همچنان با همان مختصات قبلی ادامه حیات بدهد. نمی‌شود افرادی که خودشان مسببان اصلی اوضاع فعلی آموزش و پرورش هستند، افرادی که اراده و اندیشه آن‌ها آموزش و پرورش را به این روز انداحته است همچنان تصمیم‌گیران این حوزه باشند. آقای حداد عادل و همسرشان، آقای فانی، آقای مهرمحمدی، آقای نویدادهم که سال‌هاست بر سر نظام تعلیم و تربیت این کشور ایستاده اند باید تغییر کند. بنظر می‌رسد شورای عالی آموزش و پرورش نیاز به یک خانه تکانی اساسی مبتنی بر رویکرد انقلابی دارد.

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، سامانلو در دیدار با رئیس جمهور:
وقتی در مورد تحول در آموزش و پرورش حرف میزنیم حرف از تکمیل یکی از قطعات اصلی مبارزه انقلاب اسلامی است، موضوع تحول یک موضوع روشنفکرمآبانه نیست و به همین دلیل باید با مختصات انقلاب اسلامی تاویل و تفسیر شود.
لذا به نظر میرسد اگر قرار است تحول را از این دریچه دنبال کنیم باید الزامات آن هم بپذیریم.

الزامات آن هم ورود افراد انقلابی با روحیه جهادی است.
اگر قرار است در حرف، تحول در نظام تعلیم و تربیت را آرمان بدانیم اما در عمل؛ کار را به دست جریان های روشنفکرنما بدهیم؛ تحول یا رقم نخواهد خورد یا دچار انحراف و اعوجاج خواهد شد.

لذا لازم است گلوگاه‌های اصلی نظام تعلیم و تربیت شناسایی شود و به این امر در این گلوگاه ها مقید باشیم.
فی المثل نمیتوان انتظار داشت شورای عالی آموزش و پرورش بعنوان نهاد سیاستگذار در این عرصه، همچنان با همان مختصات قبلی ادامه حیات بدهد. نمی‌شود افرادی که خودشان مسببان اصلی اوضاع فعلی آموزش و پرورش هستند، افرادی که اراده و اندیشه آن ها آموزش و پرورش را به این روز انداحته است همچنان تصمیم گیران این حوزه باشند.

صریح عرض میکنم: آقای حداد عادل و همسرشان، آقای فانی، آقای مهرمحمدی، آقای نویدادهم که سال هاست بر سر نظام تعلیم و تربیت این کشور ایستاده اند باید تغییر کند. بنظر می‌رسد شورای عالی آموزش و پرورش نیاز به یک خانه تکانی اساسی مبتنی بر رویکرد انقلابی دارد چرا که با عنایت به گذشت ۱۰ سال از تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش متاسفانه اندکی از آن به اجرا گذاشته شده و افراد تمام همت خود را بر ایده های جهانی سازی مثل سند ۲۰۳۰ گماشته اند.

ضمن حذف این افراد، افرادی متخصص با روحیه انقلابی را منسوب بفرمایید تا سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به استناد مصوبه بازنگری هر ۵ سال و انتظار رهبری عزیز مبتنی بر حرکت عظیم انقلاب اسلامی بازطراحی شود.
مماشات در گلوگاه‌ها قابل پذیرش نیست، حدود ۸ ماه از دولت حضرتعالی گذشته و همچنان بسیاری از این گلوگاه ها در دست این افراد است. افرادی که نهایت فهمشان از تحول، نصب دیتا پرژکتور در کلاس ها و منتهای آمال و آرزوهایشان سیستم آموزشی ژاپن و فنلاند است.
یکی دیگر از این گلوگاه ها دانشگاه فرهنگیان است که شاهد یک اوضاع آشفته و بدون برنامه در مدیریت و بازگشایی آن هستیم. با وجود مشکلات عدیده این دانشگاه همچون عدم کاربردی بودن واحدهای درسی، ضعف اساتید و هیئت علمی، فرسوده بودن زیرساخت های آموزشی و با وجود این حجم از کسورات ناعادلانه ای که از حقوق دانشجومعلمان برداشت می شود و اساسا شفافیتی هم نسبت به آن وجود ندارد اوضاع فیزیکی پردیس های این دانشگاه اسفبار است. بنده از شما دعوت میکنم به مناسبت هفته معلم از یکی از این مراکز و پردیس های محروم دیدن کنید. فی المثل همین مرکز شهید بهشتی تهران؛ باتوجه به روحیه مردمی شما که به شدت قابل تقدیر است.

هر ترم میلیون ها تومان از حقوق یک دانشجومعلم برداشت می شود درحالی که سطح خدمات به شدت پایین است و در ضمن حقوق کارمندان و اعضای هیئت علمی آن هم دولت می پردازد. باید مشخص شود این کسورات کجا هزینه می‌شود؟ این یکی از اعتراضات جدی جریان دانشجویی است که باید پیگیری شود.
آقای رئیس جمهور، یک نمونه دیگر از مماشاتی که انجام شده اهمالی است که جناب وزیر نسبت به ریاست این دانشگاه داشته‌اند. که فرصت هرنوع تحولی را از این مجموعه گرفت.
فلذا لازم است خود حضرتعالی به عنوان رئیس جمهور و ریاست هیئت امنای این دانشگاه به طور جدی به این مسئله ورود کرده و اجازه ندهید این دانشگاه بیش از این به قهقرا برود.
‌‌
یکی دیگر از این گلوگاه ها مرکز منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش است‌‌ که بعنوان تنظیم کننده منابع انسانی نظام نعلیم و تربیت که هیچ، منابع انسانی جمهوری اسلامی، دستخوش بازی های سیاسی شده است. و امروز در دست سنت گراهایی است که این مرکز را بنگاه کاریابی میدانند.
‌‌
معاونت ابتدایی نیز یکی دیگر از این گلوگاه هاست.
که موضوع ما گرایش های سیاسی نیست بلکه موضوع ما باورمندی به اندیشه انقلاب اسلامی است که در مدیران آن وجود ندارد.
در پایان باید عرض کنم که می شود یک بار امتحان کرد و در بسیاری از حوزه ها از ایده های نسل نوی معلمی در دانشگاه فرهنگیان استفاده کرد. و تفاوت در نوع نگاه، رویکرد و دغدغه مندی نسل نو با فضای مدیریتی فعلی را به خوبی احساس کنید. با همین رویکرد چند گزارش و پیشنهاد نسبت به مسائل آموزش و پرورش آماده شده که تقدیم می گردد.
به امید تربیت سلیمانی ها و رجایی ها برای رسیدن به تمدن اسلامی. در نهایت تشکر میکنم از مجاهدت های شبانه روز شما برای برگرداندن انقلاب اسلامی به ریل اصلی خود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=2817

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.