• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
13

تکرار بی‌تفاوتی نسبت‌به دانشگاه فرهنگیان در سفرهای شما باعث تکدر خاطر دانشجومعلمان شده است

  • کد خبر : 2770
  • ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۸
تکرار بی‌تفاوتی نسبت‌به دانشگاه فرهنگیان در سفرهای شما باعث تکدر خاطر دانشجومعلمان شده است
رهبر حکیم انقلاب(حفظه‌الله)، دانشگاه فرهنگیان را مرکز ثقل نظام آموزش و پرورش نامیدند. به راستی شما را چه شده است که زحمت سفر به استان اصفهان را متحمل می‌شوید اما حتی به قدر نیمی از یک ساعت برای سرکشی و دیدار از مرکز ثقل نظام تعلیم و تربیت کشور زمان نمی‌گذارید؟ آیا به راستی مهم‌ترین مرکز پرورش تعلیم و تربیت معلمان شایستگی بازدید از سوی شما را نداشت؟ این روند تکراری بی‌تفاوتی نسبت به دانشگاه فرهنگیان در سفرهای پیشین شما نیز، باعث تکدر خاطر دانشجومعلمان تحول‌خواه دانشگاه فرهنگیان شده است و باید بدانید غفلت این چنینی نسبت به دانشجومعلمان، همانند یک نقطه سیاه در زمینه سپید حافظه ما حک خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، متن نامه اعتراضی بسیج دانشجویی پردیس‌ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان به وزیر آموزش وپرورش در پی بی‌توجه به دانشگاه فرهنگیان اصفهان در سفر استانی به اصفهان بدین شرح است:

جناب آقای نوری، وزیر محترم آموزش و پرورش، سلام علیکم. ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات، برخودلازم دانستیم به عنوان بسیج دانشجویی پردیس‌ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان اصفهان، چند نکته من باباتفاقات اخیر خدمت جنابعالی عرض نمائیم. آن صدای راستین انقلاب حضرت آیت‌الله بهشتی(ره) دانشجو رامؤذن جامعه نامید که وظیفه بیدار کردن توده‌های مردم را به عهده دارد. همگان می‌دانند که در این میانبیدارترین تشکل دانشجویان، بسیج دانشجویی است. نهادی که خط و ربط و منش و روش بیدار کردن آحاددانشجویان و ایفای نقش خود به عنوان حلقه میانی است؛ بنابراین دانشجویان بسیجی به عنوان نمایندگانی ازجمعیت کثیر دانشجومعلمان، مطالبی را به محضر شما متذکر می‌شوند.

همانطور که جنابتان مستحضرید رهبر حکیم انقلاب(حفظه‌الله)، دانشگاه فرهنگیان را مرکز ثقل نظامآموزش و پرورش نامیدند. به راستی شما را چه شده است که زحمت سفر به استان اصفهان را متحمل می‌شویداما حتی به قدر نیمی از یک ساعت برای سرکشی و دیدار از مرکز ثقل نظام تعلیم و تربیت کشور زماننمی‌گذارید؟ آیا به راستی مهم‌ترین مرکز پرورش تعلیم و تربیت معلمان شایستگی بازدید از سوی شما رانداشت؟ این روند تکراری بی‌تفاوتی نسبت به دانشگاه فرهنگیان در سفرهای پیشین شما نیز، باعث تکدر خاطردانشجومعلمان تحول‌خواه دانشگاه فرهنگیان شده است و باید بدانید غفلت این چنینی نسبت بهدانشجومعلمان، همانند یک نقطه سیاه در زمینه سپید حافظه ما حک خواهد شد.

نکته بعدی سوءتدبیرهای امروز و دیروز آقایان است که شائبه نمایشی بودن بازگشایی دانشگاه فرهنگیان راتقویت می‌کند. مسئولان دانشگاه یک بار از صدر تا ذیل در بوق حضوری شدن آموزش می‌دمند و از طرفیآموزش حضوری را محدود به چند رشته و ورودی خاص می کنند. از همان روزهای اول حضوری شدندانشگاه‌ها پس از دو سال آموزش مجازی، معاونت‌های گفتمان سازی و مطالبه‌گری بسیج دانشجوییدانشگاه‌های فرهنگیان استان اصفهان، همچون موارد پیشین با سنجیدن تمام جوانب و با تکیه بر مدار انصافو بر اساس وظیفه خود، نسبت به کمبودها، کم‌کاری‌ها و مشکلات پیش روی دانشگاه و دانشجو معلمان هشداردادند؛ مسائل متعددی چون ضعف شدید در آموزش مجازی و زیرساخت‌های آن، کسورات دانشجویی، کمبودنیروی انسانی کارآمد در سطوح مختلف دانشگاه، کمبود خوابگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی، عدم تحول در بخشمدیریتی و سایر موارد که همگی چون زخمی عمیق بر پیکره این دستگاه عظیم جاخوش کرده‌اند. با همه ایناوصاف کلاس‌های حضوری از ابتدای ماه مبارک رمضان به صورت محدود آغاز شد و از همان زمان، موضوعمهم و بدیهی کیفیت بسیار بد غذای دانشجومعلمان و وضعیت اسفناک سلف و خوابگاه از نظر بهداشتی موجبتأسف و تألم خاطر همگان گردید.

آیا باید باز هم برای آقایان مسئول تکرار کنیم که مطالبه حقوق مسلم مادی و معنوی دانشجومعلمان بهعنوان افسران سپاه پیشرفت کشور و آینده‌سازان تمدن اسلامی امری پیش پا افتاده نیست، بلکه احترام بهشأن والای آنها و سرمایه‌گذاری برای آینده‌ی درخشان کشور است. به راستی که حال موعد آزمون و خطا و بهبازی گرفتن روح و روان آینده‌سازان عرصه آموزش نیست. اکنون باز هم می‌توان جای خالی سرکشی کوتاهجنابتان از پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان را احساس نمود. مجددا تکرار می‌کنیم که ما پیگیرامور آموزش حضوری و مسائل پیش آمدۀ ناشی از مدیریت غلط و بی تدبیری های ماضی و جاری خواهیم بود. باشد که این جهد و جهاد بسیجی‌وار نشانه‌ای از تلاش ما برای تحقق آرمان عدالت در سرتا سر بدنه یدانشگاه عظیم فرهنگیان باشد.

«وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى»

بسیج دانشجویی پردیس‌ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان

رونوشت به:

* آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان اصفهان

* جناب آقای دکتر سید رضا مرتضوی استاندار محترم استان اصفهان

* جناب آقای محمدرضا ابراهیمی مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان اصفهان

* دفاتر نمایندگان محترم مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی

* مرکز راهبردی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=2770

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.