• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
3

شناسایی ابزار تقلب کنکور با شرکت های دانش‌بنیان

  • کد خبر : 4732
  • ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
شناسایی ابزار تقلب کنکور با شرکت های دانش‌بنیان
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به استفاده از ابزار جدید برای شناسایی ابزار تقلب در کنکور گفت: خانواده‌ها مراقب باشند که در دام شیادان کنکور گرفتار نشوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا و به نقل از تسنیم، دکتر عبدالرسول پورعباس؛ رئیس سازمان سنجش آموزش کشور امروز درباره برگزاری نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ اظهار کرد: کنکور در روزهای چهارشنبه ۱۴ و پنجشنبه ۱۵ تیرماه برگزار خواهد شد و نمرات خام داوطلبان کنکور در نیمه دوم مردادماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد و کارنامه نهایی و انتخاب رشته داوطلبان نیز از نیمه دوم مرداد منتشر می‌شود.

وی افزود: به تعداد تمام حوزه‌های کنکور، دستگاه سیگنال‌یاب یا آشکارساز طراحی و در اختیار عوامل آزمون قرار داده شده است.

رئیس سازمان سنجش گفت: دستگاه سیگنال‌یاب به تجهیزات تقلب، سیگنال ارسال می‌کند و در گوش داوطلب صدای بلندی تولید و فرد متقلب شناسایی می‌شود.

پورعباس بیان کرد: خانواده‌ها مراقب باشند که در دام شیادان کنکور گرفتار نشوند و اجازه ندهند، فرزندشان دستگاه یا تجهیزات تقلب همراه داشته باشد این کار می‌تواند تا ۱۰ سال محرومیت از کنکور را به همراه داشته باشد.

وی متذکر شد: ۹۹ درصد داوطلبان کنکور با تلاش و زحمت خود در سر جلسه آزمون حاضر می‌شوند و حدود یک درصد داوطلبان از طریق تقلب و مسیرهای دیگر در جلسه آزمون حاضر می‌شوند، در سازمان سنجش هم از جهت سخت افزاری و هم از جهت نرم افزاری اقداماتی را طراحی کردیم تا سلامت کنکور تامین شود.

رئیس سازمان سنجش گفت: سوالات کنکور دارای کدهای ویژه‌ هستند که این کدها فقط توسط ماشین‌های خاص خوانده می‌شود، دفترچه سئوالات داوطلبان نیز شخصی‌سازی شده است و امکان تقلب وجود ندارد.

پورعباس از شناسایی ده‌ها نفر طی هفته‌های اخیر خبر داد که درگیر شبکه‌های تقلب بودند و گفت: این افراد امکاناتی را طراحی کرده بودند تا در اختیار داوطلبان قرار بگیرد، با شرکت‌های دانش بنیان، توان شناسایی ابزارهای تقلب را داریم و از طریق سیگنال‌هایی که عمدتا به منظور جلوگیری از ارسال پاسخنامه از بیرون به جلسه آزمون طراحی شده است می‌توانیم شبکه‌های تقلب را شناسایی کنیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=4732

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.