• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7
معاون وزیر آموزش‌و‌پرورش:

سواد قرآنی ورودی‌های جدید دانشگاه فرهنگیان ارزیابی شود

  • کد خبر : 3203
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
سواد قرآنی ورودی‌های جدید دانشگاه فرهنگیان ارزیابی شود
اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش بیان کرد: کمیته انتصابات برای مدیران مدارس شکل گرفت تا وضعیت سواد و انس با قرآن رشد کند و به استان‌ها اعلام کردیم که مدیران مدارس باید سواد قرآنی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، به نقل از ایرنا، اصغر باقرزاده روز چهارشنبه در پنجاه و هشتمین جلسه کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور اظهار داشت: امسال از معاونت پرورشی خواسته شده که وضعیت سواد و انس با قرآن مدیران مدارس را رصد کنند.

وی افزود: همچنین کمیته‌ای برای مصاحبه افراد ماده ۲۸، برگزار شده و براین اساس افرادی که می‌خواهند وارد مدرسه شوند، باید ۶ مهارت را بگذرانند که یکی از این مهارت‌ها انس با قرآن است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: انس با قرآن در میان معلمان و دانش‌آموزان برای ما در اولویت قرار دارد. از این رو، طرح ارتقای توانمندی‌های قرآنی آموزگاران، مدیران و معاونان مدارس دوره ابتدایی را که از مصوبات کمیسیون آموزش قرآن کریم بود، آغاز شده است.

باقرزاده اضافه کرد: این طرح در یک بازه سه تا پنج ساله با حضور همه مدیران، آموزگاران و معاونان ابتدایی برگزار می شود.

وی تاکید کرد: توانمندسازی نیروها مهم‌ترین دغدغه ما است و با همراهی مدیران کل حوزه ستادی پرورشی و معاونان پرورشی استان‌ها به صورت متمرکز و غیرمتمرکز دوره‌هایی را شروع کردیم.

باقرزاده گفت: در صدد چاپ قرآن هایی به خط بریل برای دانش آموزان جامعه هدف هستیم که اصطلاح استثنایی برای آنها استفاده می شود اما باید گفت هر کدام استعدادهای خاصی دارند و همین تامین قرآن به خط بریل برای استان‌ها از همین روست.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=3203

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.