• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

سند تحول بنیادین با فاصله گرفتن دانش‌آموزان از کتب درسی محقق می‌شود

  • کد خبر : 2777
  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۸
سند تحول بنیادین با فاصله گرفتن دانش‌آموزان از کتب درسی محقق می‌شود
حسین تاریخی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: سبد برنامه درسی باید در حوزه‌های اوقات فراغت، حرفه و مهارت‌آموزی و مسائل معرفتی متنوع باشد، تلقی اینکه مسیر انتقال محتوا به دانش‌آموز فقط از طریق کتاب درسی صورت می‌گیرد، در واقع یک اشتباه است. دانش‌آموزان باید در میدانی قرار گیرند که محتوای دریافت شده را بتوانند برای دیگران ارائه کنند. فاصله گرفتن دانش‌آموزان از کتاب‌های درسی می‌تواند بسترساز تحقق اهداف سند تحول بنیادین باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، به نقل از ایرنا،حسین تاریخی درباره محصورشدن تربیت دانش آموزان درکتاب های درسی گفت: سبد برنامه هایی که در کنار کتاب های درسی درمحیط مدرسه می تواند قرار گیرد، باید به شدت تقویت شود.

وی ادامه داد: سبد برنامه درسی باید در حوزه های اوقات فراغت، حرفه و مهارت آموزی و مسائل معرفتی متنوع باشد، تلقی اینکه مسیر انتقال محتوا به دانش آموز فقط از طریق کتاب درسی صورت می گیرد، در واقع یک اشتباه است.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان خاطرنشان کرد: اتحادیه در این راستا تجربه برگزاری مدرسه انقلاب را دارد که در واقع جشنواره ای برای روایت گری رویدادهای انقلاب است که دانش آموزان ۲ هفته درگیر این فعالیت ها می شوند.

تاریخی یادآورشد: قالب برنامه مدرسه انقلاب شکل فرهنگی دارد و دانش آموزان در این برنامه ها بیشترین ارتباط را با مفاهیم انقلاب اسلامی برقرار می کنند. در واقع دانش آموزان وقتی مجبور شوند که برگزارکننده یک برنامه باشند، مجبور می شوند که به محتوا مسلط شوند.

وی افزود: محتوای دریافتی دانش آموزان نباید تنها در حافظه داخلی آنها باشد تا  بخواهند فقط اطلاعات را در برگه امتحانی مکتوب کنند، دانش آموزان باید در میدانی قرار گیرند که محتوای دریافت شده را بتوانند برای دیگران ارائه کنند.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان یادآورشد: اتفاقاتی که برای دانش آموزان منتقل کننده احساس مثبت به خود است، باید تقویت شود.

تاریخی عنوان کرد: با نگاه به تجارب سایر کشورها متوجه می شویم که نباید نسبت به متون کتاب درسی با چنین جدیت و سختگیری برخورد کرد.

تدوین ۴۰کتاب در حوزه بیانیه گام دوم انقلاب با ادبیات دانش آموزی

وی همچنین درباره اقدامات اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در شناخت بیشتر دانش آموزان از بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: اتحادیه ۴۰ جلد کتاب در حوزه بیانیه گام دوم انقلاب با زبان دانش آموزی متناسب با نیازهای دانش آموزان درمواجهه با متن بیانیه گام دوم منتشر کرده است.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان افزود: این کتابها ترکیبی از متن، تصویر و صوت است که همه در یک کتابچه با ادبیات دانش آموزی جمع آوری  شده است.

تاریخی ادامه داد: درواقع مفاهیم پیچیده در بیانیه گام دوم انقلاب با ادبیات دانش آموزی نوشته شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=2777

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.