• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
10
مدیر مدرسه غیردولتی شهدای فناوری همدان در گفتگو با رستا:

شهرداری در ابتدا از ساخت مدرسه توسط مردم حمایت می کرد/ حکم دادگستری یک روزه برای تخریب مدرسه، صادر شد!

  • کد خبر : 1374
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶
شهرداری در ابتدا از ساخت مدرسه توسط مردم حمایت می کرد/ حکم دادگستری یک روزه برای تخریب مدرسه، صادر شد!
سعید واحدنژاد مدیر مدرسه شهدای فناوری همدان گفت: شهرداری در روزهای ابتدایی کار از ما حمایت می کرد و در روزهای انتهایی کار، مدرسه ما را تخریب و به معلمان ما حمله ور شد!

به گزارش سرویس معلمان پایگاه خبری تحلیلی رستا، زهرا سلیمانی، انتشار ویدئویی در فضای مجازی که در آن یک معلم از تخریب یک مدرسه در حالِ ساخت توسط ماموران شهرداری همدان شکایت می کند، ما را بر آن داشت تا چرایی تخریب مدرسه را از یکی از مسئولان این مدرسه جویا شویم.

مجتمع های آموزشی غیردولتی شهدای علم و فناوری شهرستان همدان در سال ۱۳۹۵ شروع به کار در مناطق کم برخوردار همدان کردند، این مدرسه ها با رویکردی متفاوت به دنبال محرومیت زدایی، عدالت آموزشی، کارآفرینی بودند که انتشار ویدئویی از تخریب این مدرسه و حمله ماموران شهرداری به معلمان این مدرسه، در فضای مجازی به یکی از پربازدیدترین ها تبدیل شد.

سعید واحد نژاد مدیر مجتمع های آموزشی غیردولتی شهدای فناوری شهرستان همدان در گفتگویی با رستا از تخریب مدرسه تا هشدارهای شهرداری برای ساخت مدرسه، می گوید.

‌‌

زمین مدرسه را یک شهروند همدانی به ما اهدا کرد

مدرسه ما با رویکرد محرومیت زدایی در مناطق محروم همدان چندسالی است که شروع به کار کرده است، در دو سال اخیر ما با مشکل فضای آموزشی برای ساخت مدرسه روبه رو شده ایم. با اداره های مختلف سطح شهرستان تعاملاتی داشته ایم اما به نتیجه ای نرسید و یکی از شهروندان باغ خود را برای ساخت مدرسه، به مجموعه ما اهدا کرد.

‌‌

مسئولان شهرداری در ابتدا از ساخت مدرسه حمایت می کردند!

مسئولان شهرداری از زمین مدرسه بازدید کردند و گفتند مشکلی ندارد، و اتفاقا ماشین آلات در اختیار ما قرار دادند و حمایت کردند اما به انتهای کار که رسیدیم گفتند؛ این کار غیرقانونی است و باید جمع شود!

حکم دادستانی را یک روزه گرفتند و در حکم هم آورده شده بود، که کار باید متوقف شود، ما نیز چند روز متوقف کردیم تا اینکه با حکم آمدند بر سر محل ساخت مدرسه و با معلمان ما درگیر شدند.

‌‌

هتک حرمت به جایگاه معلمان را از مراجع قانونی پیگیری خواهیم کرد

صحبت من به عنوان مسئول این مدرسه این است که، اگر کار ما غیرقانونی بوده است، چرا از همان ابتدا از ساخت آن جلوگیری نشد؟ اگر کار ما غیرقانونی بود، پس چرا از سمت شهرداری برای ما تجهیزات ارسال شد؟ اگرهم قانونی است، چرا جلوی ما را گرفتند؟ و از همه مهم تر نوع برخورد با معلمان بوده است و این نوع رفتار، نه در خور ماموران شهرداری و نه جایگاه معلمان ما بوده است. به لحاظ آسیب فیزیکی برخی معلمان ما مصدوم شده اند که البته جزئی بوده است، اما این نوع برخورد قطعا بدون پاسخ از سمت مراجع قانونی نخواهد بود، ما به مراجع قانونی و نیروی انتظامی اطلاع داده ایم و تا آخر پیگیر این ماجرا خواهیم بود.

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=1374
  • نویسنده : زهرا سلیمانی
  • منبع : رستانیوز
  • 908 بازدید
  • يک دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. در جامعه ای که معلمانش مجبورند به جای یک کار ۵ کار در شبانه روز انجام دهند تا بتوانند زن و بچه خود را سیر کنند معلوم است دو مامور شهرداری بی سواد به سوی ان معلم حمله ور می شوند ،واقعا متاسفم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.